MENU
autotest-wyroz2

Auto Test 2015

polska-premiera-volvo-v90-s90-04

Polska premiera Volvo S90 i V90

geneva_1

1 marca 2016 Relacje Autor:

Geneva Motor Show 2016 – podsumowanie premier

O najgorętszych nowościach 86. salonu samochodowego w Genewie już pisaliśmy. Teraz, gdy emocje powoli opadają, przyszła pora na podsumowanie pierwszego dnia targów – przypomnimy najważniejsze debiuty, a także przyjrzymy się innym, nie mniej ciekawym premierom.

Car of the Year 2016 – Opel Astra

Zaczynamy jednak od wydarzenia wczorajszego, czyli corocznej nagrody dla samochodu roku. To jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień w branży tym razem przypadło nowemu Oplowi Astrze. Możemy w tym sukcesie upatrywać patriotycznej nutki, gdyż auto produkowane jest w Polsce. Niemiecki kompakt otrzymał 309 punktów, dzięki czemu zdystansował m.in. Volvo XC90 (294 pkt), Mazdę MX-5 (202 pkt) i Audi A4. Warto zauważyć, że to trzeci sukces Opla w tym konkursie na przestrzeni kilku ostatnich lat – w 2009 roku tytuł zdobyła Insignia, a w 2012 Ampera.

fot. http://www.salon-auto.ch/

Bugatti Chiron

Następca Veyrona i jedna z najbardziej oczekiwanych premier dziesięciolecia już tu jest.

Czytaj więcej: http://projectautomotive.pl/great-news/bugatti-chiron-nowa-epoka/

Bugatti Chiron

Fiat Tipo SW/5d

Tipo to naprawdę obiecujący model, a w Genewie pokazano także wyczekiwane nowe wersje nadwoziowe. Do sedana dołącza hatchback i kombi, które jednak rynkowo mają być pozycjonowane nieco wyżej niż Tipo, które właśnie debiutuje w salonach. Zapowiada się ciekawie – być może nareszcie Fiat będzie miał na czym oprzeć swoją gamę.

Fiat Tipo

Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo

Lamborghini Centenario

Lamborghini sprawiło sobie wspaniały prezent na setne urodziny założyciela firmy.

Czytaj więcej: http://projectautomotive.pl/great-news/lamborghini-centenario-lp-770-4-idealny-plakat-dla-chlopca/

Lamborghini-Centenario-3

Mercedes klasy C Cabriolet

Przyszła pora na to, by zrzucić trochę zimowych ciuszków i zaprezentować C-klasę w wersji topless. To spodziewane uzupełnienie gamy Mercedesa – czteromiejscowy kabriolet z miękkim, elektrycznie składanym dachem. By poczuć wiatr we włosach potrzeba jedynie 20 sekund. Póki co na wersję C63 jeszcze poczekamy, ale w zamian dostajemy baby-AMG: C43 AMG, czyli 3-litrowe V6 o mocy 362 KM.

Mercedes klasy C Cabriolet

Mercedes klasy C Cabriolet Mercedes klasy C Cabriolet Mercedes klasy C Cabriolet Mercedes klasy C Cabriolet

Skoda Vision S Concept

Wydaje się, że w gamie Skody brakuje aktualnie tylko SUVa z prawdziwego zdarzenia. I taki się już niedługo pojawi – zapowiada go prototypowy Vision S. Auto rozmiarowo wchodzi na teren Kii Sorento i Hyundaia Santa Fe, więc to naprawdę spory model. W Genewie zaprezentowano wariant hybrydowy z 6-biegową skrzynią DSG. Póki co Skoda nabrała nieco wody w usta, ale prawdopodobnie już niedługo auto wejdzie do produkcji jako Kodiaq.

Skoda Vision S SUV Concept

Skoda Vision S SUV Concept Skoda Vision S SUV Concept

Fiat 124 Spider Abarth

Włoska robota – zgrabny kabriolet zyskał nieco pazura.

Czytaj więcej: http://projectautomotive.pl/great-news/fiat-124-spider-abarth-la-dolce-vita/

Fiat 124 Spider Abarth

Volkswagen Phideon

Miał być nowy „Pejton”, będzie… Phideon. I to tylko dla Chińczyków. Cóż, być może to dobrze, bo poprzednia limuzyna VW nie przyjęła się zbyt dobrze w Europie, a w Państwie Środka takie auta są bardzo popularne. Ponad 5 metrów długości, ta sama platforma co Audi A6 i V6 pod maską.

VW Phideon

side-1 VW Phideon

Audi Q2

Audi także uzupełnia swoją gamę SUVów. Tym razem chodzi o najmniejsze ogniwo – Q2. Auto jest mniejsze niż A3 Sportback i waży tylko 1250 kg. Wizualnie nie przypomina zbytnio innych modeli oznaczonych literką Q, ale być może w takich gabarytach trudno zmieścić coś, co wyglądałoby rzeczywiście na crossovera. Do samego designu można się zresztą i tak przyczepić, choć autu i tak należy wróżyć sukces. Do wyboru 6 opcji napędu – od 1.0 TFSI do 2.0 TDI, także napęd quattro.

Audi Q2

Audi Q2 Audi Q2

Honda Civic concept

Dopiero co ochłonęliśmy po pojawieniu się Civica Type-R aktualnej generacji, a tu już szykuje się następca. Póki co to prototyp, ale do produkcyjnej wersji dziesiątej odmiany japońskiego kompakta już naprawdę niedaleko. Na rynku już od 2017, na początku z trzema silnikami – 1.0, 1.5 oraz wysokoprężnym 1.6. Mówi się także o kolejnym, 300-konnym Type-R, choć najpierw trzeba będzie oswoić się z nową stylistyką Hondy.

Honda Civic Concept

Honda Civic Concept Honda Civic Concept Honda Civic Concept Honda Civic Concept

Chevrolet Corvette Grand Sport

Corvette Grand Sport – już samo wspomnienie tej nazwy powoduje szybsze bicie serca. Jeszcze ostrzejsza odmiana amerykańskiej ikony odznacza się poszerzeniami, dodatkowymi lotkami i niebieskimi akcentami. Tych ostatnich najwięcej jest we wnętrzu, choć będzie można zamówić także inne konfiguracje. Pod maską 460-konne V8, a także nowy układ hamulcowy, magnetyczne zawieszenie i kilka innych elementów odpowiadających za prowadzenie. Dostępny także jako kabriolet.

Corvette Grand Sport

Corvette Grand Sport Corvette Grand Sport Corvette Grand Sport Corvette Grand Sport

Renault Scenic

Nowa odsłona francuskiego minivana nareszcie w pełnej okazałości. Dowiedzieliśmy się jak wygląda tył, a także chociażby tego, że autem będzie można opuścić salon nawet na 20-calowych felgach.

Czytaj więcej: http://projectautomotive.pl/great-news/renault-scenic-w-slad-za-bracmi/

Renault Scenic

Infiniti Q60S

Nowe coupe znalazło już nawet pierwszego w Europie kupca, który pochodzi z Polski!

Czytaj więcej: http://projectautomotive.pl/great-news/infiniti-q60-coupe-japonski-szyk/

2017 Infiniti Q60 Coupe

Subaru XV Concept

Wydaje się być nieco futurystyczny i przerysowany, ale to po prostu wizja nowego Subaru XV. To model, który w gamie marki najdłużej przetrwał bez liftingu i odświeżenie na pewno by mu się przydało. Zwłaszcza, że do tej pory oryginalna interpretacja crossovera nie znalazła zbyt wielu nabywców.

Subaru XV Concept

Subaru XV Concept Subaru XV Concept Subaru XV Concept Subaru XV Concept

Pagani Huayra BC

Pagani zaczyna tworzenie specjalnych edycji Huayry.

Czytaj więcej: http://projectautomotive.pl/great-news/pagani-huayra-bc-bez-kompromisow/

Pagani Huayra BC

Ferrari GTC4Lusso

Jedyne czteromiejscowe i czteronapędowe Ferrari doczekało się następcy.

Czytaj więcej: http://projectautomotive.pl/great-news/ferrari-gtc4lusso-doprawiony-na-ostro/

Ferrari GTC4Lusso

Porsche 911R

Porsche pokazało 911 w wersji, o której marzyliśmy…

Czytaj więcej: http://projectautomotive.pl/great-news/porsche-911-r-do-zabawy/

Porsche 911R

Morgan EV3

To chyba jedna z najbardziej osobliwych premier tegorocznej Genewy. Morgan, marka słynąca nie tyle z retro designu, co po prostu z archaicznych rozwiązań, pokazała… samochód elektryczny. Steampunkowy automobil dysponuje mocą 62 KM, masą poniżej 500 kg, zasięgiem ponad 150 mil i… zaledwie trzema kołami. Cudownie bez sensu.

Morgan EV3

Morgan EV3 Morgan EV3 Morgan EV3 Morgan EV3

Seat Ateca

W końcu także Seat doczeka się swojej obecności w segmencie SUVów. To oczywiście hiszpański odpowiednik Volkswagena Tiguana, będzie więc mocno spokrewniony z niemieckim produktem. Wizerunek jest jednak dość charakterystyczny dla marki i można dostrzec wiele nawiązań do Leona, zarówno z zewnątrz, jak i patrząc na kokpit. W ofercie znajdzie się nawet 3-cylindrowy, 113-konny silnik benzynowy, a także 1.4 TSI oraz 1.6 i 2.0 TDI. Dostępny także z napędem na obie osie.

Seat Ateca

Seat Ateca Seat Ateca Seat Ateca Seat Ateca

SsangYong Tivoli XLV & SsangYong SIV-2

Oba wyglądają jak Tivoli, co znaczy, że ostatni model Koreańczykom naprawdę się udał. XLV to tak naprawdę powiększona wersja crossovera. Auto nosi dodatkowy „plecak”, czyli 238 mm długości nadwozia ekstra. W efekcie dostajemy gigantyczny, 720-litrowy bagażnik. Technologicznie to samo co u mniejszego brata, czyli od niedawna także diesel i napęd na obie osie. SIV-2 to zaś wciąż jedynie prototyp, ale niedaleko mu do auta produkcyjnego. To wizja średniej wielkości SUVa, który ma narobić problemów Qashqaiowi. W planach hybryda czy też wersja w pełni elektryczna – trzymamy kciuki!

SsangYong Tivoli XLV

SsangYong Tivoli XLV SsangYong Tivoli XLV SsangYong SIV-2 Concept SsangYong SIV-2 Concept

Ford Fiesta ST200

Ford doprawia swojego małego hot hatcha na ostro.

Czytaj więcej: http://projectautomotive.pl/great-news/tuz-przed-targami-w-genewie-fiesta-st200/

2016_FiestaST200_4

Alfa Romeo Disco Volante Spyder

Kolejne jeżdżące dzieło sztuki spod ręki Touringa.

Czytaj więcej: http://projectautomotive.pl/great-news/touring-disco-volante-spyder-sztuka-najwyzszych-lotow/

Touring Disco Volante Spyder

Alfa Romeo Giulia

Dobre wieści! Giulia nareszcie wchodzi do produkcji, a już od kwietnia salony zaczną przyjmować zamówienia. W Genewie nareszcie dowiedzieliśmy się także jak wyglądać będą słabsze, mniej okazałe od QV wersje. I jesteśmy uspokojeni – nadal jest wyjątkowo dobrze, nawet w podstawowej wersji ze 150-konnym silnikiem.

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia

Bentley Mulsanne

Flagowy produkt Bentleya przeszedł drobną korektę i zyskał nowe wersje – do standardowego Mulsanne i modelu Sport dołączył EWB i hiperluksusowy Grand Limousine Mulliner.

Czytaj więcej: http://projectautomotive.pl/great-news/nowy-bentley-mulsanne-na-powaznie/

Bentley Mulsanne Grand Limousine Mulliner

DS E-TENSE

Francuski, elektryczny supersamochód.

Czytaj więcej: http://projectautomotive.pl/great-news/ds-e-tense-pod-prad/

2017-ds-etense-02

Porsche 718 Boxster

Po wielu latach do Porsche powracają czterocylindrowe silniki wraz z nowym Boxsterem.

Czytaj więcej: http://projectautomotive.pl/great-news/2-litrowy-bokser-w-porsche-nadchodzi-nowy-718-boxster/

Porsche 718 Boxster

Borgward Projekt BX6 TS & BX5

Borgward to marka, która powróciła w zeszłym roku na targach we Frankfurcie. Do Genewy przybyli z dwoma nowymi konceptami. To dwa SUVy – BX6 i BX5, mniejsze od zaprezentowanego wcześniej BX7 (logiczne). Pierwszy z nich to coupe-SUV, nawiązujący do pewnego modelu BMW (BX6 😉 ), drugi to bardziej klasyczne spojrzenie na auto tej klasy. Oba jednak charakteryzują się dość dyskusyjną aparycją, która raczej nie przypadła nam do gustu.

Borgward Projekt BX6 & BX5

Borgward Projekt BX5 Borgward Projekt BX5 Borgward Projekt BX6 Borgward Projekt BX6

Volkswagen T-Cross Breeze Concept

Crossover bez dachu? Range Rover Evoque pokazał, że to możliwe, a teraz jego śladem podąża Volkswagen. To jednak bardziej zapowiedź crossovera bazującego na Polo. Jak na tę markę to trzeba przyznać, że mamy do czynienia z naprawdę wesołym projektem, choć pod maską tylko 1.0 i 110 koni.

Volkswagen T-Cross Breeze Concept

Volkswagen T-Cross Breeze Concept Volkswagen T-Cross Breeze Concept Volkswagen T-Cross Breeze Concept Volkswagen T-Cross Breeze Concept

Koenigsegg Regera

Szwedzka odpowiedź na Chirona. Regerę w Genewie pokazano już w wersji w pełni gotowej do produkcji. Przypomnijmy – 5.0 V8, dodatkowe silniki eletryczne, w sumie 1500 KM, 2,8 sekundy do setki i 20 sekund do… czterech setek.

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera Koenigsegg Regera Koenigsegg Regera Koenigsegg Regera

Ford Edge Vignale, Ford Kuga Vignale, Ford S-MAX Vignale i Ford Mondeo Vignale

Tak – gama Vignale Forda liczy już 4 modele. Do Mondeo dołącza: S-MAX; Kuga, która przeszła także lifting i zyskała nieco surowsze rysy; oraz Edge, rodem wprost zza Oceanu. Na pokładzie maksymalne wyposażenie i lepsze materiały, które mają przybliżyć markę do klasy premium.

Ford Mondeo Vignale

Ford S-MAX Vignale Ford Kuga Vignale Ford Kuga Vignale Ford Edge Vignale

Maserati Levante

Pierwszy SUV w historii marki spod znaku trójzęba ujrzał światło dzienne.

Czytaj więcej: http://projectautomotive.pl/great-news/maserati-levante-czy-to-prawowity-trojzab/

2016-maserati-levante-suv-4

Alfa Romeo Giulietta

Włoska firma co prawda skupia się teraz bardziej na Giulii, ale nie zapomniała także o mniejszym modelu. Co prawda taki kosmetyczny facelifting to nie do końca to, czego oczekiwaliśmy, ale stylistycznie auto nie zdążyło się jeszcze zestarzeć. Odświeżono także wnętrze, zaś gama silników obejmuje jednostki benzynowe od 120 do 170 KM, a także diesle 1.6 lub 2.0 JTDM. W ofercie także 240-konna drapieżna Giulietta Veloce.

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta

Toyota C-HR

Toyota szykuje kolejnego crossovera, który już na pierwszy rzut oka zdradza nam kto będzie jego największym rywalem – Nissan Juke. C-HR to jednak alternatywa dla tych, którzy poszukują nieco bardziej konserwatywnego designu, choć sylwetka jest jak najbardziej nowoczesna. Auto bazuje na Priusie, stąd od razu należy spodziewać się wersji hybrydowej – poza tym także silnik 1.2 i 2.0.

Toyota C-HR

Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR

Spyker C8 Preliator

Holenderska marka Spyker żyje! I ma się całkiem dobrze, jeśli mamy wnioskować po ich najnowszym dziele. Nowy Preliator ma w sobie wszystko to dzięki czemu ta firma zdążyła nam swego czasu zapaść w pamięć. Mowa o inspirowanym aeronautyką designie, smukłej, opływowej sylwetce, niezwykłym wnętrzu i porywających osiągach. Za te ostatnie odpowiedzialny jest silnik V8 pochodzący od Audi o mocy 525 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Auto rozpędzi się do 322 km/h, a setkę osiągnie w 3,7 sekundy i żeby je mieć musicie być równie szybcy, co bogaci: powstanie jedynie 50 sztuk w cenie około 330 tysięcy euro.

Spyker C8 Aileron

Spyker C8 Aileron Spyker C8 Aileron Spyker C8 Aileron Spyker C8 Aileron

Fiat 500S

Włosi niedawno kosmetycznie poprawili swoje flagowe mało autko, a teraz w Genewie pokazano także wersję 500S. Ma to być bardziej sportowa odmiana – stąd nieco agresywniejsze zderzaki. Na pokładzie pełne wyposażenie, specjalne wykończenia i 95-konny 1.3 MultiJet.

Fiat 500S

Fiat 500S Fiat 500S Fiat 500S Fiat 500S

Aston Martin DB11

To jeden z kandydatów do najpiękniejszej premiery tych targów. Aston Martin nie zapomniał jak robić coupe o idealnych proporcjach. Jest tu sporo bondowego DB10, szczypta One-77 i zapożyczenia ze świetnego Vanquisha. Następca wysłużonej (ale i zasłużonej) DB9 będzie wyposażony w podwójnie doładowaną V12tkę o mocy 600 koni. Osiągi? Maksymalnie 322 km/h i 3,9 sekundy do setki. Do tego niemal idealnie rozłożone (49/51) 1770 kg masy i niepoliczalna ilość brytyjskiego szyku. Wszystko za nieco ponad 200 tysięcy euro.

Aston Martin DB11

Aston Martin DB11 Aston Martin DB11 Aston Martin DB11 Aston Martin DB11 Aston Martin DB11 008_db11

Volvo S90 & V90

To jedna z pierwszych okazji, by pokazać nowe modele Volvo szerokiej publiczności. Relacje są zgodne – auta wyglądają fantastycznie. W sprzedaży już jesienią.

Volvo V90

Volvo V90 Volvo V90

Opel GT

Spodziewaliśmy się ciekawego coupe, dostajemy okazałe maleństwo. Pod spodem tylko litrowy silnik o mocy 144 KM, a do tego sporo designerskich smaczków. Co z tego, skoro to tylko prototyp, którego nie zobaczymy na drogach.

Opel GT Concept

Opel GT Concept Opel GT Concept Opel GT Concept Opel GT Concept

McLaren 570GT

Ofensywa modelowa McLarena trwa. Tym razem jednak zamiast czegoś hardkorowego dostajemy auto dużo bardziej nastawione na komfort. 570GT to bardziej cywilizowana wersja modelu 570S – taka z bagażnikiem, cichszymi oponami i szerzej otwierającymi się drzwiami. Na szczęście 570-konnej V8 nie zmieniono.

McLaren 570GT

McLaren 570GT McLaren 570GT McLaren 570GT McLaren 570GT

Kia Optima Sportswagon

Kia chyba nareszcie na serio planuje zagrozić liderom klasy średniej, bo w końcu do gamy Optimy dołącza wersja kombi. Auto prezentuje się interesująco, a do tego oferuje 553 litry na bagaż. Szkoda, że Optima dostępna jest jedynie z dwoma silnikami, ale być może i to się zmieni.

Kia Optima SW

Kia Optima SW Kia Optima SW Kia Optima SW Kia Optima SW

Hyundai Ioniq

W skrócie: to koreańska odpowiedź na Priusa i chyba pierwsze auto, które może napsuć krwi w Toyocie. Hyundai planuje bowiem nie tylko wersję hybrydową typu plug-in, ale także w pełni elektryczny model.

Hyundai Ioniq

Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq

Jaguar F-Type SVR

Oto najdrapieżniejszy kocur w gamie Jaguara. SVR ma pięciolitrowe V8 o mocy 575 koni, 50 kilo mniej i charakterystyczny spoiler na tylnej klapie. 3,7 sekundy do setki oraz 322 km/h. Czego chcieć więcej?

Jaguar F-Type SVR

Jaguar F-Type SVR Jaguar F-Type SVR Jaguar F-Type SVR Jaguar F-Type SVR


Genewa jak co roku uraczyła nas niezwykłymi premierami. To zawsze tutaj kształtuje się obraz motoryzacji kolejnych lat i musimy przyznać, że patrzymy z optymizmem w przyszłość.

Zobacz również:

Tagi: , , , ,