Project Automotive

jeździmy samochodami

Great news!

Maserati Levante – czy to prawowity trójząb?

Jeżeli na jakiś produkt jest duży popyt, warto rozważyć zwiększenie podaży. Tak też postąpiło Maserati, tworząc swojego pierwszego SUVa, model Levante. O kwestiach subiektywnych związanych z wyglądem tego auta i jego sensie mówiliśmy już na naszym fanpage’u, tutaj postaramy się przekazać to co trzeba wiedzieć na temat nowego modelu spod znaku trójzęba.

2016-maserati-levante-suv-2

Przede wszystkim, wspomniana wcześniej podaż. Stworzenie przez Maserati małej limuzyny o nazwie Ghibli występującej w odmianie wysokoprężnej, pozwoliło marce na podwojenie swoich przychodów (wzrost z 1.66 mld € w 2013 do 2.77 mld € w 2014 roku), oraz znaczące zwiększenie mocy przerobowych (z 15 tysięcy aut w 2013 roku do 36 tysięcy aut w 2014). Teraz boloński producent postanowił walczyć o rynek SUVów za pomocą modelu Levante, który zapewne powyższe wskaźniki jeszcze bardziej podkręci.

2016-maserati-levante-suv-3

Co wiemy obecnie o nowym Maserati? Dostępne będą 2 silniki w łącznie 3 wariantach mocowych: 3-litrowa V6tka napędzana ropą, o mocy w okolicach 300 koni mechanicznych (0-100: 6,9s, V-max: 230 km/h);
– 3-litrowa V6tka napędzana prawidłowym paliwem, z dodatkiem turbiny, o mocy 350 koni mechanicznych (0-100: 6,3s, V-max: 243 km/h) lub 430 koni (0-100: 5,2s, V-max: 264 km/h).

2016-maserati-levante-suv-4

Więcej informacji poznamy przy okazji premiery na targach w Genewie.

Dawniej chciał być kolejarzem, ale że na kolei strajkowano, a w pociągach śmierdziało, przerzucił się na motoryzację. Wielbiciel brzmienia klasycznych V12tek, wysokoobrotowych V8mek, oraz pieczonej pizzy.