Wielokrotnie zastanawialiśmy się nad tym czy Skoda może być samochodem z charakterem. Na tapecie była już bowiem u nas oryginalna Fabia Monte Carlo , zwinna Citigo , czy też bardzo szybka Octavia RS 230 . Teraz pora na reprezentanta klasy średniej.
Superb to bowiem kolejny mocny przedstawiciel portfolio czeskiej marki, którego trzecia odsłona zdążyła już sporo namieszać na rynku. Poza walorami czysto zdroworozsądkowymi sprawdzamy też czy czerwony lakier przykryje braki mocowe silnika 1.4 TSI. O Skodzie Superb opowiada Maciek.
Technikalia
Serce: 1.4 TSI 150KM - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów: automatyczna, 7-biegowa
Napęd: na przednie koła
Liczba cylindrów i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1390 cm3
Moc: 150 KM (110 kW) przy 5000 obr./min
Moment obrotowy: 250 Nm przy 1500-3500 obr./min
Prędkość maksymalna: 220 km/h
Sprint 0-100km/h: 9,0 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia: 6,3 / 4,4 / 5,1 l/100km
8,7 / 7,0 / 7,8 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2: 117 g/km
Hamulce (przód/tył): tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył): kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon: 235/40 R19
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4861 mm
Szeroki? 1864 mm
Wysoki? 1468 mm
Rozstaw osi: 2841 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1425 kg
Ładowność: 545 kg
Bagażnik: 625 l
Średnica zawracania: 11,7 m
Pojemność baku: 66 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 90 130 PLN (1.4 125KM, Active)
Cena testowanej wersji: 113 940 PLN (1.4 150 KM, Style)
Cena testowanego egzemplarza: około 154 000 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Halogenowe reflektory główne ze światłami do jazdy dziennej
- Przednie światła przeciwmgłowe
- Tylne światła pozycyjne, światła stopu oraz światła przeciwmgłowe w technologii LED
- Elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane, automatycznie ściemniające się lusterka boczne z oświetleniem wokół drzwi
- Lusterka oraz klamki drzwi lakierowane w kolorze nadwozia
- Ukryte końcówki układu wydechowego
- Stalowe obręcze kół z osłonami HERMES 6,5J x 16'' (4 szt.) z oponami 215/60 R16
Wewnątrz
- Zagłówki przednie typu WOKS
- Trzy zagłówki tylne z regulacją wysokość
- Uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach tylnej kanapy z mocowaniem TopTether
- Światła odblaskowe w drzwiach przednich i tylnych
- Podłokietnik Jumbo Box
- Schowek w desce rozdzielczej po stronie pasażera, chłodzony i oświetlony
- Schowek na okulary
- Schowek na kamizelkę odblaskową w drzwiach z przodu i z tyłu
- Uchwyt na kubek z przodu z funkcją EASY OPEN z roletą
- Uchwyt na butelkę 1,5-litrową w drzwiach z przodu i z tyłu
- Oparcie tylnej kanapy składane i dzielone bez podłokietnika i przejścia do przestrzeni bagażnika
- Dwa gniazda 12 V: w konsoli środkowej z przodu i z tyłu
- Oświetlenie części bagażowej
- Składane haczyki w przestrzeni bagażowej
- Skrobaczka do szyb (w pokrywie wlewu paliwa)
- Zabezpieczenie przed zatankowaniem niewłaściwego paliwa
- Dodatkowa nagrzewnica dla silników diesla
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna CLIMATRONIC
- Elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu z funkcją zabezpieczającą przed przytrzaśnięciem
- Automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne
- Fotele kierowcy i pasażera z przodu regulowane na wysokość
- Oświetlenie wnętrza (2 lampki z przodu, 2 lampki do czytania z tyłu)
- Trójramienna skórzana kierownica wielofunkcyjna (obsługuje radioodtwarzacz, telefon GSM)
- Tapicerka materiałowa ACTIVE
- Klamki wewnętrzne w kolorze chromu (od wersji Ambition podświetlane)
- Pakiet w kolorze chromu we wnętrzu
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Poduszka bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera
- Możliwość dezaktywacji czołowej poduszki pasażera
- Boczne poduszki bezpieczeństwa z przodu
- Kurtyny powietrzne
- Poduszka chroniąca kolana kierowcy
- ESP z ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, RBS, CBC, MKB, XDS+
- TPM – system kontroli ciśnienia w oponach
- Trójpunktowe pasy bezpieczeństwa z przodu i z tyłu
- FRONT ASSIST – kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania
- Pulsacyjne działanie świateł hamowania podczas hamowania awaryjnego
- MULTICOLLISION BRAKE – hamulec antykolizyjny
- Blokada przeciwuruchomieniowa (immobiliser)
- Funkcja Start-Stop i odzyskiwania energii
- Podpowiedź zmiany biegów
- Czujnik deszczu
- Elektromechaniczny hamulec postojowy
- Zdalnie sterowany centralny zamek
- Czujniki parkowania – tył + MANOEUVRE ASSIST
- Ogranicznik prędkości do wartości nastawionej przez kierowcę
- Tempomat
- Zestaw naprawczy do kół
Elektronika i bajery
- Komputer pokładowy z wyświetlaczem Maxi DOT
- Instalacja radiowa (8 głośników, 2 anteny)
- Radio SWING (wejście SD, USB, AUX-IN, MP3)
- Bluetooth (zestaw głośnomówiący)
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Biksenonowe reflektory przednie z funkcją adaptacji świateł AFS, ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED (ze spryskiwaczami reflektorów)
- Przednie światła przeciwmgłowe z funkcją Corner
- Pakiet zewnętrznego oświetlenia LED (dodatkowe światła pozycyjne na pokrywie bagażnika oraz
oświetlenie tablicy rejestracyjnej w technologii LED)
- Podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby
- Elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane, automatycznie ściemniające się lusterka boczne z
funkcją pamięci i oświetleniem wokół drzwi, automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne
- Listwy wokół szyb bocznych w kolorze chromu
- Atrapa chłodnicy w kolorze chromu
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich STRATOS 7J x 17'' (4 szt.) z oponami 215/55 R17
- Wycieraczka tylnej szyby (+350 PLN)
Wewnątrz
- Podłokietnik Jumbo Box z zegarem w tylnej części podłokietnika (zegar niedostępny dla trójstrefowej klimatyzacji)
- Schowek pod fotelem pasażera (niedostępny dla elektrycznie sterowanego fotela pasażera)
- Oparcie tylnej kanapy składane i dzielone z podłokietnikiem i przejściem do przestrzeni bagażnika
- Oparcie tylnej kanapy składane od strony bagażnika
- Pokrowiec na narty
- 2 siatki na bokach oparć foteli przednich
- Gniazdo 12 V w komorze bagażnika
- Zestaw siatek w bagażniku
- Elektrycznie sterowany fotel kierowcy z funkcją pamięci, oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu
oraz z tyłu
- Elektrycznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień, elektrycznie sterowany fotel pasażera
(bez schowka pod fotelem), oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu i z tyłu
- Fotele kierowcy i pasażera z przodu regulowane na odcinku lędźwiowym
- Podgrzewane fotele przednie i zewnętrzne miejsca tylnej kanapy
- Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika
- Oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu
- Oświetlenie przestrzeni wokół nóg z tyłu
- 2 parasole (w schowku drzwi kierowcy i pasażera)
- Tapicerka materiałowa STYLE
- Ozdobne nakładki na progi w drzwiach przednich
- Okno dachowe (+4500 PLN)
- Tapicerka Alcantara (+5500 PLN)
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- LIGHT ASSIST (Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light)
- AUTO LIGHT ASSIST – funkcja automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych
- Czujniki parkowania – tył i przód + MANOEUVRE ASSIST
- KESSY – bezkluczykowy system obsługi samochodu
- Zawieszenie adaptacyjne DCC (+4200 PLN)
- Aktywny Tempomat (+1600 PLN)
Elektronika i bajery
- Komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem Maxi DOT
- Radio BOLERO (kolorowy ekran dotykowy 8”, wejście SD, USB, AUX-IN, MP3, obsługa głosowa, ICC)
- Funkcja SmartLink+
- Sound System CANTON (+2300 PLN)
- System nawigacji satelitarnej (+2000 PLN)
- Bluetooth V (+1200 PLN)
- Kamera cofania (+1600 PLN)
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 744 km
Tagi: 1.4 , 1.4 tsi , 150 KM , 2017 , automat , benzyna , dsg , skoda , skoda superb , skoda-test , superb , Test , TSI , wideo