Wracamy z nowym sezonem testów na Project Automotive. Będą hybrydy, elektryki i… coraz mniej aut spalinowych. Tak wygląda rynek i w ten obraz dobrze wpisuje się dzisiejszy bohater, czyli zupełnie nowe Renault Mégane E-Tech.
To takie Mégane, które nie przypomina żadnego dotychczasowego Mégane. Mamy tu naprawdę masywną bryłę, która przywołuje na myśl crossovery, ale przede wszystkim – to auto czysto elektryczne. Spalinowa wersja nadal pozostaje w sprzedaży, lecz to zupełnie inny samochód – trochę tak jak w przypadku Forda Mustanga. Co sądzimy o nowym Renault? Sprawdźcie test Maćka.

Technikalia
| Serce: | EV60 - silnik elektryczny |
| Skrzynia biegów: | automatyczna, bezstopniowa |
| Napęd: | na przednie koła |
| Pojemność baterii: | 60 kWh |
| Moc: | 218 KM (160 kW) |
| Moment obrotowy: | 300 Nm |
| Prędkość maksymalna: | 160 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 7,4 s |
| Pobór energii elektrycznej, zasięg WLTP (dane producenta): | 15,8-16,3 kWh/100 km, 431-449 km (cykl mieszany) |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
| Rozmiar opon | 215/45 R20 |
| Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat; na baterie: 8 lat/160 000 km |
Jak duże?
| Długi? | 4200 mm |
| Szeroki? | 1768 mm |
| Wysoki? | 1505 mm |
| Rozstaw osi: | 2685 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1636 kg |
| Ładowność: | 522 kg |
| Bagażnik: | 440 l |
| Średnica zawracania: | 10,4 m |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 184 900 PLN (Megane EV40 equilibre) |
| Cena testowanej wersji: | 219 900 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | 235 000 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1020 km |