Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Renault Mégane E-Tech Electric EV60 techno 218 KM – test

Wracamy z nowym sezonem testów na Project Automotive. Będą hybrydy, elektryki i… coraz mniej aut spalinowych. Tak wygląda rynek i w ten obraz dobrze wpisuje się dzisiejszy bohater, czyli zupełnie nowe Renault Mégane E-Tech.

To takie Mégane, które nie przypomina żadnego dotychczasowego Mégane. Mamy tu naprawdę masywną bryłę, która przywołuje na myśl crossovery, ale przede wszystkim – to auto czysto elektryczne. Spalinowa wersja nadal pozostaje w sprzedaży, lecz to zupełnie inny samochód – trochę tak jak w przypadku Forda Mustanga. Co sądzimy o nowym Renault? Sprawdźcie test Maćka.

 



Technikalia

Serce:EV60 - silnik elektryczny
Skrzynia biegów:automatyczna, bezstopniowa
Napęd:na przednie koła
Pojemność baterii:60 kWh
Moc:218 KM (160 kW)
Moment obrotowy:300 Nm
Prędkość maksymalna:160 km/h
Sprint 0-100km/h7,4 s
Pobór energii elektrycznej, zasięg WLTP (dane producenta):15,8-16,3 kWh/100 km, 431-449 km (cykl mieszany)
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon215/45 R20
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat; na baterie: 8 lat/160 000 km

Jak duże?

Długi?4200 mm
Szeroki?1768 mm
Wysoki?1505 mm
Rozstaw osi:2685 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1636 kg
Ładowność:522 kg
Bagażnik:440 l
Średnica zawracania:10,4 m

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:184 900 PLN (Megane EV40 equilibre)
Cena testowanej wersji:219 900 PLN
Cena testowanego egzemplarza:235 000 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1020 km

W życiu prowadził kilkaset aut... i ciągle mu mało.