Toyota od kilku lat wyznacza trendy w sprzedaży aut hybrydowych. Zaczęło się od osobnego modelu, Priusa, a dziś wersje napędzane wspólnie przez silnik spalinowy i elektryczny otrzymują także inne auta. Przyszła wreszcie pora także na SUVa.
Toyota RAV4 Hybrid na papierze prezentuje się jako świetna opcja dla tych, którzy poszukują oszczędnego auta, ale nie chcą rezygnować ze sporego, podwyższonego nadwozia. Jak jest rzeczywistości? Werdykt dla Was wyda Janek.
Technikalia
Serce: | 2.5 Hybrid - benzynowy wolnossący i elektryczny |
Skrzynia biegów: | e-CVT - bezstopniowa, automatyczna |
Napęd: | na cztery koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 2494 cm3 |
Moc: | silnik spalinowy: 155 KM (114 kW) przy 5700 obr./min silnik elektryczny: 143 KM (105 kW) Łączna moc układu: 197 KM (147 kW) |
Moment obrotowy: | silnik spalinowy: 210 Nm przy 4200-4400 obr./min silnik elektryczny: 270 Nm |
Do "setki": | 8,3 s |
Prędkość maksymalna: | 180 km/h |
Spalanie (dane producenta): Spalanie (nasza średnia): | 5,4/5,1/5,2 l/100 km 7/7,5/7,5 l/100km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 122 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/podwójny wahacz |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów |
Jak duże?
Długi? | 4605 mm |
Szeroki? | 1845 mm |
Wysoki? | 1675 mm |
Rozstaw osi: | 2660 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1690 kg |
Ładowność: | 580 kg |
Bagażnik: | 501l (max: 1633 l) |
Średnica zawracania: | 11,2 m |
Pojemność baku: | 56 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 108 900 PLN (2.0 Valvematic/2.0 D-4D Active) |
Cena bazowa testowanego egzemplarza: | 170 900 PLN (Prestige) |
Testowany egzemplarz: | około 174 000 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Tylne światła typu LED - Projektorowe światła główne - Tylny spojler dachowy - Antena dachowa Shark-Fin - Chromowana listwa okienna - Koła 225/65 R17, felgi stalowe - Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne | - Podłokietnik pokryty skórą ekologiczną - Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym - Elektryczna regulacja szyb przednich i tylnych - Kierownica wielofunkcyjna - Regulacja kierownicy w pionie i poziomie - Rozkładane oparcie tylnej kanapy w proporcji 60:40 - Gniazdko elektryczne 12 V dla drugiego rzędu siedzeń | - System stabilizacji toru jazdy (VSC+) i kontrola trakcji (TRC) - System stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSC) - System wspomagający pokonywanie podjazdu (HAC) - 7 poduszek powietrznych: przednie i boczne kierowcy i pasażera, kolanowa kierowcy, kurtyny boczne - Czujnik ciśnienia powietrza w oponach - Koło dojazdowe - Centralny zamek sterowany pilotem |
- Klimatyzacja manualna - Złącze Aux-In do podłączenia urządzeń zewnętrznych, port USB i system Bluetooth - System audio CD, MP3, WMA, 4 głośniki |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Przednie reflektory typu Bi-LED - Przednie lampy przeciwmgielne - Osłona przedniego zderzaka - Osłona tylnego zderzaka - Przyciemniane tylne szyby - Koła 235/55 R18, felgi aluminiowe - Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne - Spryskiwacze przednich reflektorów | Elegance w kolorze Light Beige, Dark Rose lub Deep Black - Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne - Sportowe fotele - Skórzana kierownica wielofunkcyjna obszyta skórą Nappa i skórzana gałka dźwigni zmiany biegów - Boczne panele pokryte materiałem Soft Velvet - Deska rozdzielcza pokryta materiałem Soft Velvet - Podgrzewanie przednich foteli - Elektrycznie regulowany fotel kierowcy z elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego - Podsufitka w kolorze czarnym | - Elektroniczny system zabezpieczenia antykradzieżowego komputera i złącza diagnostycznego z możliwością dodatkowego zwiększenia jego stopnia ochrony - Automatyczna regulacja świateł głównych - Czujniki deszczu (automatyczne wycieraczki) - Czujniki zmierzchu (automatyczne światła) - Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych (PD) - Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (LDA + SC) - Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) - Automatyczne światła drogowe (AHB) - System wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS) - Aktywny tempomat (ACC) |
- Tempomat - Monitor panoramiczny z systemem kamer 360° (PVM) - System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM) - System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) - Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa - Kamera cofania (widok na ekranie 7") - System „Inteligentny kluczyk” (otwieranie i uruchamianie samochodu bez użycia kluczyka) - Elektrycznie unoszone drzwi bagażnika - Przednie i tylne czujniki parkowania - Podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby - System multimedialny Toyota Touch 2, dotykowy ekran 7", MP3, WMA, 6 głośników |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 180 km |
Tagi: 2016, 4x4, hybrid, prestige, rav4, suv, Test, Toyota, toyota, wideo