MENU

Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi 180 KM – test

Volvo V40 T4 190 KM Momentum – test

13 lutego 2017 Testy, Wideo Autor:

Škoda Octavia RS 230 – test

Gama grupy Volkswagena w segmencie usportowionych kompaktów jest dość mocno rozbudowana, ale też wyraźnie usystematyzowana. Wewnętrzna konkurencja jest ograniczona niemal do minimum, choć od czasu do czasu pojawiają się auta nieco wykraczające poza wcześniej wyznaczone ramy.

Tak po części możemy odbierać Skodę Octavię RS 230. Najbardziej pikantną odmianę czeskiego bestsellera, który pokazuje w tej wersji zupełnie inne oblicze. Czy to jednak na tyle dobre auto, by przebić siostrzanych rywali? Sprawdził to Maciek w naszym kolejnym wideo.

 


2016-skoda-octavia-rs-230-test-1 2016-skoda-octavia-rs-230-test-2 2016-skoda-octavia-rs-230-test-3 2016-skoda-octavia-rs-230-test-4 2016-skoda-octavia-rs-230-test-5 2016-skoda-octavia-rs-230-test-6 2016-skoda-octavia-rs-230-test-7 2016-skoda-octavia-rs-230-test-8 2016-skoda-octavia-rs-230-test-9 2016-skoda-octavia-rs-230-test-10 2016-skoda-octavia-rs-230-test-11 2016-skoda-octavia-rs-230-test-12 2016-skoda-octavia-rs-230-test-13 2016-skoda-octavia-rs-230-test-14 2016-skoda-octavia-rs-230-test-15 2016-skoda-octavia-rs-230-test-16 2016-skoda-octavia-rs-230-test-17 2016-skoda-octavia-rs-230-test-18 2016-skoda-octavia-rs-230-test-19 2016-skoda-octavia-rs-230-test-20 2016-skoda-octavia-rs-230-test-21 2016-skoda-octavia-rs-230-test-22 2016-skoda-octavia-rs-230-test-23 2016-skoda-octavia-rs-230-test-24 2016-skoda-octavia-rs-230-test-25 2016-skoda-octavia-rs-230-test-26


Technikalia

Serce:2.0 TSI - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:automatyczna DSG, 6-biegowa
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1984 cm3
Moc:230 KM (169 kW) przy 4700 obr./min
Moment obrotowy:350 Nm przy 1500-4600 obr./min
Prędkość maksymalna:249 km/h
Sprint 0-100km/h6,8 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia:
8,1 / 5,4 / 6,4 l/100 km
10,4 / 7,8 / 9,1 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2149 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/system o architekturze Multilink
Rozmiar opon225/35 R19
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4685 mm
Szeroki?1814 mm
Wysoki?1449 mm
Rozstaw osi:2680 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1445 kg
Ładowność:467 kg
Bagażnik:590 l
Średnica zawracania:10,5 m
Pojemność baku:50 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:130 140 PLN (Octavia RS 230)
Cena testowanego auta:166 690 PLN

 
 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Kierunkowskazy zintegrowane z lusterkami bocznymi
- Końcówki układu wydechowego w kolorze czarnym z
połyskiem
- Obręcze kół ze stopów lekkich XTREME 7.5Jx19” (4 szt.) w
kolorze czarnym
- Opony 225/35 R19 88Y
- Pakiet Black
- Emblemat RS na przednim grillu oraz pokrywie bagażnika
- Tylny spoiler
Wlot powietrza o strukturze plastra miodu
- Zaciski hamulcowe polakierowane na czerwono
- Tylne światła w technologii LED
- Przyciemniane szyby

Wewnątrz
- Elektronicznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień, elektronicznie sterowany fotel pasażera
- Elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu
- Elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane i
automatycznie przyciemniające się lusterka zewnętrzne
- Fotel kierowcy i pasażera z regulacją pod lędźwie
- Konsola centralna z zamykanym schowkiem
- Kurtyny powietrzne
- Schowek na okulary
- Podłokietnik z przodu Jumbo Box
- Składane oparcia tylnej kanapy z przestrzeni bagażowej
- Tapicerka skóra Vahette/skóra ekologiczna
- Chromowana ramka grilla, chromowane klamki
wewnętrzne
- Dekor w stylistyce Carbon
- Dywaniki (dwa z przodu i dwa z tyłu)
- Sportowe fotele przednie ze zintegrowanymi zagłówkami
- Trójramienna skórzana wielofunkcyjna kierownica RS (radio i telefon) z małym pakietem skórzanym
- Uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach kanapy
- Kieszeń na kamizelkę odblaskową pod fotelami przednimi
- Oświetlenie części bagażowej – dwie lampki
- Podłokietnik z tyłu ze schowkiem i przejściem do bagażnika
- Schowek przed pasażerem z przodu – oświetlony, chłodzony
- Składana pokrywa nad przestrzenią bagażową
- Skrobaczka do szyb w pokrywie wlewu paliwa
- Uchwyt na kwity parkingowe
- Mały pakiet skórzany z czerwonym obszyciem
- Wnętrze z ciemnym dekorem i czerwonymi dodatkami
- Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne z
czujnikiem wilgotności
- Dwie lampki do czytania z przodu i z tyłu
- Climatronic - klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa, z czujnikiem AQS

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem (2 składane kluczyki)
- ESP z ABS,EBV, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, TSA, CBC
- Funkcja Start-Stop i odzyskiwania energii
- Immobilizer
- Przednie światła przeciwmgłowe
- Reflektory bi-ksenonowe LED z AFS
- TPM - system kontroli ciśnienia w ogumieniu
- Tempomat
- ACS (funkcja pokolizyjna: automatyczne odblokowanie
centralnego zamka, odcięcie dopływu paliwa, włączanie
świateł awaryjnych)
- Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy o
progresywnie zmieniającym się przełożeniu
- Elektronicznie regulowana blokada mechanizmu
różnicowego przedniej osi (VAQ)
- Light Assistant z czujnikiem deszczu (Coming Home,
Leaving Home, Tunnel Light)
- MULTICOLLISION BRAKE – hamulec antykolizyjny
- PERFORMANCE MODE SELECTION – wybór profilu jazdy
- Sportowe zawieszenie
- Wielowahaczowe zawieszenie tylne

Elektronika i bajery
- Cztery głośniki z przodu i z tyłu
- Maxi-DOT z kolorowym wyświetlaczem
- Radio BOLERO (kolorowy ekran dotykowy 6,5”, wejście
SD, USB, AUX-IN)

Co dokupiono do naszego egzemplarza?

Zewnątrz
- Wycieraczka tylnej szyby AERO

Wewnątrz
- Pojemnik na odpadki
- Dwustronna mata na podłogę bagażnika
- Oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu i z tyłu
- Zestaw siatek w bagażniku
- Podgrzewane fotele przednie
- Elektrycznie sterowane okno dachowe
- Podgrzewana przednia szyba
- System niezależnego ogrzewania i wentylacji

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- CREW PROTECT ASSIST - aktywna funkcja ochrony kierowcy i pasażera z
przodu
- DRIVER ALERT - funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy
- Boczne poduszki powietrzne dla zewnętrznych miejsc tylnej kanapy
- KESSY - bezkluczykowy system obsługi samochodu + alarm
- Zawieszenie adaptacyjne DCC wraz z PERFORMANCE MODE SELECT
- Podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej
- ADAPTIVE CRUISE CONTROL - aktywny tempomat
- PARKING ASSIST - system wspomagania parkowania 2.0
- Kamera cofania ze spryskiwaczem
- Stalowe koło dojazdowe 125x70 R18

Elektronika i bajery
- Phone box - wzmacnianie sygnału GSM
- Uchwyt na i-Pad
- Sound System CANTON (moc 570W, subwoofer, cyfrowy equalizer)
- DAB - funkcja odbioru programów radiowych w formie cyfrowej
- Funkcja SMARTGATE
- TRAVELLER ASSIST - System nawigacji COLUMBUS z mapą Europy, funkcja rozpoznawania znaków drogowych, LANE ASSIST, AUTO LIGHT ASSIST, LIGHT AND RAIN ASSIST z czujnikiem deszczu

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1452 km

Tagi: , , , , , , , , , , , , , ,

Comments are closed.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij