Gama grupy Volkswagena w segmencie usportowionych kompaktów jest dość mocno rozbudowana, ale też wyraźnie usystematyzowana. Wewnętrzna konkurencja jest ograniczona niemal do minimum, choć od czasu do czasu pojawiają się auta nieco wykraczające poza wcześniej wyznaczone ramy.
Tak po części możemy odbierać Skodę Octavię RS 230. Najbardziej pikantną odmianę czeskiego bestsellera, który pokazuje w tej wersji zupełnie inne oblicze. Czy to jednak na tyle dobre auto, by przebić siostrzanych rywali? Sprawdził to Maciek w naszym kolejnym wideo.
Technikalia
Serce: | 2.0 TSI - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | automatyczna DSG, 6-biegowa |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1984 cm3 |
Moc: | 230 KM (169 kW) przy 4700 obr./min |
Moment obrotowy: | 350 Nm przy 1500-4600 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 249 km/h |
Sprint 0-100km/h | 6,8 s |
Spalanie (dane producenta): Nasza średnia: | 8,1 / 5,4 / 6,4 l/100 km 10,4 / 7,8 / 9,1 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 149 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/system o architekturze Multilink |
Rozmiar opon | 225/35 R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4685 mm |
Szeroki? | 1814 mm |
Wysoki? | 1449 mm |
Rozstaw osi: | 2680 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1445 kg |
Ładowność: | 467 kg |
Bagażnik: | 590 l |
Średnica zawracania: | 10,5 m |
Pojemność baku: | 50 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 130 140 PLN (Octavia RS 230) |
Cena testowanego auta: | 166 690 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Końcówki układu wydechowego w kolorze czarnym z połyskiem - Obręcze kół ze stopów lekkich XTREME 7.5Jx19” (4 szt.) w kolorze czarnym - Opony 225/35 R19 88Y - Pakiet Black - Emblemat RS na przednim grillu oraz pokrywie bagażnika - Tylny spoiler Wlot powietrza o strukturze plastra miodu - Zaciski hamulcowe polakierowane na czerwono - Tylne światła w technologii LED - Przyciemniane szyby | - Elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu - Elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane i automatycznie przyciemniające się lusterka zewnętrzne - Fotel kierowcy i pasażera z regulacją pod lędźwie - Konsola centralna z zamykanym schowkiem - Kurtyny powietrzne - Schowek na okulary - Podłokietnik z przodu Jumbo Box - Składane oparcia tylnej kanapy z przestrzeni bagażowej - Tapicerka skóra Vahette/skóra ekologiczna - Chromowana ramka grilla, chromowane klamki wewnętrzne - Dekor w stylistyce Carbon - Dywaniki (dwa z przodu i dwa z tyłu) - Sportowe fotele przednie ze zintegrowanymi zagłówkami - Trójramienna skórzana wielofunkcyjna kierownica RS (radio i telefon) z małym pakietem skórzanym - Uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach kanapy - Kieszeń na kamizelkę odblaskową pod fotelami przednimi - Oświetlenie części bagażowej – dwie lampki - Podłokietnik z tyłu ze schowkiem i przejściem do bagażnika - Schowek przed pasażerem z przodu – oświetlony, chłodzony - Składana pokrywa nad przestrzenią bagażową - Skrobaczka do szyb w pokrywie wlewu paliwa - Uchwyt na kwity parkingowe - Mały pakiet skórzany z czerwonym obszyciem - Wnętrze z ciemnym dekorem i czerwonymi dodatkami - Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne z czujnikiem wilgotności - Dwie lampki do czytania z przodu i z tyłu - Climatronic - klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa, z czujnikiem AQS | - ESP z ABS,EBV, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, TSA, CBC - Funkcja Start-Stop i odzyskiwania energii - Immobilizer - Przednie światła przeciwmgłowe - Reflektory bi-ksenonowe LED z AFS - TPM - system kontroli ciśnienia w ogumieniu - Tempomat - ACS (funkcja pokolizyjna: automatyczne odblokowanie centralnego zamka, odcięcie dopływu paliwa, włączanie świateł awaryjnych) - Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy o progresywnie zmieniającym się przełożeniu - Elektronicznie regulowana blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi (VAQ) - Light Assistant z czujnikiem deszczu (Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light) - MULTICOLLISION BRAKE – hamulec antykolizyjny - PERFORMANCE MODE SELECTION – wybór profilu jazdy - Sportowe zawieszenie - Wielowahaczowe zawieszenie tylne |
- Maxi-DOT z kolorowym wyświetlaczem - Radio BOLERO (kolorowy ekran dotykowy 6,5”, wejście SD, USB, AUX-IN) |
Co dokupiono do naszego egzemplarza?
- Dwustronna mata na podłogę bagażnika - Oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu i z tyłu - Zestaw siatek w bagażniku - Podgrzewane fotele przednie - Elektrycznie sterowane okno dachowe - Podgrzewana przednia szyba - System niezależnego ogrzewania i wentylacji | przodu - DRIVER ALERT - funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy - Boczne poduszki powietrzne dla zewnętrznych miejsc tylnej kanapy - KESSY - bezkluczykowy system obsługi samochodu + alarm - Zawieszenie adaptacyjne DCC wraz z PERFORMANCE MODE SELECT - Podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej - ADAPTIVE CRUISE CONTROL - aktywny tempomat - PARKING ASSIST - system wspomagania parkowania 2.0 - Kamera cofania ze spryskiwaczem - Stalowe koło dojazdowe 125x70 R18 |
|
- Uchwyt na i-Pad - Sound System CANTON (moc 570W, subwoofer, cyfrowy equalizer) - DAB - funkcja odbioru programów radiowych w formie cyfrowej - Funkcja SMARTGATE - TRAVELLER ASSIST - System nawigacji COLUMBUS z mapą Europy, funkcja rozpoznawania znaków drogowych, LANE ASSIST, AUTO LIGHT ASSIST, LIGHT AND RAIN ASSIST z czujnikiem deszczu |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1452 km |
Tagi: 2.0, 2.0 tsi, 2016, hot hatch, octavia, octavia rs, octavia rs230, rs, rs 230, rs230, skoda, skoda-test, Test, vag, wideo