MENU
2015-toyota-avensis-touring-sports-wyroz

Toyota Avensis 2.0 D4D Prestige Touring Sports – pierwszy...

2016-ford-ranger-wildtrak-32-tdci-test-2

Ford Ranger 3.2 TDCi 200 KM 4×4 Wildtrak –...

14 listopada 2016 Testy, Wideo Autor:

Lexus RC F – test

To chyba przepis na auto marzeń dla wielu z nas – dwudrzwiowe, opływowe nadwozie zaprojektowane z troską o detale, luksusowe wnętrze spełniające wszystkie zachcianki i silnik, który mógłby wysłać nas na inną planetę. O ile zazwyczaj z takimi wymaganiami trzeba było zawitać choćby do salonu BMW po coś ze znaczkiem M, to od jakiegoś czasu można zdecydować się na japońską alternatywę.

Lexus ma bowiem w swojej talii naprawdę mocne karty – na czele z niesamowitym, wolnossącym pięciolitrowym V8, które zapewnia niezwykłe doznania akustyczne i zmienia to modne coupe w narowistego potwora. Nie zdradzajmy jednak za wiele, wszystkiego o Lexusie RC F dowiecie się od Maćka z naszego wideo.

 


2016-lexus-rcf-test-1 2016-lexus-rcf-test-2 2016-lexus-rcf-test-3 2016-lexus-rcf-test-4 2016-lexus-rcf-test-5 2016-lexus-rcf-test-6 2016-lexus-rcf-test-7 2016-lexus-rcf-test-8 2016-lexus-rcf-test-9 2016-lexus-rcf-test-10 2016-lexus-rcf-test-11 2016-lexus-rcf-test-12 2016-lexus-rcf-test-13 2016-lexus-rcf-test-14 2016-lexus-rcf-test-15 2016-lexus-rcf-test-16 2016-lexus-rcf-test-17 2016-lexus-rcf-test-18 2016-lexus-rcf-test-19 2016-lexus-rcf-test-20 2016-lexus-rcf-test-21 2016-lexus-rcf-test-22 2016-lexus-rcf-test-23 2016-lexus-rcf-test-24 2016-lexus-rcf-test-25 2016-lexus-rcf-test-26 2016-lexus-rcf-test-27 2016-lexus-rcf-test-28 2016-lexus-rcf-test-29 2016-lexus-rcf-test-30 2016-lexus-rcf-test-31 2016-lexus-rcf-test-32 2016-lexus-rcf-test-33 2016-lexus-rcf-test-34 2016-lexus-rcf-test-35 2016-lexus-rcf-test-36 2016-lexus-rcf-test-37 2016-lexus-rcf-test-38 2016-lexus-rcf-test-39 2016-lexus-rcf-test-40 2016-lexus-rcf-test-41 2016-lexus-rcf-test-42


Technikalia

Serce:5.0 V8 - benzynowy, wolnossący
Skrzynia biegów:8-stopniowa, automatyczna
Napęd:na tylne koła
Liczba i układ cylindrów:8, widlasty
Pojemność:4969 cm3
Moc:477 KM przy 7100 obr./min
Moment obrotowy:530 Nm przy 4800-5600 obr./min
Prędkość maksymalna:270 km/h
Sprint 0-100km/h4,5 s
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia):
17,6 / 11,3 / 14,8 l/100 km
22 / 14 / 17,5 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2252 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył)system o architekturze Multilink/system o architekturze Multilink
Rozmiar oponprzód: 255/35 R19
tył: 275/35 R19
Gwarancjamechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata.

Jak duże?

Długi?4705 mm
Szeroki?1845 mm
Wysoki?1390 mm
Rozstaw osi:2730 mm
Ile drzwi?2
Ile miejsc?4
Ciężki?1860 kg
Ładowność:390 kg
Bagażnik:340 l
Średnica zawracania:ok. 11 m
Pojemność baku:66 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:397 900 PLN (RC F Elegance)
Testowany egzemplarz:453 690 PLN

 
 
 
 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- 19” obręcze kół z kutego aluminium (z przodu: 255/35 R19; z tyłu: 275/35 R19) o wzorze standardowym
- Podgrzewane wycieraczki szyby czołowej z czujnikiem deszczu
- Światła do jazdy dziennej w technologii LED i przednie kierunkowskazy w technologii LED
- Wysokociśnieniowe spryskiwacze reflektorów
- Lusterka zewnętrze fotochromatyczne z pamięcią, elektrycznie składane
- Powłoka lakieru chroniąca przed drobnymi zarysowaniami
- Trójprojektorowe przednie reflektory LED z systemem adaptacyjnych świateł długich (AHB)

Wewnątrz
- Tapicerka z tkaniny Alcantara
- Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy
- System Inteligentny Kluczyk (otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza)
- Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne
- Elektryczna regulacja przednich siedzeń (fotel kierowcy: 8 kierunków z pamięcią, fotel pasażera: 6 kierunków)
- Fotele regulowane elektrycznie (8 kierowca i 6 pasażer) + pamięć i podparcie lędźwiowe (kierowca)
- Oświetlenie wnętrza w technologii LED
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z dotykową regulacją i systemem automatycznej recyrkulacji powietrza
- Elementy wykończenia wnętrza ze srebrnego włókna szklanego (listwa przy schowku pasażera, panele w drzwiach)
- Kierownica ze skóry perforowanej z logo F
- Sportowa skórzana gałka dźwigni zmiany biegów F

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- 8 poduszek powietrznych
- Konstrukcja przednich foteli zmniejszająca ryzyko urazów szyi i głowy w przypadku kolizji (WIL)
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Selektor trybów jazdy: 4 tryby (Eco, Normal, Sport S, Sport S+)
- Sygnalizacja hamowania awaryjnego (EBS)
- System przeciwdziałający blokowaniu się kół przy hamowaniu (ABS)
- System wspomagania hamowania awaryjnego (BA)
- Układ wspomagania ruszania na wzniesieniu (HAC)
- Czujniki ciśnienia w oponach (z osobną informacją o każdym kole)
- Elektroniczny system rozdziału siły hamowania (EBD)
- Przednie hamulce tarczowe Brembo® o średnicy 380 mm
- Sportowy zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM)
- System kontroli trakcji (TRC)
- System sygnalizacji opuszczenia pasa ruchu (LDA)
- System aktywnej kontroli dźwięku silnika (ASC)
- Zestaw naprawczy do kół
- Tempomat (Cruise Control)
- Czujnik zmierzchu
- Kamera cofania (obraz na wyświetlaczu 7")
- Immobilizer i system antykradzieżowy (alarm z syreną)

Elektronika i bajery
- Inteligentna karta (kluczyk w postaci płaskiej karty)
- Bluetooth
- Zaawansowany system audio Pioneer: radio AM/FM, odtwarzacz CD, 6 głośników z systemem nawigacji Lexus Navigation
- Wejścia USB i AUX z VTR dla zewnętrznych urządzeń audio

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- 19" obręcze kół z kutego aluminium o wzorze High, 5 podwójnych ramion (z przodu: 255/35 R19; z tyłu: 275/35 R19)

Wewnątrz
- Tapicerka ze skóry naturalnej o podwyższonej jakości (półanilinowej), podgrzewane i wentylowane fotele przednie (pak. LUXURY)
- Podgrzewanie kierownicy
- Inteligentna karta: inteligentny kluczyk w postaci płaskiej karty
- System audio klasy premium Mark Levinson®

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- System adaptacyjnych świateł długich (AHB), system sygnalizacji opuszczenia pasa ruchu (LDA) (pak. LDA)
- System monitorowania „martwego pola” (BSM) z systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?3052 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , , ,