MENU

Toyota Avensis 2.0 D4D Prestige Touring Sports – pierwszy...

Ford Ranger 3.2 TDCi 200 KM 4×4 Wildtrak –...

14 listopada 2016 Testy, Wideo Autor:

Lexus RC F – test

To chyba przepis na auto marzeń dla wielu z nas – dwudrzwiowe, opływowe nadwozie zaprojektowane z troską o detale, luksusowe wnętrze spełniające wszystkie zachcianki i silnik, który mógłby wysłać nas na inną planetę. O ile zazwyczaj z takimi wymaganiami trzeba było zawitać choćby do salonu BMW po coś ze znaczkiem M, to od jakiegoś czasu można zdecydować się na japońską alternatywę.

Lexus ma bowiem w swojej talii naprawdę mocne karty – na czele z niesamowitym, wolnossącym pięciolitrowym V8, które zapewnia niezwykłe doznania akustyczne i zmienia to modne coupe w narowistego potwora. Nie zdradzajmy jednak za wiele, wszystkiego o Lexusie RC F dowiecie się od Maćka z naszego wideo.

 


2016-lexus-rcf-test-1 2016-lexus-rcf-test-2 2016-lexus-rcf-test-3 2016-lexus-rcf-test-4 2016-lexus-rcf-test-5 2016-lexus-rcf-test-6 2016-lexus-rcf-test-7 2016-lexus-rcf-test-8 2016-lexus-rcf-test-9 2016-lexus-rcf-test-10 2016-lexus-rcf-test-11 2016-lexus-rcf-test-12 2016-lexus-rcf-test-13 2016-lexus-rcf-test-14 2016-lexus-rcf-test-15 2016-lexus-rcf-test-16 2016-lexus-rcf-test-17 2016-lexus-rcf-test-18 2016-lexus-rcf-test-19 2016-lexus-rcf-test-20 2016-lexus-rcf-test-21 2016-lexus-rcf-test-22 2016-lexus-rcf-test-23 2016-lexus-rcf-test-24 2016-lexus-rcf-test-25 2016-lexus-rcf-test-26 2016-lexus-rcf-test-27 2016-lexus-rcf-test-28 2016-lexus-rcf-test-29 2016-lexus-rcf-test-30 2016-lexus-rcf-test-31 2016-lexus-rcf-test-32 2016-lexus-rcf-test-33 2016-lexus-rcf-test-34 2016-lexus-rcf-test-35 2016-lexus-rcf-test-36 2016-lexus-rcf-test-37 2016-lexus-rcf-test-38 2016-lexus-rcf-test-39 2016-lexus-rcf-test-40 2016-lexus-rcf-test-41 2016-lexus-rcf-test-42


Technikalia

Serce:5.0 V8 - benzynowy, wolnossący
Skrzynia biegów:8-stopniowa, automatyczna
Napęd:na tylne koła
Liczba i układ cylindrów:8, widlasty
Pojemność:4969 cm3
Moc:477 KM przy 7100 obr./min
Moment obrotowy:530 Nm przy 4800-5600 obr./min
Prędkość maksymalna:270 km/h
Sprint 0-100km/h4,5 s
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia):
17,6 / 11,3 / 14,8 l/100 km
22 / 14 / 17,5 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2252 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył)system o architekturze Multilink/system o architekturze Multilink
Rozmiar oponprzód: 255/35 R19
tył: 275/35 R19
Gwarancjamechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata.

Jak duże?

Długi?4705 mm
Szeroki?1845 mm
Wysoki?1390 mm
Rozstaw osi:2730 mm
Ile drzwi?2
Ile miejsc?4
Ciężki?1860 kg
Ładowność:390 kg
Bagażnik:340 l
Średnica zawracania:ok. 11 m
Pojemność baku:66 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:397 900 PLN (RC F Elegance)
Testowany egzemplarz:453 690 PLN

 
 
 
 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- 19” obręcze kół z kutego aluminium (z przodu: 255/35 R19; z tyłu: 275/35 R19) o wzorze standardowym
- Podgrzewane wycieraczki szyby czołowej z czujnikiem deszczu
- Światła do jazdy dziennej w technologii LED i przednie kierunkowskazy w technologii LED
- Wysokociśnieniowe spryskiwacze reflektorów
- Lusterka zewnętrze fotochromatyczne z pamięcią, elektrycznie składane
- Powłoka lakieru chroniąca przed drobnymi zarysowaniami
- Trójprojektorowe przednie reflektory LED z systemem adaptacyjnych świateł długich (AHB)

Wewnątrz
- Tapicerka z tkaniny Alcantara
- Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy
- System Inteligentny Kluczyk (otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza)
- Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne
- Elektryczna regulacja przednich siedzeń (fotel kierowcy: 8 kierunków z pamięcią, fotel pasażera: 6 kierunków)
- Fotele regulowane elektrycznie (8 kierowca i 6 pasażer) + pamięć i podparcie lędźwiowe (kierowca)
- Oświetlenie wnętrza w technologii LED
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z dotykową regulacją i systemem automatycznej recyrkulacji powietrza
- Elementy wykończenia wnętrza ze srebrnego włókna szklanego (listwa przy schowku pasażera, panele w drzwiach)
- Kierownica ze skóry perforowanej z logo F
- Sportowa skórzana gałka dźwigni zmiany biegów F

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- 8 poduszek powietrznych
- Konstrukcja przednich foteli zmniejszająca ryzyko urazów szyi i głowy w przypadku kolizji (WIL)
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Selektor trybów jazdy: 4 tryby (Eco, Normal, Sport S, Sport S+)
- Sygnalizacja hamowania awaryjnego (EBS)
- System przeciwdziałający blokowaniu się kół przy hamowaniu (ABS)
- System wspomagania hamowania awaryjnego (BA)
- Układ wspomagania ruszania na wzniesieniu (HAC)
- Czujniki ciśnienia w oponach (z osobną informacją o każdym kole)
- Elektroniczny system rozdziału siły hamowania (EBD)
- Przednie hamulce tarczowe Brembo® o średnicy 380 mm
- Sportowy zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM)
- System kontroli trakcji (TRC)
- System sygnalizacji opuszczenia pasa ruchu (LDA)
- System aktywnej kontroli dźwięku silnika (ASC)
- Zestaw naprawczy do kół
- Tempomat (Cruise Control)
- Czujnik zmierzchu
- Kamera cofania (obraz na wyświetlaczu 7")
- Immobilizer i system antykradzieżowy (alarm z syreną)

Elektronika i bajery
- Inteligentna karta (kluczyk w postaci płaskiej karty)
- Bluetooth
- Zaawansowany system audio Pioneer: radio AM/FM, odtwarzacz CD, 6 głośników z systemem nawigacji Lexus Navigation
- Wejścia USB i AUX z VTR dla zewnętrznych urządzeń audio

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- 19" obręcze kół z kutego aluminium o wzorze High, 5 podwójnych ramion (z przodu: 255/35 R19; z tyłu: 275/35 R19)

Wewnątrz
- Tapicerka ze skóry naturalnej o podwyższonej jakości (półanilinowej), podgrzewane i wentylowane fotele przednie (pak. LUXURY)
- Podgrzewanie kierownicy
- Inteligentna karta: inteligentny kluczyk w postaci płaskiej karty
- System audio klasy premium Mark Levinson®

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- System adaptacyjnych świateł długich (AHB), system sygnalizacji opuszczenia pasa ruchu (LDA) (pak. LDA)
- System monitorowania „martwego pola” (BSM) z systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?3052 km

Tagi: , , , , , , , , , , ,

Comments are closed.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij