MENU
2016-audi-a4-tfsi-quattro-test-wyroz

Audi A4 2.0 TFSI 252 KM quattro – pierwszy...

2016-mercedes-benz-glc-coupe-250-test-wyroz2

Mercedes-Benz GLC 250 4MATIC Coupé – test

24 października 2016 Testy, Wideo Autor:

Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG – test

Gdybyście mieli wymienić najmniej wyróżniające się auta na polskich ulicach zapewne jednym z Waszych typów okazałaby się Škoda Fabia. Model niezwykle popularny od wielu generacji, który ginie w tłumie już w momencie wyjechania z salonu. Jest jednak jeden wyjątek od tej reguły…

To wersja Monte Carlo, która ma nieco nawiązywać do rajdowych tradycji czeskiej marki. Przynosi ona szereg zmian w stylistyce nadwozia i wnętrza, ale czy ten pakiet w połączeniu z dynamicznym silnikiem 1.2 TSI będzie w stanie wywołać uśmiech na ustach kierowcy? Przekonał się o tym Wiktor w kolejnym teście.

 


2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski


Technikalia

Serce:1.2 TSI - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:7-biegowa, automatyczna DSG
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1197 cm3
Moc:110 KM (80 kW) przy 4600 obr/min
Moment obrotowy:175 Nm przy 1400-4000 obr/min
Do "setki":9,4 s
Prędkość maksymalna:196 km/h
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia):
5,8 / 4,1 / 4,7 l /100 km
7,5 / 5,0 / 6,2 l /100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2109 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/belka skrętna
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?3992 mm
Szeroki?1732 mm
Wysoki?1452 mm
Rozstaw osi:2455 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1154 kg
Ładowność:455 kg
Bagażnik:330 l
Średnica zawracania:10 m
Pojemność baku:45 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:40 380 PLN (1.0 MPI 60 KM Active)
Cena bazowa testowanej wersji:62 850 PLN
Cena testowanego egzemplarza:73 000 PLN

 

Co dostajemy w bazowej wersji (Monte Carlo)?

Zewnątrz
- Elektrycznie sterowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne
- Kierunkowskazy zintegrowane z lusterkami bocznymi
- Przednie światła przeciwmgielne
- Przyciemniane szyby
- Reflektory projektorowe ze światłami do jazdy dziennej
LED
- Spoiler tylny
- Wycieraczki przedniej szyby AERO z regulacją częstotliwości pracy
- Czarny dyfuzor przedni, tylny oraz nakładki na progi

Wewnątrz
- 2 siatki na bokach oparć foteli przednich
- Dach panoramiczny
- Elektrycznie sterowane szyby przednie
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Haczyki na zakupy w przestrzeni bagażowej
- Kieszenie w tylnej części oparć foteli przednich
- Regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy
- Siedzisko tylnej kanapy niedzielone, oparcie składane i
dzielone
- Stylistyka wnętrza - Monte Carlo
- Uchwyt na kwity parkingowe
- Uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach kanapy tylnej
- Ozdobne nakładki na pedały
- Pakiet Chrom (chromowane klamki wewnętrzne, ramki
bocznych nawiewów powietrza, przycisk dźwigni hamulca ręcznego oraz elementy kontrolne nawiewów powietrza)
- Panel instrumentów - Monte Carlo
- Przednie fotele sportowe ze zintegrowanymi zagłówkami
- Trójramienna skórzana sportowa kierownica z elementami
chromowanymi, dekorem Piano Black oraz ozdobnym
czerwonym obszyciem (z małym pakietem skórzanym)

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ACS – system pokolizyjny
- ESP z ABS, MSR, ASR, EDL, HBA
- Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy
- Funkcja Start-Stop i odzyskiwania energii
- HHC - System wspomagania ruszania pod wzniesienia
- Immobiliser
- Kurtyny powietrzne
- MULTICOLLISION BRAKE- hamulec antykolozyjny
- Ogranicznik prędkości
- Poduszki powietrzne czołowe i boczne kierowcy i pasażera z przodu
- TPM - system kontroli ciśnienia w oponach
- XDS + - rozbudowana elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
- Zdalnie sterowany centralny zamek (2 składane kluczyki)
- Zestaw naprawczy do kół

Elektronika i bajery
- Klimatyzacja manualna
- Komputer pokładowy
- Konsola centralna z gniazdkiem 12V
- Radio Swing (kolorowy ekran dotykowy 5”, AM/FM, RDS
FM, wejście SD, USB, AUX-in)
- Skoda Surround: 2 dodatkowe głośniki z tyłu

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz

Wewnątrz
- Podłokietnik przedni (+ 500 zł)
- Elektrycznie sterowane szyby tylne (+ 800 zł)
- Trójramienna skórzana sportowa kierownica wielofunkcyjna (radio + telefon) Monte Carlo z elementami chromowanymi, dekorem Piano Black i ozdobnym czerwonym obszyciem (+ 600 zł)

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Sportowe zawieszenie (+ 550 zł)
- Zapasowe koło stalowe dojazdowe (+ 350 zł)
- Alarm ze zdalnie sterowanym centralnym zamkiem (2 składane kluczyki) i funkcją SAFE (+ 950zł)
- Tempomat (+ 650 zł)

Elektronika i bajery
- Radio Bolero dla Dachu panoramicznego (kolorowy ekran dotykowy 6,5", Bluetooth, Car Menu, RDS FM, MP3, WMA, wejście SD, USB z łącznością z Apple, obsługa telefonu poprzez ekran radia, Škoda Surround, 2 dodatkowe głośniki z tyłu) (+1050 zł)
- Funkcja SMART LINK (+ 650 zł)
- Maxi-DOT (+ 750 zł)
- Pakiet Komfort (Radio SWING + Bluetooth, Czujniki parkowaniaz tyłu, ASY LIGHT ASSISTANT - czujnik zmierzchu, Klimatyzacja automatyczna CLIMATRONIC) (+2250 zł)

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?595 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , , ,