Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Hyundai Kona 1.6 GDI 141 KM 6DCT Hybrid Premium – test

Uwaga, pora na sztampę: segment małych crossoverów to jeden z najbardziej obleganych przez producentów. W naszych rękach znalazł się niemal każdy reprezentant: Renault, Mercedes-Benz, Suzuki, Citroën, Dacia, Audi, BMW, Honda, Kia, Subaru, Volvo czy też Ford.

Powoduje to sytuację, kiedy naprawdę trudno zrobić samochód wybijający się z tłumu, bo – prawdę mówiąc – przepis na miejskiego malucha jest prosty. Oszczędny silnik, dobra dynamika, kompaktowe wymiary i odpowiedni prześwit. Dzisiaj Marcin sprawdza dla Was auto, które dokłada do tego niebanalny wygląd i napęd hybrydowy – Hyundaia Konę Hybrid.

 



Technikalia

Serce:1.6 GDi Hybrid - benzynowy wolnossący i elektryczny
Skrzynia biegów:DCT - 6-stopniowa, automatyczna, dwusprzęgłowa
Napęd:na przednie koła
Liczba cylindrów i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1580 cm3
Moc:141 KM (104 kW) przy 5700 obr./min
Moment obrotowy:265 Nm przy 4000 obr./min
Prędkość maksymalna:160 km/h
Sprint 0-100km/h:11,2 s
Spalanie (dane producenta):6,2 / 4,3 / 5,0 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2:114 g/km
Hamulce (przód/tył):tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył):kolumny McPhersona/wielowahaczowe multi-link
Rozmiar opon:235/45 R18
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4165 mm
Szeroki?1800 mm
Wysoki?1565 mm
Rozstaw osi:2600 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1378 kg
Ładowność:502 kg
Bagażnik:361 l
Średnica zawracania:10,6 m
Pojemność baku:38 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:101 900 PLN (Comfort)
Cena testowanej wersji:126 100 PLN
Cena testowanego egzemplarza:ok. 133 000 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?510 km

Dawniej chciał być kolejarzem, ale że na kolei strajkowano, a w pociągach śmierdziało, przerzucił się na motoryzację. Wielbiciel brzmienia klasycznych V12tek, wysokoobrotowych V8mek, oraz pieczonej pizzy.