Kia metodycznie rozwija swoją gamę SUVów i crossoverów. Sukcesy od dawna przynosi jej Sportage, nieźle sprzedaje się Sorento, mamy hybrydowe Niro, a jeszcze niedawno w salonach można było oglądać nietypowy model Soul. Teraz do walki staje najmniejsze auto z tego stada – Stonic.
Mając takie doświadczenie w tworzeniu tego typu modeli Kia powinna dokładnie wiedzieć czego oczekują klienci. Stonic to jasna odpowiedź na rynkową modę, ale koreańska marka nie chce tylko podążać za trendami – liczą się najwyższe cele. O tym, czy nowy crossover ma szanse okazać się strzałem w dziesiątkę, opowie Janek.
Technikalia
| Serce: | 1.4 DOHC - benzynowy, wolnossący |
| Skrzynia biegów: | manualna, 6-biegowa |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1368 cm3 |
| Moc: | 100 KM (74 kW) przy 6000 obr./min |
| Moment obrotowy: | 133 Nm przy 4000 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 172 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 12,6 s |
| Spalanie (dane producenta): | 7,0 / 4,6 / 5.6 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
| Wydychanie CO2 | 125 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/belka skrętna |
| Rozmiar opon | 205/55 R17 |
| Gwarancja | mechaniczna: 7 lata lub 150 tysięcy kilometrów |
Jak duże?
| Długi? | 4140 mm |
| Szeroki? | 1760 mm |
| Wysoki? | 1500 mm |
| Rozstaw osi: | 2580 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1085 kg |
| Ładowność: | 525 kg |
| Bagażnik: | 332 l (max. 1135 l) |
| Średnica zawracania: | 10 m |
| Pojemność baku: | 45 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 54 990 PLN (M, 1.2 DOHC) |
| Cena testowanej wersji: | 72 990 PLN (XL, 1.4 DOHC) |
| Cena testowanego egzemplarza: | około 76 000 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1420 km |




























