MENU

Opel Insignia – dobra zmiana

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo Executive – powrót do...

13 listopada 2017 Testy, Wideo Autor:

Renault Clio R.S. 220 Trophy – test

Jest taka firma, która naprawdę zna się na hot hatchach. Mowa o Renault Sport i mimo, że to logo zaczęło pojawiać się też na często niezbyt emocjonujących modelach GT, to jednak wciąż wiemy ile potrafią w przypadku aut oznaczonych literami R.S. Poznajcie ich najnowszą interpretację Renault Clio.

Szybka wersja małego francuskiego hatchbacka od dawna uchodzi za wzór frajdy z jazdy i wśród entuzjastów jest jednym z ulubionych aut tego typu. Przepis na dobre emocje uległ jednak poważnym zmianom i choć osiągi wciąż robią się coraz lepsze, to pojawiło się kilka argumentów, by podważyć pozycję Clio R.S. – o tym wszystkim opowie Wam Maciek w teście najmocniejszej odmiany R.S. 220 Trophy.

 


2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-1 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-2 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-3 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-4 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-5 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-6 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-7 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-8 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-9 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-10 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-11 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-12 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-13 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-14 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-15 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-16 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-17 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-18 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-19 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-20 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-21 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-22 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-23 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-24 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-25 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-26 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-27 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-28 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-29 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-30 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-31 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-32 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-33 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-34 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-35 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-36


Technikalia

Serce:Turbo RS 220 - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:automatyczna, dwusprzegłowa, 6-biegowa EDC
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1618 cm3
Moc:220 KM (162 kW) przy 6050 obr./min
Moment obrotowy:280 Nm przy 2500-4000 obr./min
Prędkość maksymalna:235 km/h
Sprint 0-100km/h6,6 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia:
7,6 / 5,1 / 5,9 l/100 km
15,5 / 7,8 / 11,1 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2135 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)Typu Mc Pherson z prostokątnym dolnym wahaczem i stabilizatorem poprzecznym
+ hydrauliczne ograniczniki amortyzatorów
/Oś sprężysta z programowaną charakterystyką pracy i sprężyny śrubowe
Rozmiar opon205/40 R18
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata

Jak duże?

Długi?4062 mm
Szeroki?1731 mm
Wysoki?1448 mm
Rozstaw osi:2589 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1204 kg
Ładowność:507 kg
Bagażnik:300 l
Średnica zawracania:10,6 m
Pojemność baku:45 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:92 900 PLN (R.S. 200 EDC)
Cena testowanej wersji:99 400 PLN
Cena testowanego egzemplarza:115 600 PLN

 
 
 
 
 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Tylne zewnętrzne klamki drzwi ukryte przy tylnym słupku
- Tylny spojler dachowy
- Światła do jazdy dziennej z diodami LED
- Lusterka boczne składane elektrycznie, podgrzewane, z czujnikiem temperatury
zewnętrznej
- Dodatkowe światła LED "R.S. Vision" na przednim zderzaku
- Światła przednie Full LED "Pure Vision"
- Światła przeciwmgłowe
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 17" R.S
- Przednie zewnętrzne klamki drzwi w kolorze lśniącej czerni lub w kolorze nadwozia
(w zależności od koloru nadwozia)
- Obudowy lusterek bocznych w kolorze lśniącej czerni
- Dyfuzor w kolorze szarym z wbudowanymi po bokach końcówkami rury
wydechowej
- Boczne listwy ochronne w kolorze nadwozia ze wstawkami w kolorze szarym
- Przedni zderzak z aerodynamiczna listwą przednią w kolorze szarym i dodatkowymi
światłami LED "R.S. Vision"

Wewnątrz
- System mocowania fotelików dla dziecka Isofix na bocznych miejscach z tyłu
- Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
- Szyby przednie i tylne regulowane elektrycznie
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Zagłówki przednie z regulacją wysokości
- Tylna kanapa dzielona w układzie 1/3-2/3 (oparcie) z 3 zagłówkami z regulacją wysokości
- Wewnętrzne klamki drzwi chromowane
- Wewnętrzne elementy ozdobne w kolorze czerwonym
- Deska rozdzielcza z oznaczeniem Renault Sport
- Kierownica skórzana z łopatkami sterującymi skrzynią biegów
- Listwy progowe z napisem RENAULT SPORT
- Aluminiowe pedały
- Tapicerka grafitowa z czerwonymi elementami
- Tonacja grafitowa wnętrza

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania
- Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
- Dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera z przodu
- Boczne poduszki powietrzne
- Regulator - ogranicznik prędkości
- System wspomagania przy ruszaniu pod górę (Hill Start Assist)
- System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) z funkcją zapobiegania poślizgowi kół
pędnych przy ruszaniu (ASR) - możliwy do wyłączenia w trybie RACE
- Sygnał niezapiętych pasów bezpieczeństwa (na wszystkich miejscach)
- Elektryczne, zmienne wspomaganie układu kierowniczego
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony
- Funkcja Launch Control - inteligentny układ elektroniczny gwarantujący skuteczne ruszanie z
miejsca ( do testowania na torze)
- System R.S. Diff - poprawia możliwości przyspieszania i właściwości trakcyjne Clio R.S.
przy pokonywaniu zakrętów
- System R.S. Drive (3 tryby działania)
- System wspomagania parkowania tyłem (4 czujniki)
- Czujnik światła i deszczu
- Zawieszenie Sport typowe dla wersji RS

Elektronika i bajery
- Media Nav Evolution: multimedialny system z ekranem dotykowym 7", nawigacją,
radioodtwarzaczem 4x20W, Bluetooth® , gniazdem USB i jack oraz mapą Europy w wersji
podstawowej
- System Renault BASS REFLEX
- Klimatyzacja automatyczna
- Komputer pokładowy
- Karta Renault Hands Free

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Czerwone zaciski tarcz hamulcowych
- Oznakowanie TROPHY na listwach bocznych
- Szyby tylne boczne i tylna przyciemniane
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 18" R.S. czarne
- Lakier metalizowany specjalny R.S.
- Tytanowy układ wydechowy Akrapovic®

Wewnątrz
- Tapicerka skórzana
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- Oświetlenie wewnętrzne premium
- Fotel pasażera z regulacją wysokości
- Fotele przednie podgrzewane

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Zawieszenie Trophy
- System wspomagania parkowania tył/przód + kamera cofania
- System R.S. Monitor 2.1

Elektronika i bajery
- R-LINK Evolution: multimedialny tablet z ekranem dotykowym 7", nawigacją TomTom®,
radioodtwarzaczem z przestrzennym dźwiękiem 3D Sound by Arkamys®, Bluetooth®, gniazdem
USB i jack
- Renault R-Sound Effect - aplikacja dostępna z R-LINK Evolution, zmieniająca dźwięk silnika
słyszalny we wnętrzu
- Dostęp do usług interaktywnych w przypadku R-LINK Evolution
- Radiiodtwarzacz z systemem nagłosnienia Bose®

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1899 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij