MENU
autotest2017-nikon-insignia-2

Opel Insignia – dobra zmiana

2017-honda-civic-1-0-test-wyroz

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo Executive – powrót do...

13 listopada 2017 Testy, Wideo Autor:

Renault Clio R.S. 220 Trophy – test

Jest taka firma, która naprawdę zna się na hot hatchach. Mowa o Renault Sport i mimo, że to logo zaczęło pojawiać się też na często niezbyt emocjonujących modelach GT, to jednak wciąż wiemy ile potrafią w przypadku aut oznaczonych literami R.S. Poznajcie ich najnowszą interpretację Renault Clio.

Szybka wersja małego francuskiego hatchbacka od dawna uchodzi za wzór frajdy z jazdy i wśród entuzjastów jest jednym z ulubionych aut tego typu. Przepis na dobre emocje uległ jednak poważnym zmianom i choć osiągi wciąż robią się coraz lepsze, to pojawiło się kilka argumentów, by podważyć pozycję Clio R.S. – o tym wszystkim opowie Wam Maciek w teście najmocniejszej odmiany R.S. 220 Trophy.

 


2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-1 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-2 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-3 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-4 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-5 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-6 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-7 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-8 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-9 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-10 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-11 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-12 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-13 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-14 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-15 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-16 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-17 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-18 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-19 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-20 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-21 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-22 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-23 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-24 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-25 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-26 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-27 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-28 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-29 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-30 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-31 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-32 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-33 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-34 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-35 2017-renault-clio-rs-220-trophy-test-36


Technikalia

Serce:Turbo RS 220 - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:automatyczna, dwusprzegłowa, 6-biegowa EDC
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1618 cm3
Moc:220 KM (162 kW) przy 6050 obr./min
Moment obrotowy:280 Nm przy 2500-4000 obr./min
Prędkość maksymalna:235 km/h
Sprint 0-100km/h6,6 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia:
7,6 / 5,1 / 5,9 l/100 km
15,5 / 7,8 / 11,1 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2135 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)Typu Mc Pherson z prostokątnym dolnym wahaczem i stabilizatorem poprzecznym
+ hydrauliczne ograniczniki amortyzatorów
/Oś sprężysta z programowaną charakterystyką pracy i sprężyny śrubowe
Rozmiar opon205/40 R18
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata

Jak duże?

Długi?4062 mm
Szeroki?1731 mm
Wysoki?1448 mm
Rozstaw osi:2589 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1204 kg
Ładowność:507 kg
Bagażnik:300 l
Średnica zawracania:10,6 m
Pojemność baku:45 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:92 900 PLN (R.S. 200 EDC)
Cena testowanej wersji:99 400 PLN
Cena testowanego egzemplarza:115 600 PLN

 
 
 
 
 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Tylne zewnętrzne klamki drzwi ukryte przy tylnym słupku
- Tylny spojler dachowy
- Światła do jazdy dziennej z diodami LED
- Lusterka boczne składane elektrycznie, podgrzewane, z czujnikiem temperatury
zewnętrznej
- Dodatkowe światła LED "R.S. Vision" na przednim zderzaku
- Światła przednie Full LED "Pure Vision"
- Światła przeciwmgłowe
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 17" R.S
- Przednie zewnętrzne klamki drzwi w kolorze lśniącej czerni lub w kolorze nadwozia
(w zależności od koloru nadwozia)
- Obudowy lusterek bocznych w kolorze lśniącej czerni
- Dyfuzor w kolorze szarym z wbudowanymi po bokach końcówkami rury
wydechowej
- Boczne listwy ochronne w kolorze nadwozia ze wstawkami w kolorze szarym
- Przedni zderzak z aerodynamiczna listwą przednią w kolorze szarym i dodatkowymi
światłami LED "R.S. Vision"

Wewnątrz
- System mocowania fotelików dla dziecka Isofix na bocznych miejscach z tyłu
- Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
- Szyby przednie i tylne regulowane elektrycznie
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Zagłówki przednie z regulacją wysokości
- Tylna kanapa dzielona w układzie 1/3-2/3 (oparcie) z 3 zagłówkami z regulacją wysokości
- Wewnętrzne klamki drzwi chromowane
- Wewnętrzne elementy ozdobne w kolorze czerwonym
- Deska rozdzielcza z oznaczeniem Renault Sport
- Kierownica skórzana z łopatkami sterującymi skrzynią biegów
- Listwy progowe z napisem RENAULT SPORT
- Aluminiowe pedały
- Tapicerka grafitowa z czerwonymi elementami
- Tonacja grafitowa wnętrza

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania
- Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
- Dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera z przodu
- Boczne poduszki powietrzne
- Regulator - ogranicznik prędkości
- System wspomagania przy ruszaniu pod górę (Hill Start Assist)
- System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) z funkcją zapobiegania poślizgowi kół
pędnych przy ruszaniu (ASR) - możliwy do wyłączenia w trybie RACE
- Sygnał niezapiętych pasów bezpieczeństwa (na wszystkich miejscach)
- Elektryczne, zmienne wspomaganie układu kierowniczego
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony
- Funkcja Launch Control - inteligentny układ elektroniczny gwarantujący skuteczne ruszanie z
miejsca ( do testowania na torze)
- System R.S. Diff - poprawia możliwości przyspieszania i właściwości trakcyjne Clio R.S.
przy pokonywaniu zakrętów
- System R.S. Drive (3 tryby działania)
- System wspomagania parkowania tyłem (4 czujniki)
- Czujnik światła i deszczu
- Zawieszenie Sport typowe dla wersji RS

Elektronika i bajery
- Media Nav Evolution: multimedialny system z ekranem dotykowym 7", nawigacją,
radioodtwarzaczem 4x20W, Bluetooth® , gniazdem USB i jack oraz mapą Europy w wersji
podstawowej
- System Renault BASS REFLEX
- Klimatyzacja automatyczna
- Komputer pokładowy
- Karta Renault Hands Free

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Czerwone zaciski tarcz hamulcowych
- Oznakowanie TROPHY na listwach bocznych
- Szyby tylne boczne i tylna przyciemniane
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 18" R.S. czarne
- Lakier metalizowany specjalny R.S.
- Tytanowy układ wydechowy Akrapovic®

Wewnątrz
- Tapicerka skórzana
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- Oświetlenie wewnętrzne premium
- Fotel pasażera z regulacją wysokości
- Fotele przednie podgrzewane

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Zawieszenie Trophy
- System wspomagania parkowania tył/przód + kamera cofania
- System R.S. Monitor 2.1

Elektronika i bajery
- R-LINK Evolution: multimedialny tablet z ekranem dotykowym 7", nawigacją TomTom®,
radioodtwarzaczem z przestrzennym dźwiękiem 3D Sound by Arkamys®, Bluetooth®, gniazdem
USB i jack
- Renault R-Sound Effect - aplikacja dostępna z R-LINK Evolution, zmieniająca dźwięk silnika
słyszalny we wnętrzu
- Dostęp do usług interaktywnych w przypadku R-LINK Evolution
- Radiiodtwarzacz z systemem nagłosnienia Bose®

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1899 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,