Jest taka firma, która naprawdę zna się na hot hatchach. Mowa o Renault Sport i mimo, że to logo zaczęło pojawiać się też na często niezbyt emocjonujących modelach GT, to jednak wciąż wiemy ile potrafią w przypadku aut oznaczonych literami R.S. Poznajcie ich najnowszą interpretację Renault Clio.
Szybka wersja małego francuskiego hatchbacka od dawna uchodzi za wzór frajdy z jazdy i wśród entuzjastów jest jednym z ulubionych aut tego typu. Przepis na dobre emocje uległ jednak poważnym zmianom i choć osiągi wciąż robią się coraz lepsze, to pojawiło się kilka argumentów, by podważyć pozycję Clio R.S. – o tym wszystkim opowie Wam Maciek w teście najmocniejszej odmiany R.S. 220 Trophy.
Technikalia
Serce: | Turbo RS 220 - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | automatyczna, dwusprzegłowa, 6-biegowa EDC |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1618 cm3 |
Moc: | 220 KM (162 kW) przy 6050 obr./min |
Moment obrotowy: | 280 Nm przy 2500-4000 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 235 km/h |
Sprint 0-100km/h | 6,6 s |
Spalanie (dane producenta): Nasza średnia: | 7,6 / 5,1 / 5,9 l/100 km 15,5 / 7,8 / 11,1 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 135 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | Typu Mc Pherson z prostokątnym dolnym wahaczem i stabilizatorem poprzecznym + hydrauliczne ograniczniki amortyzatorów /Oś sprężysta z programowaną charakterystyką pracy i sprężyny śrubowe |
Rozmiar opon | 205/40 R18 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata |
Jak duże?
Długi? | 4062 mm |
Szeroki? | 1731 mm |
Wysoki? | 1448 mm |
Rozstaw osi: | 2589 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1204 kg |
Ładowność: | 507 kg |
Bagażnik: | 300 l |
Średnica zawracania: | 10,6 m |
Pojemność baku: | 45 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 92 900 PLN (R.S. 200 EDC) |
Cena testowanej wersji: | 99 400 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 115 600 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Tylny spojler dachowy - Światła do jazdy dziennej z diodami LED - Lusterka boczne składane elektrycznie, podgrzewane, z czujnikiem temperatury zewnętrznej - Dodatkowe światła LED "R.S. Vision" na przednim zderzaku - Światła przednie Full LED "Pure Vision" - Światła przeciwmgłowe - Obręcze kół ze stopu metali lekkich 17" R.S - Przednie zewnętrzne klamki drzwi w kolorze lśniącej czerni lub w kolorze nadwozia (w zależności od koloru nadwozia) - Obudowy lusterek bocznych w kolorze lśniącej czerni - Dyfuzor w kolorze szarym z wbudowanymi po bokach końcówkami rury wydechowej - Boczne listwy ochronne w kolorze nadwozia ze wstawkami w kolorze szarym - Przedni zderzak z aerodynamiczna listwą przednią w kolorze szarym i dodatkowymi światłami LED "R.S. Vision" | - Kierownica z regulacją wysokości i głębokości - Szyby przednie i tylne regulowane elektrycznie - Fotel kierowcy z regulacją wysokości - Zagłówki przednie z regulacją wysokości - Tylna kanapa dzielona w układzie 1/3-2/3 (oparcie) z 3 zagłówkami z regulacją wysokości - Wewnętrzne klamki drzwi chromowane - Wewnętrzne elementy ozdobne w kolorze czerwonym - Deska rozdzielcza z oznaczeniem Renault Sport - Kierownica skórzana z łopatkami sterującymi skrzynią biegów - Listwy progowe z napisem RENAULT SPORT - Aluminiowe pedały - Tapicerka grafitowa z czerwonymi elementami - Tonacja grafitowa wnętrza | - Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera - Dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera z przodu - Boczne poduszki powietrzne - Regulator - ogranicznik prędkości - System wspomagania przy ruszaniu pod górę (Hill Start Assist) - System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) z funkcją zapobiegania poślizgowi kół pędnych przy ruszaniu (ASR) - możliwy do wyłączenia w trybie RACE - Sygnał niezapiętych pasów bezpieczeństwa (na wszystkich miejscach) - Elektryczne, zmienne wspomaganie układu kierowniczego - System kontroli ciśnienia w oponach - Zestaw do naprawy uszkodzenia opony - Funkcja Launch Control - inteligentny układ elektroniczny gwarantujący skuteczne ruszanie z miejsca ( do testowania na torze) - System R.S. Diff - poprawia możliwości przyspieszania i właściwości trakcyjne Clio R.S. przy pokonywaniu zakrętów - System R.S. Drive (3 tryby działania) - System wspomagania parkowania tyłem (4 czujniki) - Czujnik światła i deszczu - Zawieszenie Sport typowe dla wersji RS |
radioodtwarzaczem 4x20W, Bluetooth® , gniazdem USB i jack oraz mapą Europy w wersji podstawowej - System Renault BASS REFLEX - Klimatyzacja automatyczna - Komputer pokładowy - Karta Renault Hands Free |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Oznakowanie TROPHY na listwach bocznych - Szyby tylne boczne i tylna przyciemniane - Obręcze kół ze stopu metali lekkich 18" R.S. czarne - Lakier metalizowany specjalny R.S. - Tytanowy układ wydechowy Akrapovic® | - Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne - Oświetlenie wewnętrzne premium - Fotel pasażera z regulacją wysokości - Fotele przednie podgrzewane | - System wspomagania parkowania tył/przód + kamera cofania - System R.S. Monitor 2.1 |
radioodtwarzaczem z przestrzennym dźwiękiem 3D Sound by Arkamys®, Bluetooth®, gniazdem USB i jack - Renault R-Sound Effect - aplikacja dostępna z R-LINK Evolution, zmieniająca dźwięk silnika słyszalny we wnętrzu - Dostęp do usług interaktywnych w przypadku R-LINK Evolution - Radiiodtwarzacz z systemem nagłosnienia Bose® |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1899 km |
Tagi: 2017, 220, automat, clio, clio rs, clio rs 220, clio rs 220 test, clio rs 220 test pl, clio rs opinia, clio rs prezentacja, clio rs test, clio rs trophy test, clio trophy, edc, film, hot hatch, Renault, Renault, renault clio test, renault polska, renaultsport, rs, rs 220, rs 220 trophy, rs trophy, rs220, Test, trophy, wideo, zdjęcia