MENU
2017-mercedes-e220d-coupe-wyroz

Mercedes-Benz E 220d Coupe – test

2016-renault-espace-dci-180-initiale-paris-test-wyroz

Renault Espace Energy dCi 160 EDC Initiale Paris –...

1 sierpnia 2017 Testy, Wideo Autor:

Ford Fiesta ST200 – test

Jaki jest na przepis na idealnego hot hatcha? Ostatnio producenci coraz dalej przesuwają granice mocy i osiągów w tego typu autach, ale ważniejsze są przecież doznania z jazdy. Często najlepsze efekty daje bardziej staroświeckie podejście do tematu.

Takim oldskulowym szybkim hatchbackiem jest na pewno Ford Fiesta ST200, czyli jeszcze bardziej rasowa odmiana popularnego miejskiego auta stworzona na sam koniec dystrybucji siódmej generacji tego modelu. I trudno pomyśleć o lepszym ukoronowaniu produkcji tego wydania Fiesty ST niż to kipiący adrenaliną i autentyczną frajdą mały rozrabiaka. Zmierzył się z nim Maciek – posłuchajcie jego opinii.

 


2016-ford-fiesta-st200-test-1 2016-ford-fiesta-st200-test-2 2016-ford-fiesta-st200-test-3 2016-ford-fiesta-st200-test-4 2016-ford-fiesta-st200-test-5 2016-ford-fiesta-st200-test-6 2016-ford-fiesta-st200-test-7 2016-ford-fiesta-st200-test-8 2016-ford-fiesta-st200-test-9 2016-ford-fiesta-st200-test-10 2016-ford-fiesta-st200-test-11 2016-ford-fiesta-st200-test-12 2016-ford-fiesta-st200-test-13 2016-ford-fiesta-st200-test-14 2016-ford-fiesta-st200-test-15 2016-ford-fiesta-st200-test-16 2016-ford-fiesta-st200-test-17 2016-ford-fiesta-st200-test-18 2016-ford-fiesta-st200-test-19 2016-ford-fiesta-st200-test-20 2016-ford-fiesta-st200-test-21 2016-ford-fiesta-st200-test-22 2016-ford-fiesta-st200-test-23 2016-ford-fiesta-st200-test-24 2016-ford-fiesta-st200-test-25 2016-ford-fiesta-st200-test-26 2016-ford-fiesta-st200-test-27 2016-ford-fiesta-st200-test-28 2016-ford-fiesta-st200-test-29 2016-ford-fiesta-st200-test-30 2016-ford-fiesta-st200-test-31 2016-ford-fiesta-st200-test-32


Technikalia

Serce:1.6 EcoBoost - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:6-stopniowa, manualna
Napęd:na przednie koła
Liczba cylindrów i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1596 cm3
Moc:200 KM (147 kW) przy 5700 obr./min
Moment obrotowy:290 Nm przy 3000 obr./min
Prędkość maksymalna:230 km/h
Sprint 0-100km/h:6,7 s
Spalanie (dane producenta):
(nasze pomiary):
8,2 / 4,9 / 6,1 l/100 km
9,4 / 7,5 / 8,5 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2:140 g/km
Hamulce (przód/tył):tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył):kolumny MacPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon:P: 205/40 R17, T: 205/40 R17
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 2 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?3982 mm
Szeroki?1978 mm
Wysoki?1495 mm
Rozstaw osi:2489 mm
Ile drzwi?3
Ile miejsc?5
Ciężki?1163 kg
Ładowność:412 kg
Bagażnik:276 l
Średnica zawracania:10,1 m
Pojemność baku:48 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:75 850 PLN (ST, 1.6 182 KM)
Cena testowanej wersji:94 350 PLN
Cena testowanego egzemplarza:103 500 PLN

 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- 17” obręcze kół ze stopów lekkich, lakierowane w kolorze Flash Grey
- Pełny pakiet stylizacyjny nadwozia ST
- Tylny, duży spojler dachowy
- Halogenowe reflektory projekcyjne ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED
- Przednie światła przeciwmgielne z obudowami w stylizacji ST
- Podwójna chromowana końcówka rury wydechowej

Wewnątrz
- Przednie fotele RECARO
- Radioodtwarzacz CD/MP3 z Ford SYNC i AppLink (ICFAM)
- Klimatyzacja manualna
- Skórzana 3-ramienna kierownica oraz uchwyt dźwigni zmiany biegów z czerwonymi przeszyciami, w stylizacji ST
- Podsufitka w ciemnym kolorze
- Nakładki na progi przednich drzwi oraz nakładki na pedały w stylizacji ST
- Dywaniki welurowe z przodu i z tyłu, w stylizacji ST

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Obniżone zawieszenie o sportowej charakterystyce
- 7 poduszek powietrznych
- Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS)
- System ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD) oraz układem wspomagania awaryjnego hamowania (EBA)
- Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) z wyłącznikiem oraz możliwością wyboru jednego z 3 trybów pracy
- Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA)
- Poduszki powietrzne - czołowe oraz boczne dla kierowcy i pasażera z przodu
- Boczne kurtyny powietrzne - chroniące osoby w 1. i 2. rzędzie siedzeń
- Poduszka kolanowa dla kierowcy
- Wskaźnik sugerujący optymalny moment zmiany biegu

Elektronika i bajery
- Radioodtwarzacz CD/MP3 z Ford SYNC i AppLink (ICFAM)
- System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- 17” obręcze kół ze stopów lekkich, wzór 5-ramienny, lakierowane w kolorze Matt Black
- Unikalny lakier Storm Grey
- Emblemat ST200 na klapie bagaznika i konsoli centralnej

Wewnątrz
- Klimatyzacja elektroniczna z automatyczną regulacją temperatury (EATC)
- Przednie fotele RECARO częściowo pokryte skórą z podgrzewanymi siedziskami
- Radioodtwarzacz SONY CD/MP3 z Ford SYNC i AppLink (ICFAJ)
- Nakładki na progi drzwi z podświetlanym logo ST

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Turbodoładowany silnik 1.6 EcoBoost 200KM ze sportową kalibracją

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1909 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , , , ,