Czy ktoś narzekał na brak stylowych coupe w portfolio Mercedesa? Mamy zgrabną klasę C i majestatyczną klasę S, pora więc na coś po środku, co idealnie uzupełni gamę marki. Czy klasa E ma szansę być coupe idealnym?
Choć auto powala zbalansowanymi proporcjami i szykowną stylistyką to pojawia się wiele znaków zapytania. Czy w takim modelu oczekujemy sportowego zacięcia, czy też niezwykłego komfortu? I czy silnik wysokoprężny w ogóle przystoi do takiego samochodu? Pytań jest wiele – odpowiedzi na nie spróbuje udzielić Marcin.
Za udostępnienie auta do testu serdecznie dziękujemy dealerowi Auto Studio z Łodzi!
Technikalia
Serce: | 220d - wysokoprężny, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | 9-stopniowa, automatyczna 9G-TRONIC |
Napęd: | na tylne koła |
Liczba cylindrów i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1950 cm3 |
Moc: | 194 KM (143 kW), przy 3800 obr./min |
Moment obrotowy: | 400 Nm przy 1600-2800 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 242 km/h |
Sprint 0-100km/h: | 7,4 s |
Spalanie (dane producenta): (nasze pomiary): | 5,1 / 4,2 / 4,6 l/100 km 7 / 5 / 5,5 l/100km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2: | 119 g/km |
Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane |
Struktura zawieszenia (przód/tył): | wielowahaczowe/wielowahaczowe |
Rozmiar opon: | P: 245/40 R19, T: 275/35 R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 2 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4826 mm |
Szeroki? | 1860 mm |
Wysoki? | 1430 mm |
Rozstaw osi: | 2873 mm |
Ile drzwi? | 3 |
Ile miejsc? | 4 |
Ciężki? | 1735 kg |
Ładowność: | 565 kg |
Bagażnik: | 425 l |
Średnica zawracania: | 11,4 m |
Pojemność baku: | 50 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 203 400 PLN (E 200, 2.0 184 KM) |
Cena testowanej wersji: | 209 400 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 293 345 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Aktywna pokrywa silnika - Reflektory w technologii LED, statyczne | - Listwy ozdobne na desce rozdzielczej – aluminium - Pakiet aranżacji przestrzeni bagażowej - Dywaniki welurowe - Element ozdobny na konsoli centralnej – drewno jesionowe, czarne - Galwanizowane manetki zmiany biegów przy kierownicy - Oświetlenie ambient - Podsufitka materiałowa – szara - Trójramienna, wielofunkcyjna kierownica – skóra nappa | - CPA - system zapobiegający kolizjom - Kamera cofania - Kontrola ciśnienia w oponach (RDK) - PARKTRONIC z aktywnym asystentem parkowania - System alarmowego połączenia „Emergency call" - Zawieszenie i układ jezdny AVANTGARDE - Tempomat - DYNAMIC SELECT - Attention Assist - asystent wspomagania koncentracji |
- Moduł komunikacji HERMES (UMTS) - Radio Audio 20 NTG5 - Remote Online - Telefon i antena GPS |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
podczerwone - Stylizacja AMG - Lusterka fotochromatyczne - ILS - Dynamiczne reflektory w technologii LED - Pakiet AMG - elementy stylizacji nadwozia - Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne | - Listwy ozdobne na desce rozdzielczej – lakier fortepianowy „flowing lines” - Zdalne zamykanie pokrywy bagażnika - Wyświetlacz head-up - Sportowa kierownica w skórze nappa - Podsufitka materiałowa - czarna - Podgrzewane i wentylowane fotele przednie - Górna część deski rozdzielczej obszyta skórą ARTICO - Fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień - Element ozdobny na konsoli centralnej – lakier fortepianowy - Elektrycznie regulowany fotel pasażera z pamięcią ustawień - Dach panoramiczny - Pakiet AMG - elementy stylizacji wnętrza | - Opony typu run-flat - Kamera 360° - Asystent świateł drogowych - Asystent "martwego punktu" |
- Widescreen cockpit – elektroniczny zestaw wskaźników - Touchpad do sterowania systemem telematycznym - System nagłaśniający Burmester® surround sound - Serwis Concierge - Przygotowanie do systemu zdalnego parkowania „Remote Parking Pilot” - KEYLESS-GO - COMAND Online - HANDS-FREE ACCESS - Garmin MAP PILOT -Apple CarPlay - Android Auto |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 432 km |
Tagi: 2017, coupe, diesel, e 220d, e coupe, e-class, e-klasa, klasa e, mercedes, mercedes e 220d, mercedes e coupe, mercedes-benz, Mercedes-Benz, Test, wideo