MENU

Lexus RC 200t F Sport – test

Mercedes-Benz C 200 Coupe – pierwszy kontakt

29 marca 2016 Testy, Wideo Autor:

Renault Kadjar Energy dCi 130 4×4 BOSE – test

“Zacznij żyć” – takimi słowami zwraca się do nas Bogusław Linda w telewizyjnej reklamie Kadjara, ale właściwie jeszcze niedawno możnaby tego hasła użyć w kontekście Renault i segmentu kompaktowych crossoverów. Francuzi bowiem dopiero teraz tak naprawdę “zaczynają żyć” w tej klasie. Po błyskawicznie zapomnianym Koleosie pora wreszcie na coś, co już na pierwszy rzut oka ma więcej sensu – Kadjara.

To model dość mocno spokrewniony z Nissanem Qashqaiem, jednym z rynkowych trendsetterów. To dla Renault świetna baza, ale czy Francuz okaże się lepszy od japońskiego kuzyna? W naszym teście Renault Kadjara z silnikiem diesla i napędem na cztery koła na to pytanie postara się odpowiedzieć Janek.

 


2016-renault-kadjar-dci-bose-1 2016-renault-kadjar-dci-bose-2 2016-renault-kadjar-dci-bose-3 2016-renault-kadjar-dci-bose-4 2016-renault-kadjar-dci-bose-5 2016-renault-kadjar-dci-bose-6 2016-renault-kadjar-dci-bose-7 2016-renault-kadjar-dci-bose-8 2016-renault-kadjar-dci-bose-9 2016-renault-kadjar-dci-bose-10 2016-renault-kadjar-dci-bose-11 2016-renault-kadjar-dci-bose-12 2016-renault-kadjar-dci-bose-13 2016-renault-kadjar-dci-bose-14 2016-renault-kadjar-dci-bose-15 2016-renault-kadjar-dci-bose-16 2016-renault-kadjar-dci-bose-17 2016-renault-kadjar-dci-bose-18 2016-renault-kadjar-dci-bose-19 2016-renault-kadjar-dci-bose-20 2016-renault-kadjar-dci-bose-21 2016-renault-kadjar-dci-bose-22


Technikalia

Serce:1.6Energy dCi - wyspokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów:6-stopniowa, manualna
Napęd:na cztery koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1598 cm3
Moc:130 KM (95 kW), przy 4000 obr./min
Moment obrotowy:320 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna:190 km/h
Sprint 0-100km/h10,5 s
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia):
5.4 / 4.4 / 4.8 l/100 km
7.5 / 5.5 / 6.5 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2126 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon225/45 R19
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata

Jak duże?

Długi?4449 mm
Szeroki?1836 mm
Wysoki?1607 mm
Rozstaw osi:2646 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1536 kg
Ładowność:549 kg
Bagażnik:472 l (maksymalnie 1478 l)
Średnica zawracania:10,7 m
Pojemność baku:55 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:75 500 PLN (LIFE Energy TCe 130)
Cena bazowa testowanego egzemplarza:119 900 PLN (BOSE® Energy dCi 130 4x4)
Testowany egzemplarz:125 000 PLN

 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Lusterka boczne elektrycznie
sterowane, składane ręcznie
i podgrzewane
- Szyby przednie i tylne elektrycznie
podnoszone (sterowane impulsowo
po stronie kierowcy)
- Ozdobne, chromowane obramowanie
szyb bocznych
- Zewnętrzne klamki drzwi i obudowy
lusterek w kolorze nadwozia
- Osłony przedniej i tylnej części
podwozia w kolorze czarnym
- Boczne listwy ochronne drzwi
w kolorze czarnym
- Światła do jazdy dziennej LED
- Stalowe obręcze kół 16’’

Wewnątrz
- Klimatyzacja manualna
- Tapicerka materiałowa
- Kierownica z regulacją wysokości
i głębokości
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Konsola centralna z podłokietnikiem
- Tylna kanapa w układzie 1/3 – 2/3

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS + system wspomagania nagłego
hamowania (AFU)
- System dynamicznej kontroli toru
jazdy (ESC)
- System wspomagania przy ruszaniu
pod górę (HSA)
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Czołowe poduszki powietrzne
kierowcy i pasażera (możliwość
dezaktywacji poduszki powietrznej
pasażera)
- Boczne poduszki powietrzne
kierowcy i pasażera z przodu
chroniące klatkę piersiową i miednicę oraz poduszki kurtynowe
- Regulator-ogranicznik prędkości
- Automatyczny hamulec postojowy,
elektromechaniczny
- System mocowania fotelika dla
dziecka Isofix na tylnych, bocznych
miejscach
- Centralny zamek
- Instalacja do montażu alarmu
- Zestaw do naprawy uszkodzenia
opony

Elektronika i bajery
- Zespół zegarów i wskaźników
z kolorowym, 7-calowym ekranem
TFT
- Radioodtwarzacz z Bluetooth®,
USB/jack

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Światła przeciwmgłowe, z funkcją
doświetlania zakrętów
- Boczne listwy ochronne
drzwi w kolorze czarnym,
z wstawką w kolorze chromu
- Lusterka boczne z możliwością
elektrycznego złożenia
- Nakładki na progi drzwi przednich
- Szyby tylne przyciemniane
- Osłony przedniej i tylnej części
podwozia w kolorze grafitowym
- Relingi dachowe
- Światła przednie Full LED „Pure
Vision”
- Obudowy lusterek bocznych w kolorze
lśniącej czerni
- Oznakowanie Bose® na błotnikach
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 19’’

Wewnątrz
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
i podparcia lędźwiowego
- Kierownica pokryta skórą
- Klimatyzacja automatyczna,
dwustrefowa
- Tapicerka materiałowa łączona
z elementami skóry ekologicznej
- Tylna kanapa w układzie 1/3 - 2/3,
z systemem „Easy Break”
i podłokietnikiem
- Oparcie fotela pasażera z przodu
składane w „stolik”
- Podświetlane lusterka w osłonach
przeciwsłonecznych
- Nakładki na progi drzwi przednich
z oznakowaniem Bose®
- Pakiet Widoczność: dach szklany, stały + elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne 2700 zł

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Karta Renault Hands Free
- System kontroli pasa ruchu (LDW)
- System ostrzegania o nadmiernej
prędkości, z funkcją rozpoznawania
znaków drogowych
- Funkcja automatycznej zmiany
świateł drogowych na mijania (AHL)
- Wycieraczki przedniej szyby
o zmiennej częstotliwości pracy,
z czujnikiem deszczu i światła
- System wspomagania parkowania
przodem i tyłem

Elektronika i bajery
- System multimedialny R-LINK 2
z nawigacją, mapą Europy w wersji
rozszerzonej, systemem nagłośnienia
Bose®

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1013 km

Tagi: , , , , , , , ,

Comments are closed.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij