MENU
2016-lexus-rc-200t-test-wyroz

Lexus RC 200t F Sport – test

2016-mercedes-c200-coupe-test-wyroz

Mercedes-Benz C 200 Coupe – pierwszy kontakt

29 marca 2016 Testy, Wideo Autor:

Renault Kadjar Energy dCi 130 4×4 BOSE – test

„Zacznij żyć” – takimi słowami zwraca się do nas Bogusław Linda w telewizyjnej reklamie Kadjara, ale właściwie jeszcze niedawno możnaby tego hasła użyć w kontekście Renault i segmentu kompaktowych crossoverów. Francuzi bowiem dopiero teraz tak naprawdę „zaczynają żyć” w tej klasie. Po błyskawicznie zapomnianym Koleosie pora wreszcie na coś, co już na pierwszy rzut oka ma więcej sensu – Kadjara.

To model dość mocno spokrewniony z Nissanem Qashqaiem, jednym z rynkowych trendsetterów. To dla Renault świetna baza, ale czy Francuz okaże się lepszy od japońskiego kuzyna? W naszym teście Renault Kadjara z silnikiem diesla i napędem na cztery koła na to pytanie postara się odpowiedzieć Janek.

 


2016-renault-kadjar-dci-bose-1 2016-renault-kadjar-dci-bose-2 2016-renault-kadjar-dci-bose-3 2016-renault-kadjar-dci-bose-4 2016-renault-kadjar-dci-bose-5 2016-renault-kadjar-dci-bose-6 2016-renault-kadjar-dci-bose-7 2016-renault-kadjar-dci-bose-8 2016-renault-kadjar-dci-bose-9 2016-renault-kadjar-dci-bose-10 2016-renault-kadjar-dci-bose-11 2016-renault-kadjar-dci-bose-12 2016-renault-kadjar-dci-bose-13 2016-renault-kadjar-dci-bose-14 2016-renault-kadjar-dci-bose-15 2016-renault-kadjar-dci-bose-16 2016-renault-kadjar-dci-bose-17 2016-renault-kadjar-dci-bose-18 2016-renault-kadjar-dci-bose-19 2016-renault-kadjar-dci-bose-20 2016-renault-kadjar-dci-bose-21 2016-renault-kadjar-dci-bose-22


Technikalia

Serce:1.6Energy dCi - wyspokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów:6-stopniowa, manualna
Napęd:na cztery koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1598 cm3
Moc:130 KM (95 kW), przy 4000 obr./min
Moment obrotowy:320 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna:190 km/h
Sprint 0-100km/h10,5 s
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia):
5.4 / 4.4 / 4.8 l/100 km
7.5 / 5.5 / 6.5 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2126 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon225/45 R19
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata

Jak duże?

Długi?4449 mm
Szeroki?1836 mm
Wysoki?1607 mm
Rozstaw osi:2646 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1536 kg
Ładowność:549 kg
Bagażnik:472 l (maksymalnie 1478 l)
Średnica zawracania:10,7 m
Pojemność baku:55 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:75 500 PLN (LIFE Energy TCe 130)
Cena bazowa testowanego egzemplarza:119 900 PLN (BOSE® Energy dCi 130 4x4)
Testowany egzemplarz:125 000 PLN

 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Lusterka boczne elektrycznie
sterowane, składane ręcznie
i podgrzewane
- Szyby przednie i tylne elektrycznie
podnoszone (sterowane impulsowo
po stronie kierowcy)
- Ozdobne, chromowane obramowanie
szyb bocznych
- Zewnętrzne klamki drzwi i obudowy
lusterek w kolorze nadwozia
- Osłony przedniej i tylnej części
podwozia w kolorze czarnym
- Boczne listwy ochronne drzwi
w kolorze czarnym
- Światła do jazdy dziennej LED
- Stalowe obręcze kół 16’’

Wewnątrz
- Klimatyzacja manualna
- Tapicerka materiałowa
- Kierownica z regulacją wysokości
i głębokości
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Konsola centralna z podłokietnikiem
- Tylna kanapa w układzie 1/3 – 2/3

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS + system wspomagania nagłego
hamowania (AFU)
- System dynamicznej kontroli toru
jazdy (ESC)
- System wspomagania przy ruszaniu
pod górę (HSA)
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Czołowe poduszki powietrzne
kierowcy i pasażera (możliwość
dezaktywacji poduszki powietrznej
pasażera)
- Boczne poduszki powietrzne
kierowcy i pasażera z przodu
chroniące klatkę piersiową i miednicę oraz poduszki kurtynowe
- Regulator-ogranicznik prędkości
- Automatyczny hamulec postojowy,
elektromechaniczny
- System mocowania fotelika dla
dziecka Isofix na tylnych, bocznych
miejscach
- Centralny zamek
- Instalacja do montażu alarmu
- Zestaw do naprawy uszkodzenia
opony

Elektronika i bajery
- Zespół zegarów i wskaźników
z kolorowym, 7-calowym ekranem
TFT
- Radioodtwarzacz z Bluetooth®,
USB/jack

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Światła przeciwmgłowe, z funkcją
doświetlania zakrętów
- Boczne listwy ochronne
drzwi w kolorze czarnym,
z wstawką w kolorze chromu
- Lusterka boczne z możliwością
elektrycznego złożenia
- Nakładki na progi drzwi przednich
- Szyby tylne przyciemniane
- Osłony przedniej i tylnej części
podwozia w kolorze grafitowym
- Relingi dachowe
- Światła przednie Full LED „Pure
Vision”
- Obudowy lusterek bocznych w kolorze
lśniącej czerni
- Oznakowanie Bose® na błotnikach
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 19’’

Wewnątrz
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
i podparcia lędźwiowego
- Kierownica pokryta skórą
- Klimatyzacja automatyczna,
dwustrefowa
- Tapicerka materiałowa łączona
z elementami skóry ekologicznej
- Tylna kanapa w układzie 1/3 - 2/3,
z systemem „Easy Break”
i podłokietnikiem
- Oparcie fotela pasażera z przodu
składane w „stolik”
- Podświetlane lusterka w osłonach
przeciwsłonecznych
- Nakładki na progi drzwi przednich
z oznakowaniem Bose®
- Pakiet Widoczność: dach szklany, stały + elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne 2700 zł

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Karta Renault Hands Free
- System kontroli pasa ruchu (LDW)
- System ostrzegania o nadmiernej
prędkości, z funkcją rozpoznawania
znaków drogowych
- Funkcja automatycznej zmiany
świateł drogowych na mijania (AHL)
- Wycieraczki przedniej szyby
o zmiennej częstotliwości pracy,
z czujnikiem deszczu i światła
- System wspomagania parkowania
przodem i tyłem

Elektronika i bajery
- System multimedialny R-LINK 2
z nawigacją, mapą Europy w wersji
rozszerzonej, systemem nagłośnienia
Bose®

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1013 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , ,