Kontrowersyjnie, nowocześnie, a jednak sportowo. Nowe A7 wprowadziło nieco zamieszania wśród fanów marki z Ingolstadt, chociaż patrząc na linię boczną poprzedniej generacji – auto za bardzo się nie zmieniło.
Jednak wszystko co najlepsze znajduje się w środku: nowe technologie, tona gadżetów i zmieniony design. Czy może to być idealny przepis na sportową limuzynę? O tym opowiada Marcin przy pierwszym spotkaniu z nową generacją modelu.
Za udostępnienie auta do testu serdecznie dziękujemy dealerowi Audi Centrum Łódź.
Technikalia
Serce: | 3.0 TFSI - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | S-Tronic automatyczna, 7-biegowa |
Napęd: | Quattro ultra (na 4 koła z dołączaną tylną osią) |
Liczba i układ cylindrów: | 6, widlasty |
Pojemność: | 2995 cm3 |
Moc: | 340 KM (250 kW) przy 5000-6400 obr./min |
Moment obrotowy: | 500 Nm przy 1370-4500 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 250 km/h |
Sprint 0-100km/h | 5,3 s |
Spalanie (dane producenta): | 9,1 / 5,9 / 7,2 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 163 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | zawieszenie pneumatyczne |
Rozmiar opon | 255/35 R21 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata lub 90 tysięcy kilometrów |
Jak duże?
Długi? | 4969 mm |
Szeroki? | 1908 mm |
Wysoki? | 1422 mm |
Rozstaw osi: | 2926 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1815 kg |
Ładowność: | 655 kg |
Bagażnik: | 535 l |
Średnica zawracania: | 12 m |
Pojemność baku: | 63 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 324 000 PLN (50 TDI, 3.0 diesel) |
Cena testowanej wersji: | 329 000 PLN (55 TFSI, 3.0 benzyna) |
Cena testowanego egzemplarza: | około 495 000 PLN |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 300 km |
Tagi: 2018, 2018 audi a7, 3.0 tdi, 55 tfsi, a7, audi, audi a7, audi a7 2018 test pl, audi a7 55 tfsi, audi a7 test pl, audi-test, nowe, nowe audi a7 test, opinia, quattro, quattro ultra, Test
Świetny samochód!