Peugeot 3008 przeszedł długą drogę od niezbyt wyrafinowanego, trudnego do zdefiniowania brzydkiego kaczątka, aż do modelu wiodącego prym w niezwykle modnym segmencie crossoverów. Francuska propozycja zgarnęła kilka ważnych nagród – czy rzeczywiście jest tak dobra?
3008 spotkało się nie tylko z dobrym przyjęciem krytyków, ale przede wszystkim klientów. Wygląda na to, że Peugeot odnalazł sposób na niemal idealne wpisanie się w rynkowe trendy. W naszym teście zmierzymy się z tą tezą jeżdżąc autem z silnikiem diesla i wersji Allure. Peugeota sprawdził dla Was Marcin.
Technikalia
Serce: | 1.6 BlueHDi - wysokoprężny, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | EAT6 - automatyczna |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1560 cm3 |
Moc: | 120 KM (88 kW) przy 3500 obr./min |
Moment obrotowy: | 300 Nm przy 1750 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 185 km/h |
Sprint 0-100km/h | 11,6 s |
Spalanie (dane producenta): | 4,7 / 3,9 / 4,2 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 108 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/belka skrętna |
Rozmiar opon | 225/55 R18 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4447 mm |
Szeroki? | 1841 mm |
Wysoki? | 1620 mm (1624 mm z relingami dachowymi) |
Rozstaw osi: | 2675 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1315 kg |
Ładowność: | 675 kg |
Bagażnik: | 520 l |
Średnica zawracania: | 10,67 m |
Pojemność baku: | 53 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 89 900 PLN (Access 1.2 PureTech 130 S&S M6) |
Cena testowanej wersji: | 127 400 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 155 050 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Wlot powietrza do chłodnicy chromowany z pionowym żebrowaniem - Chromowana listwa na tylnym zderzaku - Chromowana listwa dachowa - Nadkola z listwami ochronnymi - Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia - Lakier niemetalizowany - Reflektory przednie halogenowe ze światłami do jazdy dziennej LED | - Nowy Peugeot i-Cockpit®: wirtualne zegary, 8" ekran dotykowy (od poziomu Active) i kompaktowa wielofunkcyjna kierownica - Wykończenie elementów wnętrza chromem - Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone w stylu Carbon - Kierownica pokryta skórą - Flokowany i podświetlany schowek przed pasażerem - Klimatyzacja manualna z nawiewami w drugim rzędzie siedzeń - Przedni podłokietnik z klimatyzowanym schowkiem - Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka - Elektryczne szyby przednie i tylne, sekwencyjne, z funkcją kontroli przycięcia - Wycieraczki przedniej szyby z systemem Magic Wash (spryskiwacze w ramionach wycieraczek) - Wycieraczka tylna uruchamiana automatycznie podczas cofania - Konsola centralna z dwoma uchwytami na kubki - Kieszenie w oparciach przednich foteli - Uchwyty (x4) i wieszaki w drugim rzędzie siedzeń - Dwupoziomowa podłoga bagażnika - Lampki do czytania LED w przedniej części podsufitki, oświetlenie LED w drugim rzędzie siedzeń - Tylna kanapa składana w stosunku 1/3 – 2/3 typu Magic Flat + otwór do przewożenia długich przedmiotów - Manualna regulacja fotela kierowcy na wysokość - Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, z regulacją wysokości, napinaczami i ogranicznikami siły napięcia - Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, z napinaczami i ogranicznikami napięcia na bocznych tylnych siedzeniach - Przednie i tylne zagłówki z możliwością regulacji - 3 mocowania ISOFIX na fotelu pasażera i bocznych fotelach w drugim rzędzie - Szyby tylne sterowane elektrycznie z zabezpieczeniem przed dziećmi + mechaniczna blokada drzwi | - Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Hill Assist - Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (z możliwością deaktywacji), boczne poduszki powietrzne dla pierwszego rzędu siedzeń, kurtyny powietrzne dla pierwszego i drugiego rzędu siedzeń - Wskaźnik zmiany biegów (GSI) - Automatyczne ryglowanie drzwi przy ruszaniu - Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego z regulacją kierownicy w dwóch płaszczyznach - Tempomat z ogranicznikiem prędkości - System monitorowania czasu jazdy (DAA1) - System monitorowania pasa ruchu (LDW) - System monitorowania ograniczeń prędkości (SLI/ISA) - Automatyczne ryglowanie drzwi przy ruszaniu - Zestaw naprawczy koła - Pośredni czujnik ciśnienia w oponach |
- Superzamek (z dwoma pilotami) - Gniazdo USB (w przedniej części kabiny) - Gniazda 12V (przednia część kabiny, tylnej części konsoli centralnej i bagażniku) |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Osłona przedniego zderzaka w kolorze szarym - Chromowana listwa ochronna na drzwiach - Chromowana listwa nad przednimi nadkolami - Elektrycznie składane lusterka boczne z podświetleniem podłoża diodami LED - Przyciemniane szyby boczne tylne i szyba w klapie bagażnika | - Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone tkaniną w kolorze Brumeo - Kierownica pokryta skórą licową - Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewami w drugim rzędzie siedzeń - Chromowane przełączniki typu 'Toggle Switch' do obsługi podstawowych funkcji ekranu dotykowego - Oświetlenie wewnętrzne: przednie i tylne oświetlenie z 2 lampkami do czytania, oświetlenie schowka przed pasażerem, oświetlenie bagażnika, oświetlenie schowka centralnego - Pakiet oświetlenia Ambient: oświetlenie dyskretne LED w przedniej części kabiny: podsufitki, miejsca na nogi oraz kieszeni w drzwiach, konsoli środkowej i paneli drzwiowych, uchwytów na napoje - Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych - Manualna regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy - Manualna regulacja fotela pasażera na wysokość - Manualne składanie fotela pasażera do pozycji stolika | - Czujniki parkowania z tyłu |
- Bezprzewodowe ładowanie smartfona - Bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika - Peugeot i-Cockpit Amplify - System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML - Pakiet Advanced Grip Control - Pakiet Drive Assist + Pakiet Safety Plus - Dach Black Diamond - Aluminiowe relingi dachowe - Tuner cyfrowy DAB - Peugeot Connect Nav - Lakier metalizowany Miedziany Cuprite |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1013 km |
Tagi: 1.6 120 KM, 2017, 2017 peugeot 3008, 3008, allure, automat, bluehdi, crossover, diesel, eat6, Peugeot, peugeot, peugeot 3008, peugeot 3008 1.6 bluehdi 120 KM, peugeot 3008 allure, peugeot 3008 diesel, peugeot 3008 opinia, peugeot 3008 prezentacja, peugeot 3008 recenzja, peugeot 3008 test, Test, wideo