Na większości motoryzacyjnych list marzeń Audi pojawia się z modelami RS i S, ale w rzeczywistości najbardziej kompletny samochód tej marki będzie prezentował się inaczej. Być może właśnie tak, jak przedstawiane dziś przez nas Audi A7.
Mamy tu bowiem funkcjonalne, pięciodrzwiowe nadwozie z duchem sportowego coupe, pomalowane w słynny lakier Nardo Grey i stojące na wielkich czarnych kołach. Pod nim skrywa się co prawda silnik wysokoprężny, ale nie jest to byle jaka jednostka, a do tego okraszona jest podnoszącym ciśnienie pakietem Competition. Czego chcieć więcej? Z Audi A7, na sam koniec jego produkcji, spotkał się Marcin.
Za udostępnienie auta do testu serdecznie dziękujemy dealerowi Audi Krotoski-Cichy z Łodzi!
Technikalia
Serce: | 3.0 TDI competition - wysokoprężny, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | Tiptronic - 8-stopniowa, automatyczna |
Napęd: | na cztery koła quattro |
Liczba cylindrów i układ cylindrów: | V6 |
Pojemność: | 2967 cm3 |
Moc: | 326 KM (240 kW) przy 4000-4500 obr./min |
Moment obrotowy: | 650 Nm przy 1400-2800 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 250 km/h |
Sprint 0-100km/h: | 5,1 s |
Spalanie (dane producenta): | 7,6 / 5,6 / 6,3 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2: | 167 g/km |
Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane |
Struktura zawieszenia (przód/tył): | wielowahaczowe/zawieszenie pneumatyczne |
Rozmiar opon: | 265/35 R20 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/90 tysięcy km; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4974 mm |
Szeroki? | 1911 mm |
Wysoki? | 1420 mm |
Rozstaw osi: | 2914 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 4 |
Ciężki? | 2000 kg |
Ładowność: | 535 kg |
Bagażnik: | 535 l |
Średnica zawracania: | 11 m |
Pojemność baku: | 75 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 229 700 PLN (2.0 TFSI) |
Cena testowanej wersji: | 365 000 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | około 440 000 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Stalowe obręcze kół 17" VORTEX - Obudowa lusterek bocznych w kolorze lśniącej czerni - Lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane i ogrzewane - Sportowa stylistyka przednich i tylnych zderzaków - Spoiler dachowy - Listwy ozdobne wokół szyb w kolorze srebrnym - Reflektory przednie w technologii LED - Reflektory tylne w technologii LED - Obręcze kół ze stopu metali lekkich 8Jx17", 6 - ramienne o wymiarach z oponami 235/55 R17 | - Regulacja kolumny kierowniczej w układzie poziomym i pionowym - Kierownica 4-ramienna, wielofunkcyjna, obszyta skórą - Tapicerka tkaninowa Horizon - Listwy progowe aluminiowe - Deska rozdzielcza i wyłożenie drzwi dwuczęściowe, jedno- lub dwubarwne - Tylna kanapa 2 - miejscowa, z dzielonym oparciem - Regulacja wysokości foteli przednich, manualna - Podłokietnik z przodu - ISOFIX - mocowanie fotelika dziecięcego dla skrajnych siedzeń z tyłu (z funkcją Top Tether) - Fotele standardowe z przodu - Szyby boczne z przodu i z tyłu regulowane elektrycznie | - Elektroniczna blokada prędkości maksymalnej - Tempomat - Audi pre sense basic - Asystent podjazdu z funkcją Auto Hold - Centralny zamek sterowany falami radiowymi - Asystent świateł drogowych - Wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach - Koło zapasowe dojazdowe |
- Złącze Bluetooth - System nagłaśniający Audi Sound System - MMI Radio plus - Komputer pokładowy z funkcją optymalizacji zużycia paliwa z kolorowym wyświetlaczem - Audi music interface - Klimatyzacja automatyczna - Elektryczne wspomaganie otwarcia i zamknięcia bagażnika |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich Audi exclusive 9Jx20", 5 - ramienne, w odcieniu tytanu z oponami 265/30 R 20 - Lusterka zewnętrzne z funkcją pamięci, składane, z automatyczną funkcją przeciwoślepieniową z lewej i prawej strony - Pakiet "Czerń" | - Podparcia w drzwiach obszyte skórą - Pakiet oświetlenia zewnętrznego i wnętrza Ambiente - Ogrzewanie foteli przednich i siedzeń tylnych - Kierownica 3-ramienna, wielofunkcyjna, sportowa, obszyta skórą, ze spłaszczonym wieńcem i funkcją zmiany przełożeń - Kanapa tylna z fotelami typu "S" - Fotele przednie z elektryczną regulacją - Fotele przednie typu "S" - Dach szklany przesuwny - Tapicerka skórzana Valcona z tłoczeniem S line na oparciach foteli przednich | - System Start-Stop z systemem rekuperacji - Kurtyny powietrzne chroniące głowy pasażerów z przodu i z tyłu - Edycja competition - Kamera cofania - Asystent parkowania - Adaptive air suspension |
- MMI® Navigation plus z MMI touch® - LTE support for Audi phone box - Klimatyzacja automatyczna, 4-strefowa - Audi connect plus Audi phone box |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 812 km |
Tagi: 2017, 3.0 tdi, 326 km, a7, a7 competition, audi, audi a7, audi-test, competition, diesel, film, galeria, krotoski cichy, opinia, quattro, sportback, TDI, Test, tiptronic, wideo, zdjęcia