Moda na auta w stylu retro trwa i ma się chyba coraz lepiej. Od dawna tutaj trendy wyznacza MINI, ale świetnie radzi sobie także nowa odsłona Fiata 500, a swoich sił po raz kolejny próbuje też Volkswagen Beetle. Wygląda na to, że nareszcie skutecznie.
Mamy tu bowiem nie tylko designerski gadżet, w którym po prostu fajnie jest się pokazać, ale też ciekawą interpretację Golfa. I to nie byle jakiego – pod maską znajdziemy silnik wprost z odmiany GTI, a nadwozie zdobi podsycający apetyt pakiet R-Line. To wszystko wygląda na interesujące połączenie, które na własnej skórze sprawdził Marcin.
Technikalia
Serce: | 2.0 TSI - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | automatyczna DSG, 6-biegowa |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba cylindrów i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1 984 cm3 |
Moc: | 220 KM (162 kW) przy 4500-6200 obr./min |
Moment obrotowy: | 350 Nm przy 1500-4400 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 231 km/h |
Sprint 0-100km/h: | 6,7 s |
Spalanie (dane producenta): | 8,9 / 5,5 / 6,7 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2: | 157 g/km |
Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył): | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
Rozmiar opon: | 235/40 R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4288 mm |
Szeroki? | 1825 mm |
Wysoki? | 1488 mm |
Rozstaw osi: | 2540 mm |
Ile drzwi? | 3 |
Ile miejsc? | 4 |
Ciężki? | 1376 kg |
Ładowność: | 494 kg |
Bagażnik: | 310 l |
Średnica zawracania: | 10,8 m |
Pojemność baku: | 55 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 80 490 PLN (Design 1.2 TSI 105 KM) |
Cena testowanej wersji: | 120 690 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 140 290 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Wersja Beetle Design - Lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie, podgrzewane, lusterko po stronie kierowcy asferyczne - Lusterka zewnętrzne lakierowane w kolorze nadwozia - Światła do jazdy dziennej - Reflektory główne, halogenowe i kierunkowskazy, we wspólnej obudowie - Reflektory przeciwmgielne, z przodu, z funkcją statycznego doświetlania zakrętów - Obręcze ze stopu metali lekkich "Circle White" 7J x 17 - Ochronne listwy boczne w kolorze lakieru z chromowaną listwą - Wycieraczki przedniej szyby z regulacją prędkości - Bez oznaczenia modelu i silnika - Klamki lakierowane w kolorze nadwozia - Zewnętrzne listwy wykończeniowe chromowane | - Klimatyzacja automatyczna Climatronic, regulowana automatycznie, 2-strefowa - Wstawki wykończeniowe wnętrza - "Chrom matt" - Panel na desce rozdzielczej w kolorze nadwozia - Szyby elektrycznie sterowane z przodu i tyłu - Filtr antyalergiczny - Kieszenie w oparciach siedzeń przednich - Miejsce na okulary w schowku po stronie pasażera - Dźwignia hamulca ręcznego obszyta skórą - Kanapa tylna, w całości, oparcie dzielone w proporcji 50/50 - Deska rozdzielcza z białym podświetleniem wskaźników, czerwone podświetlenie przełączników - Lusterko wsteczne, przyciemniane - 8 głośników - Podłokietnik z przodu - Wstawki wykończeniowe wnętrza "Dark Silver" - szczotkowane - Gniazdo 12 V w konsoli środkowej - 3-punktowe pasy bezpieczeństwa, pasy bezpieczeństwa przednich foteli z napinaczem - Kurtyny powietrzne dla pasażerów z przodu i z tyłu - Tapicerka siedzeń "Pepita" - Termoizolacyjne szyby - Gniazdo 12 V w konsoli środkowej z przodu i z tyłu - Dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu | - Koło zapasowe, stalowe, dojazdowe - Śruby kół z zabezpieczeniem antykradzieżowym - Asystent podjazdu - Deaktywacja poduszki powietrznej dla pasażera - Podnośnik - ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS z EBV, EDS, MSR, asystentem siły hamowania - Zabezpieczenie antykradzieżowe (Immobiliser) - Park Pilot - czujniki parkowania z przodu i tyłu - Wspomaganie układu kierowniczego, elektromechaniczne, progresywne - zależne od prędkości samochodu - Regulacja zasięgu reflektorów - Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach - Koło zapasowe, dojazdowe 16" - Sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa - System Start-Stop z odzyskiwaniem energii przy hamowaniu - Trójkąt ostrzegawczy - Isofix - przygotowanie do montażu dwóch fotelików dziecięcych na zewnętrznych siedzeniach z tyłu |
- Centralny zamek, zdalnie sterowany |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- wersja R-Line - Reflektory bi-ksenonowe ze światłami do jazdy dziennej LED z przodu - Spojler na klapie z tyłu, sportowy - Oświetlenie tablicy rejestracyjnej LED - Opony 235/45 R 18 - Listwy boczne na drzwiach w kolorze czarnym - Zderzaki w stylistyce R-Line - Zawieszenie obniżone o około 15 mm | - Nakładki na pedały, aluminiowe - Dodatkowe wskaźniki na desce rozdzielczej: temperatura oleju, ciśnienie doładowania, stoper - Oświetlenie wnętrza "Ambient" - 1-kolorowe - Regulacja odcinka lędźwiowego dla siedzeń przednich - Fotel kierowcy, sportowy - Fotel pasażera z przodu, sportowy - Tapicerka siedzeń "Check" | - System rozpoznający zmęczenie kierowcy |
- Pakiet czujnik deszczu - System nawigacji satelitarnej "Discover Media" - System dźwiękowy FENDER + złącze multimedialne Media In dla Apple iPod - Autoalarm z niezależnym zasilaniem (Back -up-Horn), funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu - Pakiet "Zimowy" - Car-Net - dostęp do mobilnych usług Online za pośrednictwem telefonu (bezpłatnie przez trzy lata) - Karta SD z mapą Europy - System Rear Assist - kamera cofania - Światła tylne w technologii LED - Kontrola głosowa - System Keyless Access - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu w połączeniu z Autoalarmem - Skórzana tapicerka w kolorze czerwonym |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 912 km |
Tagi: 2.0, 2.0 tsi, 2017, 220 KM, beetle, beetle 2.0 tsi, beetle 2017, beetle opinia, beetle prezentacja, beetle r-line, beetle recenzja, beetle test, dsg, film, new beetle, nowy beetle, r-line, Test, TSI, Volkswagen, volkswagen, volkswagen beetle, vw, vw beetle, vw beetle test, vw-test, wideo