MENU
mercedes-benz-citan-tourer-wyrozn

Mercedes-Benz Citan Tourer 112 AT – test

2017-mercedes-e220d-coupe-wyroz

Mercedes-Benz E 220d Coupe – test

25 lipca 2017 Testy, Wideo Autor:

Volkswagen Golf Variant (FL) 2.0 TDI 150 KM Highline – test

Myślisz „auto kompaktowe”, mówisz „Volkswagen Golf”. Myślisz „auto rodzinne”, mówisz „kombi”. Myślisz „oszczędny silnik”, mówisz „diesel”. Dodajmy to do siebie, by otrzymać Volkswagena Golfa Variant z silnikiem TDI. Ale czy spełnia on te wymagania?

Golf wydaje się od lat nie zmieniać, bez względu na rozwój konkurencji i mijające czasy. Sztandardowy niemiecki kompakt przeszedł jednak drobną modernizację, ale czy to wystarczy, by dalej walczyć o najwyższe cele w tym segmencie? Z popularnym Volkswagenem zmierzył się Janek.

 


2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-1 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-2 volkswagen-golf-variant-rline-012 volkswagen-golf-variant-rline-09 volkswagen-golf-variant-rline-14 volkswagen-golf-variant-rline-07 volkswagen-golf-variant-rline-1 volkswagen-golf-variant-rline-010 volkswagen-golf-variant-rline-03 volkswagen-golf-variant-rline-02 volkswagen-golf-variant-rline-13 volkswagen-golf-variant-rline-15 volkswagen-golf-variant-rline-11 volkswagen-golf-variant-rline-08 volkswagen-golf-variant-rline-06 volkswagen-golf-variant-rline-043 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-3 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-4 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-14 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-20 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-12 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-8 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-16 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-17 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-11 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-13 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-19 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-30 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-24 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-32 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-10 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-7 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-26 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-29 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-28 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-31 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-23 2017-volkswagen-golf-variant-rline-2-0-tdi-21


Technikalia

Serce:2.0 TDI - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów:automatyczna, dwusprzęgłowa DSG, 7-biegowa
Napęd:na przednie koła
Liczba cylindrów i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1968 cm3
Moc:150 KM (110 kW) przy 3500-4000 obr./min
Moment obrotowy:340 Nm przy 1750-3000 obr./min
Prędkość maksymalna:216 km/h
Sprint 0-100km/h:8,9 s
Spalanie (dane producenta):
5,4 / 4,1 / 4,6 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2:120 g/km
Hamulce (przód/tył):tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył):kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon:225/45 R17
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4567 mm
Szeroki?1799 mm
Wysoki?1467 mm
Rozstaw osi:2620 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1454 kg
Ładowność:611 kg
Bagażnik:605 l
Średnica zawracania:10,9 m
Pojemność baku:50 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:72 390 PLN (Trendline 1.0 TSI 85 KM)
Cena testowanej wersji:116 190 PLN
Cena testowanego egzemplarza:167 420 PLN

 
 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie, podgrzewane, lusterko po stronie kierowcy asferyczne
- Obudowy lusterek i klamki lakierowane w kolorze nadwozia
- Listwy na osłonie wlotu powietrza do chłodnicy, chromowane
- Relingi dachowe, czarne
- Reflektory przeciwmgielne, z przodu, z funkcją statycznego doświetlania zakrętów

Wewnątrz
- Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą z funkcją Tiptronic
- Szyby elektrycznie sterowane z przodu i tyłu
- Parcie tylnej kanapy dzielone (60/40), podłokietnik, miejsce na napoje, otwór do przewożenia długich przedmiotów
- Oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu
- Oświetlenie ambiente
- Regulacja odcinka lędźwiowego dla siedzeń przednich
- Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą
- Podłokietnik z przodu regulowany na wysokość, ze schowkiem oraz dwoma nawiewami powietrza dla pasażerów z tyłu
- Wstawki wykończeniowe wnętrza "Piano Black"
- Tapicerka siedzeń z mikrofibry "Art Velours"
- Fotel kierowcy i pasażera, z regulacją wysokości
- Gniazdo 12 V w bagażniku
- Szuflada pod fotelem kierowcy i pasażera
- Fotel kierowcy i pasażera, sportowy

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Aktywny tempomat ACC do 210 km/h z automatyczną regulacją odległości i system obserwacji otoczenia Front Assist
- Pakiet Czujnik deszczu
- Poduszki powietrzne czołowe oraz boczne dla kierowcy i pasażera z przodu
- ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EBV, MSR i asystentem podjazdu
- XDS - blokada mechanizmu różnicowego
- System wykrywający pieszych
- Funkcja automatycznego włączania świateł oraz funkcja Coming Home
- Asystent podjazdu
- System rozpoznający zmęczenie kierowcy
- Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
- Koło zapasowe, stalowe
- Kurtyny powietrzne dla pasażerów z przodu i z tyłu
- System Start-Stop z odzyskiwaniem energii przy hamowaniu
- Czujnik deszczu
- Centralny zamek, zdalnie sterowany

Elektronika i bajery
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z regulacją elektroniczną Climatronic
- 4 głośniki
- Komputer pokładowy "Premium" z kolorowym wyświetlaczem TFT
- Radio "Composition Colour"
- Gniazdo 12 V w konsoli środkowej

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- granatowy "Atlantic" metalik
- Pakiet R-Line Exterieur i Interieur
- Obręcze aluminiowe Marseille 7,5J x 18
- Reflektory LED Top z dynamicznym i statycznym doświetlaniem zakrętów
- Lusterka zewnętrzne, elektrycznie składane
- Przednia szyba podgrzewana bezprzewodowo i odbijająca promienie
podczerwone

Wewnątrz
- Podsufitka w kolorze czarnym
- Dach szklany panoramiczny
- Pakiet Komfort
- Pakiet R-Line
- Pakiet Zimowy
- Szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Pakiet Drogowy Plus
- Zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC
- Autoalarm z niezależnym zasilaniem (Back-up-Horn), funkcją dozoru wnętrza i
czujnikiem przechyłu
- System Park Assist wspomaganie parkowania
- Aktywny system ochrony pasażerów PreCrash
- System "Rear Assist" - kamera cofania
- Koło zapasowe, dojazdowe 18"

Elektronika i bajery
- Pakiet Business
- Car-Net - dostęp do mobilnych usług Online za pośrednictwem telefonu
(bezpłatnie przez trzy lata)
- System Volkswagen Media Control z systemem App-Connect
- System nawigacji satelitarnej Discover Pro
- System dźwięku - "Dynaudio Excite" sound system (400 Watt)
- Aktywny wyświetlacz wielofunkcyjny na tablicy zegarów "Active Info Display"
- Funkcja obsługi głosowej
- System "Keyless Access" - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu
- Tuner cyfrowy DAB+: funkcja odbioru programów radiowych w formie
cyfrowej
- Instalacja telefoniczna Business

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?775 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,