Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Renault Austral Iconic Esprit Alpine 160 KM – test

Renault sukcesywnie przebudowuje gamę – po elektrycznym Mégane kolejną nowością jest model Austral. To kompaktowy SUV, który zastępuje Kadjara.

Zmiana nazwy nie jest tu chyba przypadkowa – poprzednik zbierał sporo negatywnych komentarzy, głównie za jakość spasowania wnętrza oraz sporo zapożyczeń z Nissana Qashqaia. Trochę poprawił to lifting, ale Austral ma być zupełnie nowym otwarciem. Wygląda bardzo dobrze, ma znakomite multimedia prosto z Mégane E-Tech, ale i kilka problemów się tutaj znajdzie. O wszystkim opowiada Maciek.

 



Technikalia

Serce:mild hybrid 160 - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:CVT - bezstopniowa, automatyczna
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1332 cm3
Moc (systemowa):158 KM (116 kW) przy 5250 obr./min
Moment obrotowy:270 Nm przy 1800 obr./min
Prędkość maksymalna:175 km/h
Sprint 0-100km/h9,7 s
Spalanie (dane producenta):
6,2 - 6,5 l/100km
średnie
Wydychanie CO2140 - 147 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon235/45 R20
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4510 mm
Szeroki?1825 mm
Wysoki?1644 mm
Rozstaw osi:2667 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1464 kg
Ładowność:539 kg
Bagażnik:500 - 575 l
Średnica zawracania:11,4 m
Pojemność baku:55 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:134 900 PLN (mild hybrid 140 evolution)
Cena testowanej wersji:180 900 PLN
Cena testowanego egzemplarza:ok. 200 000 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1069 km

W życiu prowadził kilkaset aut... i ciągle mu mało.