Renault sukcesywnie przebudowuje gamę – po elektrycznym Mégane kolejną nowością jest model Austral. To kompaktowy SUV, który zastępuje Kadjara.
Zmiana nazwy nie jest tu chyba przypadkowa – poprzednik zbierał sporo negatywnych komentarzy, głównie za jakość spasowania wnętrza oraz sporo zapożyczeń z Nissana Qashqaia. Trochę poprawił to lifting, ale Austral ma być zupełnie nowym otwarciem. Wygląda bardzo dobrze, ma znakomite multimedia prosto z Mégane E-Tech, ale i kilka problemów się tutaj znajdzie. O wszystkim opowiada Maciek.
Technikalia
| Serce: | mild hybrid 160 - benzynowy, turbodoładowany |
| Skrzynia biegów: | CVT - bezstopniowa, automatyczna |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1332 cm3 |
| Moc (systemowa): | 158 KM (116 kW) przy 5250 obr./min |
| Moment obrotowy: | 270 Nm przy 1800 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 175 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 9,7 s |
| Spalanie (dane producenta): | 6,2 - 6,5 l/100km średnie |
| Wydychanie CO2 | 140 - 147 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/belka skrętna |
| Rozmiar opon | 235/45 R20 |
| Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4510 mm |
| Szeroki? | 1825 mm |
| Wysoki? | 1644 mm |
| Rozstaw osi: | 2667 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1464 kg |
| Ładowność: | 539 kg |
| Bagażnik: | 500 - 575 l |
| Średnica zawracania: | 11,4 m |
| Pojemność baku: | 55 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 134 900 PLN (mild hybrid 140 evolution) |
| Cena testowanej wersji: | 180 900 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | ok. 200 000 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1069 km |






















