Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Alpine A110 GT – test

Rok 1973. Na rajdowych odcinkach specjalnych trwa zaciekła rywalizacja pomiędzy kierowcami takich aut jak Ford Escort RS 1600, Fiat 124 Abarth, czy Saab 96 V4. Na koniec sezonu triumf w ogólnej klasyfikacji z niemal dwukrotną przewagą święci jednak inna marka – Alpine-Renault z modelem A110 1800.

Wydawało się, że to czasy minione – tym bardziej, że Alpine w kolejnych latach stworzyło raptem kilka nowych modeli, a pod koniec lat ’90 zupełnie zniknęło z rynku. Aż do roku 2017 – wtedy poznaliśmy Alpine A110 w nowoczesnej interpretacji.

To samochód, który przeczy wszystkim trendom. Dwudrzwiowe, małe coupe, w którym nie chodzi o cyferki, a o jak najniższą masę i idące za nią wrażenia z prowadzenia. To auto, które pokazuje, że w dzisiejszych czasach nadal jest miejsce na opracowany od zera sportowy samochód z krwi i kości. Zobaczcie nasz materiał, w którym Maciek opowiada, dlaczego to tak ważne i fantastyczne auto.

 



Technikalia

Serce:benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:7-stopniowa, automatyczna, dwusprzęgłowa
Napęd:na tylne koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1798 cm3
Moc:300 KM (221 kW) przy 6300 obr./min
Moment obrotowy:340 Nm przy 2400-6000 obr./min
Prędkość maksymalna:250 km/h
Sprint 0-100km/h4,2 s
Spalanie (dane producenta):
6,8 - 7 l/100km
średnie
Wydychanie CO2153 - 160 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył)podwójny wahacz poprzeczny/podwójny wahacz poprzeczny
Rozmiar opon205/40 R18
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4181 mm
Szeroki?1798 mm
Wysoki?1252 mm
Rozstaw osi:2420 mm
Ile drzwi?2
Ile miejsc?2
Ciężki?1119 - 1140 kg
Ładowność:220 - 241 kg
Bagażnik:95 l (przód)/100 l (tył)
Średnica zawracania:11,4 m
Pojemność baku:45 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:279 900 PLN (A110)
Cena testowanej wersji:329 900 PLN
Cena testowanego egzemplarza:ok. 350 000 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?2073 km

W życiu prowadził kilkaset aut... i ciągle mu mało.