Chyba już wszyscy zdążyli się nauczyć, że nie ma co przywiązywać się do rodzinnych vanów w takiej postaci jak przed kilkoma laty. Dziś ten segment zyskuje nowe oblicze próbując zaadaptować się do rynkowych trendów. Zapomnijcie o przestrzeni – teraz liczy się wygląd i podniesione zawieszenie. To filozofia, w którą wpisuje się Peugeot 5008 .
Świeżo po teście chwalonego przez wielu 3008 przyglądamy się jego większej wersji. Nie ma wątpliwości, że to auta niemal bliźniacze, z podobnymi założeniami i charakterystyczną stylistyką, różniące się tak naprawdę dodatkowymi fotelami w większym bagażniku. Z tą różnicą, że 5008 rzuca wyzwanie zupełnie innym konkurentom i wśród dużych crossoverów liczą się inne argumenty. Czy i tu Peugeot skrywa asa w rękawie? Poszukał go dla Was Wiktor.
Technikalia
Serce: 1.6 BlueHDi - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa
Napęd: na przednie koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1560 cm3
Moc: 120 KM (88 kW) przy 3500 obr./min
Moment obrotowy: 300 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna: 189 km/h
Sprint 0-100km/h 11,2 s
Spalanie (dane producenta):
4,8 / 4,2 / 4,4 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 115 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon 205/50 R19
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4641 mm
Szeroki? 1844 mm
Wysoki? 1640 mm (1646 mm z relingami dachowymi)
Rozstaw osi: 2840 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 7
Ciężki? 1380 kg
Ładowność: 820 kg
Bagażnik: 345 l / 1 153 l ze złożonymi fotelami trzeciego rzędu
Średnica zawracania: 11,2 m
Pojemność baku: 56 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 99 900 PLN (Access 1.2 PureTech 130 S&S M6)
Cena testowanej wersji: 136 400 PLN
Cena testowanego egzemplarza: 171 150 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Felgi stalowe 17'' + kołpaki Miami
- Wlot powietrza do chłodnicy chromowany z pionowym żebrowaniem
- Nadkola z listwami ochronnymi
- Chromowana listwa dachowa
- Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
- Lakier niemetalizowany
- Reflektory przednie halogenowe ze światłami do jazdy dziennej LED
Wewnątrz
- Tapicerka tkaninowa Meco Mistral
- Peugeot i-Cockpit®: wirtualne zegary, 8" ekran dotykowy (od poziomu Active) i kompaktowa wielofunkcyjna kierownica
- Wykończenie elementów wnętrza chromem
- Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone w stylu Carbon
- Kierownica pokryta skórą
- Flokowany i podświetlany schowek przed pasażerem
- Klimatyzacja manualna z nawiewami w drugim rzędzie siedzeń
- Przedni podłokietnik z klimatyzowanym schowkiem
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- Elektryczne szyby przednie i tylne, sekwencyjne, z funkcją kontroli przycięcia
- Wycieraczki przedniej szyby z systemem Magic Wash (spryskiwacze w ramionach wycieraczek)
- Wycieraczka tylna uruchamiana automatycznie podczas cofania
- Ogrzewana tylna szyba
- Konsola centralna z dwoma uchwytami na kubki
- Kieszenie w oparciach przednich foteli
- Uchwyty (x4) i wieszaki w drugim rzędzie siedzeń
- Lampki do czytania LED w przedniej części podsufitki, oświetlenie LED w drugim rzędzie siedzeń
- Gniazda 12V (przednia część kabiny, tylnej części konsoli centralnej i bagażniku)
- Trzy niezależne fotele w II rzędzie: regulacja wzdłużna siedziska i regulacja pochylenia oparcia
- Manualna regulacja fotela kierowcy na wysokość
- Przednie i tylne zagłówki z możliwością regulacji
- Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, z regulacją wysokości, napinaczami i ogranicznikami siły napięcia
- Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, z napinaczami i ogranicznikami napięcia na bocznych tylnych siedzeniach
- 3 mocowania ISOFIX na fotelach w drugim rzędzie siedzeń
- Szyby tylne sterowane elektrycznie z zabezpieczeniem przed dziećmi + mechaniczna blokada drzwi
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS + EBFD + EBA + ESP + ASR
- Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Hill Assist
- Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (z możliwością deaktywacji), boczne poduszki powietrzne dla pierwszego rzędu siedzeń, kurtyny powietrzne dla
pierwszego i drugiego rzędu siedzeń
- Wskaźnik zmiany biegów (GSI)
- Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego z regulacją kierownicy w dwóch płaszczyznach
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- System monitorowania czasu jazdy (DAA1)
- System monitorowania pasa ruchu (LDW)
- System monitorowania ograniczeń prędkości (SLI/ISA)
- Automatyczne ryglowanie drzwi przy ruszaniu
- Zestaw naprawczy koła
- Pośredni czujnik ciśnienia w oponach
Elektronika i bajery
- Radio z MP3, 6 głośników, Bluetooth (streaming audio, zestaw głośnomówiący), z przyciskami na kierownicy
- Superzamek (z dwoma pilotami)
- Gniazdo USB (w przedniej części kabiny)
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Felgi aluminiowe 18" dwukolorowe Detroit
- Reflektory przeciwmgłowe halogenowe z chromowanym wykończeniem
- Aluminiowe relingi dachowe
- Osłona przedniego zderzaka w kolorze szarym
- Chromowana listwa na tylnym zderzaku
- Chromowana listwa nad przednimi nadkolami
- Chromowana listwa ochronna na drzwiach
- Elektrycznie składane lusterka boczne z podświetleniem podłoża diodami LED
- Przyciemniane szyby boczne tylne i szyba w klapie bagażnika
Wewnątrz
- Tapicerka półskórzana Piedimonte Mistral lub Evron Guerande
- Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone tkaniną w kolorze Brumeo
- Kierownica pokryta skórą licową
- Chromowane przełączniki typu 'Toggle Switch' do obsługi podstawowych funkcji ekranu dotykowego
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewami w drugim rzędzie siedzeń
- Stoliki lotnicze i rolety przeciwsłoneczne w II rzędzie siedzeń
- Manualna regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy
- Manualna regulacja fotela pasażera na wysokość
- Manualne składanie fotela pasażera do pozycji stolika
- Oświetlenie wewnętrzne LED: przednie i tylne oświetlenie LED z 2 lampkami do czytania, oświetlenie schowka przed pasażerem diodami LED, oświetlenie bagażnika diodami LED, oświetlenie schowka centralnego diodami LED
- Pakiet oświetlenia Ambient: oświetlenie dyskretne LED w przedniej części kabiny: podsufitki, miejsca na nogi oraz kieszeni w drzwiach, konsoli środkowej i paneli
drzwiowych, uchwytów na napoje
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
- Pakiet Widoczność: czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, funkcja follow-me-home, elektrochromatyczne lusterko wsteczne
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Czujniki parkowania z przodu
- Czujniki parkowania z tyłu
Elektronika i bajery
- Mirror Screen - umożliwia wyświetlanie aplikacji telefonu na Multimedialnym Ekranie Dotykowym (Apple CarplayTM / Android Auto* / MirrorLink®)
Wyposażenie dodatkowe egzemplarza
- Felgi aluminiowe 19" Washington
- Tapicerka skórzana Claudia Mistral
- Alarm i centralny zamek
- Reflektory przednie Peugeot Full LED Technology
- System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML
- Otwierany panoramiczny szklany dach z roletą i podświetleniem LED
- Pakiet Elektryczny i funkcja masażu
- Pakiet Drive Assist + Pakiet Safety Plus
- Lakier metalizowany Zielony Emerald
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1203 km
Tagi: 1.6 bluehdi , 120 KM , 2017 , 2017 5008 , 2017 peugeot 5008 , 5008 , 5008 suv , allure , cennik , crossover , dane techniczne , diesel , film , galeria , manual , Peugeot , peugeot , peugeot 5008 , peugeot 5008 jazda próbna , peugeot 5008 opinia , peugeot 5008 prezentacja , peugeot 5008 recenzja , peugeot 5008 test , peugeot polska , Test , zdjęcia