Chyba już wszyscy zdążyli się nauczyć, że nie ma co przywiązywać się do rodzinnych vanów w takiej postaci jak przed kilkoma laty. Dziś ten segment zyskuje nowe oblicze próbując zaadaptować się do rynkowych trendów. Zapomnijcie o przestrzeni – teraz liczy się wygląd i podniesione zawieszenie. To filozofia, w którą wpisuje się Peugeot 5008.
Świeżo po teście chwalonego przez wielu 3008 przyglądamy się jego większej wersji. Nie ma wątpliwości, że to auta niemal bliźniacze, z podobnymi założeniami i charakterystyczną stylistyką, różniące się tak naprawdę dodatkowymi fotelami w większym bagażniku. Z tą różnicą, że 5008 rzuca wyzwanie zupełnie innym konkurentom i wśród dużych crossoverów liczą się inne argumenty. Czy i tu Peugeot skrywa asa w rękawie? Poszukał go dla Was Wiktor.
Technikalia
Serce: | 1.6 BlueHDi - wysokoprężny, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | manualna, 6-biegowa |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1560 cm3 |
Moc: | 120 KM (88 kW) przy 3500 obr./min |
Moment obrotowy: | 300 Nm przy 1750 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 189 km/h |
Sprint 0-100km/h | 11,2 s |
Spalanie (dane producenta): | 4,8 / 4,2 / 4,4 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 115 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/belka skrętna |
Rozmiar opon | 205/50 R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4641 mm |
Szeroki? | 1844 mm |
Wysoki? | 1640 mm (1646 mm z relingami dachowymi) |
Rozstaw osi: | 2840 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 7 |
Ciężki? | 1380 kg |
Ładowność: | 820 kg |
Bagażnik: | 345 l / 1 153 l ze złożonymi fotelami trzeciego rzędu |
Średnica zawracania: | 11,2 m |
Pojemność baku: | 56 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 99 900 PLN (Access 1.2 PureTech 130 S&S M6) |
Cena testowanej wersji: | 136 400 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 171 150 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Wlot powietrza do chłodnicy chromowany z pionowym żebrowaniem - Nadkola z listwami ochronnymi - Chromowana listwa dachowa - Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia - Lakier niemetalizowany - Reflektory przednie halogenowe ze światłami do jazdy dziennej LED | - Peugeot i-Cockpit®: wirtualne zegary, 8" ekran dotykowy (od poziomu Active) i kompaktowa wielofunkcyjna kierownica - Wykończenie elementów wnętrza chromem - Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone w stylu Carbon - Kierownica pokryta skórą - Flokowany i podświetlany schowek przed pasażerem - Klimatyzacja manualna z nawiewami w drugim rzędzie siedzeń - Przedni podłokietnik z klimatyzowanym schowkiem - Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka - Elektryczne szyby przednie i tylne, sekwencyjne, z funkcją kontroli przycięcia - Wycieraczki przedniej szyby z systemem Magic Wash (spryskiwacze w ramionach wycieraczek) - Wycieraczka tylna uruchamiana automatycznie podczas cofania - Ogrzewana tylna szyba - Konsola centralna z dwoma uchwytami na kubki - Kieszenie w oparciach przednich foteli - Uchwyty (x4) i wieszaki w drugim rzędzie siedzeń - Lampki do czytania LED w przedniej części podsufitki, oświetlenie LED w drugim rzędzie siedzeń - Gniazda 12V (przednia część kabiny, tylnej części konsoli centralnej i bagażniku) - Trzy niezależne fotele w II rzędzie: regulacja wzdłużna siedziska i regulacja pochylenia oparcia - Manualna regulacja fotela kierowcy na wysokość - Przednie i tylne zagłówki z możliwością regulacji - Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, z regulacją wysokości, napinaczami i ogranicznikami siły napięcia - Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, z napinaczami i ogranicznikami napięcia na bocznych tylnych siedzeniach - 3 mocowania ISOFIX na fotelach w drugim rzędzie siedzeń - Szyby tylne sterowane elektrycznie z zabezpieczeniem przed dziećmi + mechaniczna blokada drzwi | - Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Hill Assist - Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (z możliwością deaktywacji), boczne poduszki powietrzne dla pierwszego rzędu siedzeń, kurtyny powietrzne dla pierwszego i drugiego rzędu siedzeń - Wskaźnik zmiany biegów (GSI) - Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego z regulacją kierownicy w dwóch płaszczyznach - Tempomat z ogranicznikiem prędkości - System monitorowania czasu jazdy (DAA1) - System monitorowania pasa ruchu (LDW) - System monitorowania ograniczeń prędkości (SLI/ISA) - Automatyczne ryglowanie drzwi przy ruszaniu - Zestaw naprawczy koła - Pośredni czujnik ciśnienia w oponach |
- Superzamek (z dwoma pilotami) - Gniazdo USB (w przedniej części kabiny) |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Reflektory przeciwmgłowe halogenowe z chromowanym wykończeniem - Aluminiowe relingi dachowe - Osłona przedniego zderzaka w kolorze szarym - Chromowana listwa na tylnym zderzaku - Chromowana listwa nad przednimi nadkolami - Chromowana listwa ochronna na drzwiach - Elektrycznie składane lusterka boczne z podświetleniem podłoża diodami LED - Przyciemniane szyby boczne tylne i szyba w klapie bagażnika | - Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone tkaniną w kolorze Brumeo - Kierownica pokryta skórą licową - Chromowane przełączniki typu 'Toggle Switch' do obsługi podstawowych funkcji ekranu dotykowego - Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewami w drugim rzędzie siedzeń - Stoliki lotnicze i rolety przeciwsłoneczne w II rzędzie siedzeń - Manualna regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy - Manualna regulacja fotela pasażera na wysokość - Manualne składanie fotela pasażera do pozycji stolika - Oświetlenie wewnętrzne LED: przednie i tylne oświetlenie LED z 2 lampkami do czytania, oświetlenie schowka przed pasażerem diodami LED, oświetlenie bagażnika diodami LED, oświetlenie schowka centralnego diodami LED - Pakiet oświetlenia Ambient: oświetlenie dyskretne LED w przedniej części kabiny: podsufitki, miejsca na nogi oraz kieszeni w drzwiach, konsoli środkowej i paneli drzwiowych, uchwytów na napoje - Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych - Pakiet Widoczność: czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, funkcja follow-me-home, elektrochromatyczne lusterko wsteczne | - Czujniki parkowania z tyłu |
- Tapicerka skórzana Claudia Mistral - Alarm i centralny zamek - Reflektory przednie Peugeot Full LED Technology - System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML - Otwierany panoramiczny szklany dach z roletą i podświetleniem LED - Pakiet Elektryczny i funkcja masażu - Pakiet Drive Assist + Pakiet Safety Plus - Lakier metalizowany Zielony Emerald |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1203 km |
Tagi: 1.6 bluehdi, 120 KM, 2017, 2017 5008, 2017 peugeot 5008, 5008, 5008 suv, allure, cennik, crossover, dane techniczne, diesel, film, galeria, manual, Peugeot, peugeot, peugeot 5008, peugeot 5008 jazda próbna, peugeot 5008 opinia, peugeot 5008 prezentacja, peugeot 5008 recenzja, peugeot 5008 test, peugeot polska, Test, zdjęcia