Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Honda Jazz Crosstar e:HEV 122 KM Advance – test

Ponad 130 000 zł za Hondę Jazz. Szaleństwo? Trochę tak, szczególnie biorąc pod uwagę, że aktualnie za 10 000 zł więcej można kupić Civica.

Pomijamy już to, że jeszcze kilka lat temu taka kwota pozwalała na zakup hot hatcha, ale w zalewie aut z Chin, nowy Jazz jest trudną do wybronienia ofertą. Auto ma jednak sporo zalet i mamy nawet pomysł, kto mógłby się na nie zdecydować. Więcej opowiada Marcin.

 



Technikalia

Serce:1.5 i-MMD Hybrid - benzynowy, wolnossący + motor elektryczny
Skrzynia biegów:bezstopniowa, automatyczna
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1498 cm3
Moc (systemowa):122 KM (90 kW)
Moment obrotowy:253 Nm
Prędkość maksymalna:175 km/h
Sprint 0-100km/h9,7 s
Spalanie (dane producenta):
3,9 / 4,2 / 4,8 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2108 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon185/60 R16
Gwarancjamechaniczna: 5 lat lub 100 tys. kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4105 mm
Szeroki?1814 mm
Wysoki?1567 mm
Rozstaw osi:2520 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1248-1253 kg
Ładowność:437-442 kg
Bagażnik:298 l
Średnica zawracania:10,1 m
Pojemność baku:40 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:131 400 PLN
Cena testowanej wersji:131 400 PLN
Cena testowanego egzemplarza:135 600 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?819 km

Dawniej chciał być kolejarzem, ale że na kolei strajkowano, a w pociągach śmierdziało, przerzucił się na motoryzację. Wielbiciel brzmienia klasycznych V12tek, wysokoobrotowych V8mek, oraz pieczonej pizzy.