MENU
2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-wyroz

Peugeot 5008 1.6 BlueHDI 120 KM Allure – test

2017-hyundai-tucson-crdi-2

Hyundai Tucson 1.7 CRDi 141KM 7DCT 2WD – diabeł...

15 stycznia 2018 Testy, Wideo Autor:

Renault Megane Grandtour GT 1.6 dCi 160 EDC – test

Renault Megane Grandtour w odmianie GT dCi brzmi trochę jak… kryzys osobowości. Modny kompakt w rodzinnym wydaniu, który aspiruje do sportowych emocji, ale pod maską skrywa tylko silnik wysokoprężny. Skomplikowany przepis, z którego mogą wyjść różne rezultaty.

W takim aucie istotne jest wiele spojrzeń – zarówno to od strony funkcjonalnej, jak w przypadku każdego szanującego się kombi, jak i tej sportowej. Wszak i tutaj na każdym kroku spotykamy eksponowane logotypy Renault Sport… Ze wszystkimi aspektami Megane Grandtour GT dCi 160 zmierzył się Maciek.

 


2017-renault-megane-gt-dci-test-1 2017-renault-megane-gt-dci-test-2 2017-renault-megane-gt-dci-test-3 2017-renault-megane-gt-dci-test-4 2017-renault-megane-gt-dci-test-5 2017-renault-megane-gt-dci-test-6 2017-renault-megane-gt-dci-test-7 2017-renault-megane-gt-dci-test-8 2017-renault-megane-gt-dci-test-9 2017-renault-megane-gt-dci-test-10 2017-renault-megane-gt-dci-test-11 2017-renault-megane-gt-dci-test-12 2017-renault-megane-gt-dci-test-13 2017-renault-megane-gt-dci-test-14 2017-renault-megane-gt-dci-test-15 2017-renault-megane-gt-dci-test-16 2017-renault-megane-gt-dci-test-17 2017-renault-megane-gt-dci-test-18 2017-renault-megane-gt-dci-test-19 2017-renault-megane-gt-dci-test-20 2017-renault-megane-gt-dci-test-21 2017-renault-megane-gt-dci-test-22 2017-renault-megane-gt-dci-test-23 2017-renault-megane-gt-dci-test-24 2017-renault-megane-gt-dci-test-25 2017-renault-megane-gt-dci-test-26 2017-renault-megane-gt-dci-test-27 2017-renault-megane-gt-dci-test-28-2 2017-renault-megane-gt-dci-test-29 2017-renault-megane-gt-dci-test-30 2017-renault-megane-gt-dci-test-31 2017-renault-megane-gt-dci-test-32 2017-renault-megane-gt-dci-test-33 2017-renault-megane-gt-dci-test-34 2017-renault-megane-gt-dci-test-35 2017-renault-megane-gt-dci-test-36 2017-renault-megane-gt-dci-test-37 2017-renault-megane-gt-dci-test-38 2017-renault-megane-gt-dci-test-39 2017-renault-megane-gt-dci-test-40 2017-renault-megane-gt-dci-test-41 2017-renault-megane-gt-dci-test-42 2017-renault-megane-gt-dci-test-43 2017-renault-megane-gt-dci-test-44


Technikalia

Serce:1.6 GT dCi 160 - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów:automatyczna, dwusprzęgłowa, 6-biegowa EDC
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1598 cm3
Moc:163 KM (120 kW) przy 4000 obr./min
Moment obrotowy:380 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna:214 km/h
Sprint 0-100km/h8,9 s
Spalanie (dane producenta):
5,3 / 4,4 / 4,7 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2124 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)niezależne typu McPherson/wielowahaczowe
Rozmiar opon225/40 R18
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4626 mm
Szeroki?1814 mm
Wysoki?1457 mm
Rozstaw osi:2712 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1516 kg
Ładowność:539 kg
Bagażnik:580 l
Średnica zawracania:10,4 m
Pojemność baku:47 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:63 900 PLN (Grandtour Life SCe 115)
Cena testowanej wersji:115 900 PLN
Cena testowanego egzemplarza:139 200 PLN

 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Stalowe obręcze kół 16“
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane, składane ręcznie i podgrzewane
- Zewnętrzne klamki drzwi i obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia
- Ozdobna, chromowana listwa w dolnej części szyb bocznych (wyłącznie w Megane Grandtour)
- Światła do jazdy dziennej LED (6 LED)
- Tylne światła LED 3D Edge Light (włączone na stałe

Wewnątrz
- Zagłówki na przednich i tylnych miejscach z regulacją wysokości
- System mocowania fotelika dla dziecka Isofix na tylnych bocznych miejscach
- System uruchamiania silnika za pomocą kluczyka
- Klimatyzacja manualna
- Szyby przednie elektrycznie podnoszone
- Tapicerka materiałowa
- Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Tylna kanapa w układzie 1/3-2/3

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS + system wspomagania nagłego hamowania (AFU)
- System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC)
- System wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera)
- Boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu chroniące głowę i klatkę piersiową
- Poduszki kurtynowe
- Regulator-ogranicznik prędkości
- 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na przednich i tylnych miejscach
- Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony

Elektronika i bajery
- Centralny zamek drzwi
- Radioodtwarzacz z Bluetooth®, USB/jack, wyświetlacz monochromatyczny 4,2’’

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 17”
- Specyficzne elementy designu zewnętrznego i wewnętrznego GT
- Światła przednie Full LED Pure Vision
- Bez świateł przeciwmgłowych
- Ozdobna, chromowana listwa w dolnej części szyb bocznych
- Szyby tylne przyciemniane
- Relingi dachowe (wyłącznie w Megane Grandtour)
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane oraz podgrzewane
- Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia, z ozdobną wstawką w kolorze chromu
- Chromowana końcówka układu wydechowego

Wewnątrz
- Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
- Fotele przednie sportowe, z wbudowanymi zagłówkami, z tapicerką materiałową
- Fotel pasażera z przodu z regulacją wysokości (oparcie fotela bez możliwości złożenia w Megane Grandtour)
- Tylna kanapa w układzie 1/3–2/3, z podłokietnikiem i systemem Easy Break (wyłącznie w Megane Grandtour)
- Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne
- Wycieraczki przedniej szyby o zmiennej częstotliwości pracy, czujnik deszczu i światła
- Konsola centralna z podłokietnikiem regulowanym wzdłużnie, schowkiem w podłokietniku, dwoma miejscami na kubki oraz nawiewem na tylne miejsca
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Układ 4 kół skrętnych 4CONTROL
- Łopatki zmiany biegów przy kierownicy
- System kontroli pasa ruchu
- Funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
- System wspomagania parkowania tyłem

Elektronika i bajery
- Karta Renault Hands Free
- System MULTI-SENSE w wersji podstawowej
- Zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 7-calowym ekranem TFT
- Radioodtwarzacz z Bluetooth®, USB/jack, wyświetlacz kolorowy 7’’

Wyposażenie dodatkowe egzemplarza
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 18'', wzór Magny-Cours
- Tapicerka alcantara + wstawki w kolorze niebieskim
- Fotele przednie podgrzewane
- Automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny
- Dach szklany, otwierany (nad przednimi miejscami)
- Wyświetlacz przezierny Head-Up
- System ostrzegania o nadmiernej prędkości, z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony
- Pakiet Multimedia Premium 8,7''
- Pakiet Bezpieczeństwa Premium
- Pakiet Easy Parking

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1635 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,