Renault Megane Grandtour w odmianie GT dCi brzmi trochę jak… kryzys osobowości. Modny kompakt w rodzinnym wydaniu, który aspiruje do sportowych emocji, ale pod maską skrywa tylko silnik wysokoprężny. Skomplikowany przepis, z którego mogą wyjść różne rezultaty.
W takim aucie istotne jest wiele spojrzeń – zarówno to od strony funkcjonalnej, jak w przypadku każdego szanującego się kombi, jak i tej sportowej. Wszak i tutaj na każdym kroku spotykamy eksponowane logotypy Renault Sport… Ze wszystkimi aspektami Megane Grandtour GT dCi 160 zmierzył się Maciek.
Technikalia
Serce: | 1.6 GT dCi 160 - wysokoprężny, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | automatyczna, dwusprzęgłowa, 6-biegowa EDC |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1598 cm3 |
Moc: | 163 KM (120 kW) przy 4000 obr./min |
Moment obrotowy: | 380 Nm przy 1750 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 214 km/h |
Sprint 0-100km/h | 8,9 s |
Spalanie (dane producenta): | 5,3 / 4,4 / 4,7 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 124 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | niezależne typu McPherson/wielowahaczowe |
Rozmiar opon | 225/40 R18 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4626 mm |
Szeroki? | 1814 mm |
Wysoki? | 1457 mm |
Rozstaw osi: | 2712 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1516 kg |
Ładowność: | 539 kg |
Bagażnik: | 580 l |
Średnica zawracania: | 10,4 m |
Pojemność baku: | 47 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 63 900 PLN (Grandtour Life SCe 115) |
Cena testowanej wersji: | 115 900 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 139 200 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane, składane ręcznie i podgrzewane - Zewnętrzne klamki drzwi i obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia - Ozdobna, chromowana listwa w dolnej części szyb bocznych (wyłącznie w Megane Grandtour) - Światła do jazdy dziennej LED (6 LED) - Tylne światła LED 3D Edge Light (włączone na stałe | - System mocowania fotelika dla dziecka Isofix na tylnych bocznych miejscach - System uruchamiania silnika za pomocą kluczyka - Klimatyzacja manualna - Szyby przednie elektrycznie podnoszone - Tapicerka materiałowa - Kierownica z regulacją wysokości i głębokości - Fotel kierowcy z regulacją wysokości - Tylna kanapa w układzie 1/3-2/3 | - System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) - System wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA) - System kontroli ciśnienia w oponach - Czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera) - Boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu chroniące głowę i klatkę piersiową - Poduszki kurtynowe - Regulator-ogranicznik prędkości - 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na przednich i tylnych miejscach - Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego - Zestaw do naprawy uszkodzenia opony |
- Radioodtwarzacz z Bluetooth®, USB/jack, wyświetlacz monochromatyczny 4,2’’ |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Specyficzne elementy designu zewnętrznego i wewnętrznego GT - Światła przednie Full LED Pure Vision - Bez świateł przeciwmgłowych - Ozdobna, chromowana listwa w dolnej części szyb bocznych - Szyby tylne przyciemniane - Relingi dachowe (wyłącznie w Megane Grandtour) - Lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane oraz podgrzewane - Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia, z ozdobną wstawką w kolorze chromu - Chromowana końcówka układu wydechowego | - Fotele przednie sportowe, z wbudowanymi zagłówkami, z tapicerką materiałową - Fotel pasażera z przodu z regulacją wysokości (oparcie fotela bez możliwości złożenia w Megane Grandtour) - Tylna kanapa w układzie 1/3–2/3, z podłokietnikiem i systemem Easy Break (wyłącznie w Megane Grandtour) - Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne - Wycieraczki przedniej szyby o zmiennej częstotliwości pracy, czujnik deszczu i światła - Konsola centralna z podłokietnikiem regulowanym wzdłużnie, schowkiem w podłokietniku, dwoma miejscami na kubki oraz nawiewem na tylne miejsca - Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych | - Łopatki zmiany biegów przy kierownicy - System kontroli pasa ruchu - Funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania - System wspomagania parkowania tyłem |
- System MULTI-SENSE w wersji podstawowej - Zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 7-calowym ekranem TFT - Radioodtwarzacz z Bluetooth®, USB/jack, wyświetlacz kolorowy 7’’ | - Tapicerka alcantara + wstawki w kolorze niebieskim - Fotele przednie podgrzewane - Automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny - Dach szklany, otwierany (nad przednimi miejscami) - Wyświetlacz przezierny Head-Up - System ostrzegania o nadmiernej prędkości, z funkcją rozpoznawania znaków drogowych - Zestaw do naprawy uszkodzenia opony - Pakiet Multimedia Premium 8,7'' - Pakiet Bezpieczeństwa Premium - Pakiet Easy Parking |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1635 km |
Tagi: 2017, 2017 renault megane, automat, dci 160, diesel, edc, grand tour, grandtour, gt, megane, megane 1.6, megane dci, megane grandtour, megane gt, megane gt dci 160, megane gt edc, megane gt opinia, megane gt prezentacja, megane kombi, megane recenzja, Renault, Renault, renault megane, renault megane grandtour, renault megane gt, renault megane gt dci, renault megane gt grandtour, renault megane test, Test, wideo