MENU

Opel Mokka X 1.6 CDTi 136 KM 4×4 Elite...

Nissan Micra 0.9 IG-T 90 KM Tekna – test

18 grudnia 2017 Testy, Wideo Autor:

Škoda Kodiaq 1.4 TSI ACT 150 KM 4×4 Style – test

Zaskakująco długo Skoda kazała nam czekać na SUVa z prawdziwego zdarzenia. To jedna z tych marek, która dość długa opierała się „crossoveryzacji” i nieźle na tym wychodziła. Popularna marka i popularny segment rynku – czy Kodiaq okaże się żyłą złota?

Skoda „na szczudłach” ma więc mocny rodowód, a na papierze także liczby zawstydzające choćby Volkswagena. Względem Kodiaqa, nazwanego tak po gatunku niedźwiedzia, urosły więc naprawdę wysokie oczekiwania. Czy w wersji z niezbyt okazałym silnikiem 1.4 TSI będzie w stanie udowodnić, że potrafi im sprostać? W codziennym użytkowaniu Skodę Kodiaq sprawdził dla Was Wiktor.

 


2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-5 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-9 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-28 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-6 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-1 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-3 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-27 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-29 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-11 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-30 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-7 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-8 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-10 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-13 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-12 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-4 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-2 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-31 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-16 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-15 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-14 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-32 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-23 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-26 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-18 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-17 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-20 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-21 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-22 2017-skoda-kodiaq-4x4-14-tsi-style-test-24


Technikalia

Serce:1.4 TSI - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:manualna, 6-biegowa
Napęd:na cztery koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1395 cm3
Moc:150 KM (110 kW) przy 5000-6000 obr./min
Moment obrotowy:250 Nm przy 1500-3500 obr./min
Prędkość maksymalna:197 km/h
Sprint 0-100km/h9,8 s
Spalanie (dane producenta):
8,3 / 6,0 / 6,9 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2155 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon235/40 R19
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4697 mm
Szeroki?1882 mm
Wysoki?1676 mm
Rozstaw osi:2791 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1610 kg
Ładowność:675 kg
Bagażnik:720 l
Średnica zawracania:12,2 m
Pojemność baku:60 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:92 400 PLN (Active 1.4 TSI 125 KM)
Cena testowanej wersji:126 400 PLN
Cena testowanego egzemplarza:173 850 PLN

 

 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Stalowe obręcze kół z osłonami BORNEO 6,5Jx17'' (4 szt.)
- Lusterka oraz klamki drzwi lakierowane w kolorze nadwozia
- Stalowe koło zapasowe 17"
- Przednie światła przeciwmgłowe
- Elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka boczne
- Halogenowe reflektory główne, światła do jazdy dziennej w technologii LED

Wewnątrz
- Trójramienna kierownica
- Tapicerka materiałowa ACTIVE
- Uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach drugiego rzędu siedzeń z mocowaniem TopTether
- Gniazdo 12V w komorze bagażnika
- Podłokietnik z przodu
- Klimatyzacja manualna
- Fotele kierowcy i pasażera z przodu regulowane na wysokość
- Składane oparcia tylnej kanapy w drugim rzędzie siedzeń

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ESC z ABS, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, RBS, MKB
- Boczne poduszki bezpieczeństwa z przodu, kurtyny powietrzne
- Poduszka bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera, poduszka chroniąca kolana kierowcy, możliwość dezaktywacji czołowej poduszki pasażera
- Blokada przeciwuruchomieniowa (immobiliser)
- Ogranicznik prędkości do wartości nastawionej przez kierowcę
- Funkcja Start-Stop i odzyskiwania energii
- Czujniki parkowania - tył

Elektronika i bajery
- Radio SWING (kolorowy ekran dotykowy 6.5”, wejście SD, USB, MP3)
- 8 głośników
- Zdalnie sterowany centralny zamek
- Komputer pokładowy z wyświetlaczem Maxi DOT

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Obręcze kół ze stopów lekkich TRIGLAV polerowane 7Jx19'' (4 szt.)
- Reflektory główne w technologii Full LED z funkcją adaptacji świateł AFS, przednie światła przeciwmgłowe w technologii LED z funkcją CORNER
- Spryskiwacze reflektorów przednich
- Oświetlenie tylne w technologii LED
- Elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane, automatycznie ściemniające się lusterka boczne z oświetleniem wokół drzwi, automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne
- Relingi dachowe w kolorze srebrnym

Wewnątrz
- Tapicerka materiałowa STYLE
- Trójramienna skórzana kierownica wielofunkcyjna (obsługuje radioodtwarzacz, telefon GSM) z pakietem skórzanym
- Trójstrefowa klimatyzacja automatyczna CLIMATRONIC
- Automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne z czujnikiem deszczu
- Fotele kierowcy i pasażera z przodu regulowane na odcinku lędźwiowym
- Oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu i z tyłu
- Podgrzewane fotele przednie
- Podłokietnik dla pasażerów w drugim rzędzie siedzeń
- Schowek pod fotelem kierowcy i pasażera

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- AUTO LIGHT ASSIST – funkcja automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych
- ADAPTIVE CRUISE CONTROL – aktywny tempomat do 160 km/h
- Czujniki parkowania - tył i przód
- DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy

Elektronika i bajery
- Radio BOLERO (kolorowy ekran dotykowy 8”, wejście SD, USB, Aux-in, MP3, obsługa głosowa ze wzmacniaczem głosu ICC, SmartLink)
- Bluetooth (zestaw głośnomówiący)
- LIGHT ASSIST (Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light) z czujnikiem deszczu

Wyposażenie dodatkowe egzemplarza
- Obręcze kół ze stopów lekkich SIRIUS 7Jx19" - polerowane (4 szt.)
- Elektrycznie sterowany fotel kierowcy z funkcją pamięci
- KESSY FULL – bezkluczykowy system obsługi samochodu, alarm z funkcją SAFE
- DCC – zawieszenie adaptacyjne dla napędu 4x4 (w połączeniu z funkcją OFF-ROAD)
- Elektrycznie sterowane panoramiczne okno dachowe
- Elektrycznie zwalniany odchylany zaczep holowniczy z adapterem
- Tapicerka Alcantara (skóra/skóra ekologiczna/Alcantara)
- Trójramienna skórzana podgrzewana kierownica z pakietem skórzanym i obsługą wielofunkcyjną: radio, telefon GSM
- Pakiet wewnętrznego oświetlenia LED
- Pakiet Business III
- Pakiet Control Plus
- Elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane, automatycznie ściemniające się lusterka boczne z funkcją pamięci i oświetleniem wokół drzwi, automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne
- LANE ASSIST – asystent pasa ruchu i BLIND SPOT DETECT- funkcja monitorowania martwego pola
- AUTO LIGHT ASSIST - funkcja automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych
- Sound System CANTON (9 głośników, subwoofer, moc 575 W)
- Pakiet FRESH
- Trzyletnie usługi Infotainment Online (rozszerzone funkcjonalności informacyjne online dla systemu nawigacji satelitarnej, m.in.: natężenie ruchu drogowego, wskazanie korzystnej stacji paliwowej w pobliżu)
- Dwie lampki do czytania
- Oświetlenie lusterka w osłonie przeciwsłonecznej w technologii LED
- DAB + (funkcja odbioru programów radiowych w formie cyfrowej)
- Lakier Szary Quartz Metalizowany

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?850 km

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Comments are closed.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij