Niedawno gruchnęła wiadomość, że Ford zakończy produkcję modeli Fiesta oraz Focus – odpowiednio w 2023 i 2025 roku. Nie da się ukryć, że to smutne wieści, bo akurat te dwa modele zdefiniowały pozycję marki w Europie.
Rynek się zmienia, a my dzisiaj prezentujemy prawdopodobnie ostatnie wcielenie popularnego kompakta Forda. Focus to auto rewolucyjne – pierwsza generacja pokazała, że zwykły samochód może dać sporo frajdy z jazdy. Teraz Focus numer cztery przeszedł kilka zmian. Czy pozytywnych? O tym opowie Wam Marcin.
Technikalia
| Serce: | 1.0 EcoBoost Hybrid - benzynowy, turbodoładowany + układ mild-hybrid |
| Skrzynia biegów: | 6-stopniowa, manualna |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 3, rzędowy |
| Pojemność: | 999 cm3 |
| Moc: | 155 KM (114 kW) przy 6000 obr./min |
| Moment obrotowy: | 190 Nm przy 1900-5500 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 208 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 8,4 s |
| Spalanie (dane producenta): | 5,2-5,4 l/100 km średnie |
| Wydychanie CO2 | 116-121 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/belka skrętna |
| Rozmiar opon | 215/50 R17 |
| Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 2 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4382 mm |
| Szeroki? | 1848 mm |
| Wysoki? | 1452 mm |
| Rozstaw osi: | 2700 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1349 kg |
| Ładowność: | 508 kg |
| Bagażnik: | 341 l |
| Średnica zawracania: | 10,7 m |
| Pojemność baku: | 52 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 115 550 PLN (1.0 EcoBoost 125 KM M6 Titanium) |
| Cena testowanej wersji: | 134 450 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | 157 250 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 620 km |


































