Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Ford Focus 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line X – test

Niedawno gruchnęła wiadomość, że Ford zakończy produkcję modeli Fiesta oraz Focus – odpowiednio w 2023 i 2025 roku. Nie da się ukryć, że to smutne wieści, bo akurat te dwa modele zdefiniowały pozycję marki w Europie.

Rynek się zmienia, a my dzisiaj prezentujemy prawdopodobnie ostatnie wcielenie popularnego kompakta Forda. Focus to auto rewolucyjne – pierwsza generacja pokazała, że zwykły samochód może dać sporo frajdy z jazdy. Teraz Focus numer cztery przeszedł kilka zmian. Czy pozytywnych? O tym opowie Wam Marcin.

 



Technikalia

Serce:1.0 EcoBoost Hybrid - benzynowy, turbodoładowany + układ mild-hybrid
Skrzynia biegów:6-stopniowa, manualna
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:3, rzędowy
Pojemność:999 cm3
Moc:155 KM (114 kW) przy 6000 obr./min
Moment obrotowy:190 Nm przy 1900-5500 obr./min
Prędkość maksymalna:208 km/h
Sprint 0-100km/h8,4 s
Spalanie (dane producenta):
5,2-5,4 l/100 km
średnie
Wydychanie CO2116-121 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon215/50 R17
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 2 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4382 mm
Szeroki?1848 mm
Wysoki?1452 mm
Rozstaw osi:2700 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1349 kg
Ładowność:508 kg
Bagażnik:341 l
Średnica zawracania:10,7 m
Pojemność baku:52 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:115 550 PLN (1.0 EcoBoost 125 KM M6 Titanium)
Cena testowanej wersji:134 450 PLN
Cena testowanego egzemplarza:157 250 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?620 km

Dawniej chciał być kolejarzem, ale że na kolei strajkowano, a w pociągach śmierdziało, przerzucił się na motoryzację. Wielbiciel brzmienia klasycznych V12tek, wysokoobrotowych V8mek, oraz pieczonej pizzy.