Nie ma zaskoczenia – nowe Volvo V60 wygląda dokładnie tak, jak mogliśmy się spodziewać. I to jest bardzo dobra wiadomość.
Po skończeniu prac nad rodziną “90-tek”, Szwedzi skupiają się teraz na odmłodzeniu linii “60” (z małą przerwą na wprowadzenie XC40). W zeszłym roku poznaliśmy nowe XC60, teraz debiutuje kombi V60, a za kilka miesięcy zobaczymy sedana S60.
Design, który po raz pierwszy został zaprezentowany w XC90 trzy lata temu, konsekwentnie trafia do całej reszty gamy. Nowa V60-tka łączy charakter XC60 i większego V90, dodając do tego znakomite proporcje. Takie same jak w SUVie są chociażby przednie i tylne światła. Z kolei wznosząca linia szyb powoduje, że całość wygląda bardzo lekko.
Auto jest dłuższe o 12 cm w stosunku do poprzedniej generacji, a o 10 cm zwiększył się rozstaw osi. Pokaźnie urósł też bagażnik – w nowym modelu legitymuje się on pojemnością 530 litrów (wzrost o 100 litrów).
Znajome jest też wnętrze – to kokpit przejęty od XC60. Wszystkie elementy charakterystyczne dla szwedzkiej marki są na miejscu: m.in. zestaw elektronicznych zegarów, nietypowy starter silnika, czy dotykowy ekran służący do obsługi większości funkcji. Volvo podkreśla, że zaproponuje klientom szerokie spektrum możliwości wykończenia kabiny (egzemplarz ze zdjęć ma bardzo podobny wzór tapicerki do tej, którą znamy z testowanego przez nas V40).
Niemały jest również wybór jednostek napędowych. Spójrzmy na czasy przyspieszenia do 100 km/h – w najsłabszej wersji będzie to 9,9 s, z kolei w najmocniejszej – 4,8 s. Gamę otworzą silniki wysokoprężne D3 (150 KM) i D4 (190 KM), szybsze natomiast będą warianty benzynowe – T5 (254 KM), T6 (310 KM), T8 (407 KM). Ostatni z nich to hybryda. W ofercie pojawia się też dwusilnikowa wersja T6, która ma produkować 340 KM.
Wraz z debiutem poznaliśmy ceny modelu na naszym rynku. Aktualnie najtańsza jest wersja D3 z manualną skrzynią biegów w wyposażeniu Momentum (od 159 000 zł). Identyczne auto w odmianie Inscription to już koszt 178 500 zł. Z kolei za topową wersję T8 zapłacimy co najmniej 247 300 zł.
Volvo V60 | Momentum | Inscription |
---|---|---|
D3 150 KM, FWD, 6 MT | 159 000 zł | 178 500 zł |
D3 150 KM, FWD, 8 AT | 168 300 zł | 187 800 zł |
D3 150 KM, AWD, 8 AT | 178 300 zł | 197 800 zł |
D4 190 KM, FWD, 6 MT | 170 700 zł | 190 200 zł |
D4 190 KM, FWD, 8 AT | 180 000 zł | 199 500 zł |
D4 190 KM, AWD, 8 AT | 190 000 zł | 209 500 zł |
T5 250 KM, FWD, 8 AT | 182 000 zł | 198 000 zł |
T6 310 KM, AWD, 8 AT | 200 600 zł | 216 600 zł |
T6 340 KM, AWD, 8 AT | - | 234 000 zł |
T8 390 KM, AWD, 8 AT | - | 247 300 zł |
W późniejszym czasie do oferty dołączy też bardziej bazowa wersja wyposażenia i słabsze jednostki benzynowe T3 i T4. Docelowo V60 ma kosztować od 147 000 zł.
Samochód wjedzie do polskich salonów na początku wakacji, a już niebawem będzie można zobaczyć go na targach w Genewie.
Tagi: 2018 v60, 2018 volvo v60, Genewa18, kombi, nowe volvo, nowe volvo v60, premiera volvo v60, v60, v60 2018, v60 d3, v60 d4, v60 t5, v60 t6, v60 t8, volvo, volvo s60, volvo v60 18, volvo v60 2018, volvo v60 2018 cena, volvo v60 cena pl, volvo v60 cena w polsce, volvo v60 ceny, volvo v60 dane techniczne, volvo v60 premiera