W skali świata segment pikapów jest jednym z najpopularniejszych na świecie. Nie ma to jednak prawie żadnego przełożenia na polski rynek, gdzie w motoryzacyjnej kulturze auto tego typu występuje bardzo rzadko i jest to najczęściej zasługą… ulg podatkowych.
Dłuższy kontakt z tego typu pojazdem przekonuje jednak, że to samochody nie tylko dla teksańskich farmerów. Potrafią naprawdę dużo, a przy tym nie są już uciążliwe w użytkowaniu. Świetnym przykładem nowoczesnego pikapa jest nowy Ford Ranger , którego dogłębnie sprawdził Wiktor.
Technikalia
Serce: 3.2 TDCi - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów: 6-stopniowa, automatyczna
Napęd: 4x4
Liczba i układ cylindrów: 5, rzędowy
Pojemność: 3196 cm3
Moc: 200 KM (147 kW) przy 3000 obr./min
Moment obrotowy: 470 Nm przy 1500-2750 obr./min
Prędkość maksymalna: 175 km/h
Sprint 0-100km/h 10,6 s
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia): 11,4 / 7,3 / 8,8 l/100 km
13 / 9 / 10,5 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 231 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/bębnowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) podwójne wahacze poprzeczne/resory piórowe
Rozmiar opon przód: 265/60 R18
tył: 265/60 R18
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 2 lata.
Jak duże?
Długi? 5362 mm
Szeroki? 1860 mm
Wysoki? 1815 mm
Rozstaw osi: 3220 mm
Ile drzwi? 4
Ile miejsc? 5
Ciężki? 2181 kg
Ładowność: 1089 kg
Bagażnik: -
Średnica zawracania: 12,4 m
Pojemność baku: 80 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 98 277 PLN (brutto/2.2 TDCI 130 KM Pojedyncza kabina XL)
Cena testowanej wersji: 168 879 PLN (brutto)
Cena testowanego egzemplarza: około 185 000 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Klamki drzwi i tylnej klapy – w kolorze
czarnym tworzywa
- Zderzak przedni – w kolorze nadwozia
- Zderzak tylny – rura w kolorze czarnym
- Krata wlotu powietrza – czarna
- Fartuchy przeciwbłotne – z tyłu
- Przyciemniane szyby
- Obręcze stalowe – 16”x7 z oponami 255/70 R16
- Skrzynia ładunkowa – ściana ochronna kabiny
- Skrzynia ładunkowa – zewnętrzne zaczepy
mocowania zgodne z normą DIN 75410
- Skrzynia ładunkowa – wewnętrzne zaczepy
mocowania zgodne z normą DIN 75410
Wewnątrz
- Kolumna kierownicza – z regulacją kąta pochylenia
- Gniazdko zasilania 12V – z przodu, 2 szt
- Konsola centralna – przednia, z podwójna pokrywą,
ze schowkiem, wnęką na monety i uchwytem
na dwa kubki
- Szyby – przednie, sterowane elektrycznie z otwieraniem/zamykaniem za jednym przyciśnięciem i z czujnikiem przeszkody przy zamykaniu po stronie kierowcy
- Przednia szyba – elektrycznie ogrzewana
- Wykładzina podłogi – winylowa
- Kierownica – 4–ramienna, z przyciskiem sygnału
dźwiękowego
- Przednie fotele – fotel kierowcy z manualną regulacją
wysokości, przesuwu, pochylenia, podparcia
kręgosłupa, zagłówki z regulowaną wysokością
- Lusterka boczne – sterowane elektrycznie
i ogrzewane, obudowy w kolorze czarnym
- Ogrzewana tylna szyba
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS na 4 koła, sterowany elektronicznie
- ESP – program elektronicznej stabilizacji toru jazdy
z sygnalizacją hamowania awaryjnego (EBL),
wspomaganiem nagłego hamowania (EBA),
systemem kontroli obciążenia pojazdu (LAC),
systemem kontroli zjazdu ze wzniesienia (HDC),
wspomaganiem ruszania pod górę (HSA),
systemem kontroli kołysania przyczepy (TSA)
i systemem kontroli ryzyka wywrócenia pojazdu
(ROM)
- Poduszki powietrzne – kierowcy i pasażera z przodu
- Poduszki boczne
- Poduszki powietrzne – poduszka powietrzna
na wysokości kolan kierowcy
- System wlewu paliwa – Ford Easy Fuel (bez korka,
z zabezpieczeniem przed wlaniem niewłaściwego paliwa)
- Immobilizer (PATS) – elektroniczny
Elektronika i bajery
- Radio MyConnection AM/FM z Bluetooth®,
gniazdo AUX i USB z odczytem MP3, sterowanie
z kierownicy, 2 głośniki - pojedyncza kabina;
4 głośniki - przedłużona i podwójna kabina
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Zamykana roleta skrzyni (+ 6765 zł)
- Wykładzina podłogi i boków skrzyni z tworzywa
o wysokiej wytrzymałości z gniazdkiem zasilania 12V
- Skrzynia ładunkowa – relingi boków skrzyni
- Obręcze z lekkiego stopu wykończone obróbką
maszynową – 18”x8 z oponami 265/60 R18
- Sportowa nakładka skrzyni – aerodynamiczna,
kompozytowa
- Stopnie boczne – z tworzywa
- Ciemne szyby w tylnej części
- Fartuchy przeciwbłotne – z przodu
- Krata wlotu powietrza – w stylistyce Wildtrak
- Zderzak tylny – stalowy ze stopniem, czarny
- Zderzak przedni – w stylistyce Wildtrak
- Reling dachowy – w kolorze aluminium
- Klamki drzwi i tylnej klapy – w kolorze czarnym
- Lusterka boczne – składane elektrycznie,
z lampkami oświetlającymi podłoże
- Lusterka boczne – sterowane elektrycznie
i ogrzewane, obudowy lakierowane z kierunkowskazami
- Przednie lampy przeciwmgielne
- Reflektory – z automatycznym włączaniem
Wewnątrz
- Tylne siedzenie – ISOFIX
- Fotele – tapicerka częściowo skórzana Wildtrak
- Tylne siedzenie – 3–osobowe z zagłówkami
z regulowana wysokością i podłokietnikiem
centralnym
- Przednie fotele – ogrzewane
- Przednie fotele – fotel kierowcy z elektryczną regulacją
wysokości, przód–tył, kąta pochylenia oparcia
i pochylenia fotela (zawiera regulację podparcia
kręgosłupa)
- Kierownica – pokryta skórą ze sterowaniem
audio i tempomatu
- Gałka dźwigni biegów – pokryte skórą z wkładką
w kolorze satynowego chromu
- Dywaniki podłogowe – dywanowe
- Wykładzina podłogi – dywanowa
- Szyby – tylne, sterowane elektrycznie z włącznikiem
blokady po stronie kierowcy
- Lusterko wsteczne – samoczynnie ściemniające się
(elektrochromatyczne)
- Oświetlenie wnętrza – diodami LED z elementami
nastrojowego oświetlenia (w wybranym kolorze
z 7. dostępnych)
- Konsola centralna – górna, z lampkami do czytania
map i miejscem na okulary, lampka oświetlenia wnętrza
- Konsola centralna – przednia ze schowkiem chłodzonym
- Gniazdko zasilania 12V – z tyłu, 1 szt
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Koło zapasowe ze stopów lekkich z zestawem
narzędziowym
- Adaptive Cruise Control - inteligentny tempomat
z systemem Pre-Collision Assist (zawiera:
Lane Keeping System (system wspomagający
utrzymanie pojazdu na pasie ruchu),
Auto High Beam (system automatycznego
sterowania światłami drogowymi), Driver Alert (system monitorowania koncentracji
kierowcy), Traffic Sign Recognition (system
rozpoznawania znaków drogowych), reflektory
automatyczne, automatycznie sterowane
wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatycznie
ściemniające się lusterko wsteczne) (+ 4428 zł)
- Tempomat
- Pakiet Off-Road – Elektroniczna blokada mechanizmu
różnicowego tylnej osi, stalowe osłony silnika, skrzyni
biegów i zbiornika paliwa (+ 2706 zł)
- Czujniki ciśnienia w oponach
Elektronika i bajery
System nawigacji satelitarnej CD/SD z Ford SYNC 2: kolorowy wyświetlacz dotykowy 8", TMC, zestaw głośnomówiący z Bluetooth® i rozbudowaną funkcją sterowania głosem (bez języka polskiego) oraz funkcją wzywania pomocy, 8 głośników, gniazda: 2xUSB, SD, AUX-IN, zdalne sterowanie na kierownicy, mapy Europy z widokiem 3D, menu tekstowe w języku polskim, komunikaty głosowe nawigacji w języku angielskim
- Wycieraczki – automatyczne z czujnikiem deszczu
- Kamera cofania (obraz wyświetlany na 8” ekranie
systemu SYNC 2)
- Czujniki parkowania – tylne
- Klimatyzacja – dwustrefowa, z automatyczną
regulacją temperatury (DEATC); bezfreonowy
czynnik chłodniczy
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 950 km
Tagi: 2016 , 3.2 tdci , 4x4 , automat , diesel , double cab , Ford , ford , pickup , pikap , ranger , Test , wideo , wildtrak