Taka to dziwna motoryzacyjna logika – A5 zaczęło swój żywot jako dwudrzwiowa wariacja na temat czterodrzwiowego Audi A4, by w niedługim czasie z powrotem otrzymać utraconą parę drzwi. Tak powstała wersja Sportback, która bardzo przypadła do gustu klientom.
Teraz spotykamy się z jej najnowszą odmianą – nieznacznie odmłodzoną, ulepszoną i wciąż pełną charakteru. Czym może nas do siebie przekonać Audi A5 Sportback? Na swojej skórze sprawdził to Marcin.
Technikalia
Serce: | 2.0 - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | automatyczna, S tronic, 7-biegowa |
Napęd: | na cztery koła (quattro) |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1984 cm3 |
Moc: | 252 KM (185 kW) przy 5000-6000 obr./min |
Moment obrotowy: | 370 Nm przy 1600-4500 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 250 km/h (nieoficjalnie 270 km/h) |
Sprint 0-100km/h | 5,8 s |
Spalanie (dane producenta): Nasza średnia: | 7,6 / 6,3 / 5,2 l/100 km 11-14 / 7,5 / 10 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 144 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | system o architekturze Multilink/system o architekturze Multilink |
Rozmiar opon | 225/55/R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/90 tysięcy km; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4733 mm (4752 mm z pakietem S line) |
Szeroki? | 1843 mm |
Wysoki? | 1386 mm (1384 mm z zawieszeniem sportowym) |
Rozstaw osi: | 2824 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 4 |
Ciężki? | 1535 kg |
Ładowność: | 570 kg |
Bagażnik: | 480 l |
Średnica zawracania: | 11 m |
Pojemność baku: | 58 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 159 900 zł (1.4 TFSI, S tronic, FWD) |
Cena testowanej wersji: | 210 600 zł |
Cena testowanego egzemplarza: | 303 750 zł |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia, elektrycznie regulowane i ogrzewane - Czujnik zmierzchowy świateł z czujnikiem deszczu - Reflektory ksenonowe - Szyba tylna i szyby boczne z powłoką termoizolacyjną - Obręcze kół ze stopu metali lekkich, 8,5Jx18", 5 - ramienne z oponami 245/40 R 18 - Audi pre sense city | - Dywaniki welurowe z przodu i z tyłu - Klimatyzacja automatyczna - Lusterko wewnętrzne z automatyczną funkcją przeciwoślepieniową - Pakiet oświetlenia wnętrza - Podsufitka pokryta tkaniną - Fotele przednie z regulacją manualną wysokości - Fotele sportowe z przodu - ISOFIX - mocowanie fotelika dziecięcego dla skrajnych siedzeń z tyłu (z funkcją Top Tether) - ISOFIX - mocowanie fotelika dziecięcego na skrajnych fotelach z tyłu i fotelu pasażera z przodu - Kanapa tylna z dzielonym i składanym oparciem - Podłokietnik z przodu - Tapicerka tkaninowa System | - Inteligentny System Ratunkowy (ISR) - Kurtyny powietrzne (przód/tył) - Poduszka powietrzna chroniąca kolana dla kierowcy - Przełożenie redukcyjne Dual-Range - System AUTO START/STOP - System hamowania mimo wciśniętego pedału gazu (Brake Override) - System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS) - System wspomagania hamowania awaryjnego |
- Złącze Bluetooth - Usługi Audi connect Safety&Service - 8 głośników - MMI radio plus - System Start-Stop - Wskaźnik ograniczenia prędkości - Wspomaganie unoszenia i opuszczania pokrywy bagażnika, elektryczne - Kamera z czujnikiem odległości (w systemie wspomagającym kierowcę) - Komputer pokładowy 7" z kolorowym wyświetlaczem - Asystent podjazdu z funkcją Auto Hold - Audi drive select |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Lusterka zewnętrzne z wbudowanymi kierunkowskazami - Przyciemnione szyby tylne boczne i szyba tylna - Reflektory ksenonowe przednie ze spryskiwaczami - Relingi dachowe - Spojler dachowy | - Fotel kierowcy regulowany elektrycznie - Kierownica obszyta skórą - Kierownica z przyciskami sterowania systemem głośnomówiącym - Manetki zmiany biegów przy kierownicy - Tapicerka skórzana | - Przedni i tylny zderzak, boczne wloty powietrza oraz dyfuzor w sportowej stylistyce - Odłona chłodnicy w kolorze szarym Twilight matowym, - Listwy na osłonie chłodnicy srebrne matowe - Listwy na progach czarne, z wyraźnie widoczną strukturą - Listwy progowe w przednich drzwiach z aluminiowymi wstawkami i logo S, podświetlane - Emblemat S line na przednich błotnikach - Dyfuzor w kolorze szarym Twilight matowym - Wstawka o strukturze plastra miodu w tylnym zderzaku - Chromowane końcówki rur wydechowych |
- Obręcze ze stopu metali lekkich, 5-ramienne, z podwójnymi ramionami, wzór gwiazdy (stylistyka S), rozmiar 8,5 J x 18, opony 245/40 R 18 - Zawieszenie sportowe - Sportowe siedzenia przednie - Tapicerka siedzeń S line z tkaniny Sequenz/skóry w kolorze czarnym z logo S na oparciach przednich siedzeń - Wnętrze, tablica rozdzielcza i podsufitka w kolorze czarnym - Kontrastowe szwy na siedzeniach, sportowej kierownicy obszytej skórą, osłonie dźwigni zmiany biegów, środkowym podłokietniku i dywanikach oraz innych elementach pakietu skórzanego (o ile zamówiono) - Aplikacje dekoracyjne z matowego, szczotkowanego aluminium - 3-ramienna kierownica S line, wielofunkcyjna plus, obszyta czarną skórą (elementy boczne perforowane), z emblematem S; w przypadku automatycznej skrzyni biegów z funkcją zmiany przełożenia - Pedały i podparcie pod lewą stopę ze stali nierdzewnej - Gałka dźwigni zmiany biegów pokryta czarną, perforowaną skórą - Listwy progowe w przednich drzwiach ze wstawkami z aluminium i logo S, podświetlane - Emblemat S line na przednich błotnikach | - Adaptive cruise control (ACC) - Asystent jazdy w korkach - Przewidujący asystent efektywności - Audi pre sense front - Asystent omijania przeszkody - Asystent skrętu w lewo |
Co dokupiono do naszego egzemplarza?
4 330 zł | |
5 830 zł | |
12 480 zł | |
1 630 zł | |
1 460 zł | |
1 650 zł | |
1 410 zł | |
1 710 zł | |
3 330 zł | |
930 zł | |
70 zł | |
9 230 zł | |
2 040 zł | |
560 zł | |
3 720 zł | |
1 760 zł | |
930 zł | |
1 290 zł | |
1 220 zł | |
4 760 zł | |
2 770 zł | |
3 790 zł | |
2 190 zł |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 578 km |
Tagi: 2.0, 2.0 tfsi, 2017, a5, audi, audi-test, krotoski cichy, nowe a5, quattro, s tronic, sportback, Test, tfsi, wideo