W skali świata segment pikapów jest jednym z najpopularniejszych na świecie. Nie ma to jednak prawie żadnego przełożenia na polski rynek, gdzie w motoryzacyjnej kulturze auto tego typu występuje bardzo rzadko i jest to najczęściej zasługą… ulg podatkowych.
Dłuższy kontakt z tego typu pojazdem przekonuje jednak, że to samochody nie tylko dla teksańskich farmerów. Potrafią naprawdę dużo, a przy tym nie są już uciążliwe w użytkowaniu. Świetnym przykładem nowoczesnego pikapa jest nowy Ford Ranger, którego dogłębnie sprawdził Wiktor.
Technikalia
Serce: | 3.2 TDCi - wysokoprężny, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | 6-stopniowa, automatyczna |
Napęd: | 4x4 |
Liczba i układ cylindrów: | 5, rzędowy |
Pojemność: | 3196 cm3 |
Moc: | 200 KM (147 kW) przy 3000 obr./min |
Moment obrotowy: | 470 Nm przy 1500-2750 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 175 km/h |
Sprint 0-100km/h | 10,6 s |
Spalanie (dane producenta): Spalanie (nasza średnia): | 11,4 / 7,3 / 8,8 l/100 km 13 / 9 / 10,5 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 231 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/bębnowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | podwójne wahacze poprzeczne/resory piórowe |
Rozmiar opon | przód: 265/60 R18 tył: 265/60 R18 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 2 lata. |
Jak duże?
Długi? | 5362 mm |
Szeroki? | 1860 mm |
Wysoki? | 1815 mm |
Rozstaw osi: | 3220 mm |
Ile drzwi? | 4 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 2181 kg |
Ładowność: | 1089 kg |
Bagażnik: | - |
Średnica zawracania: | 12,4 m |
Pojemność baku: | 80 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 98 277 PLN (brutto/2.2 TDCI 130 KM Pojedyncza kabina XL) |
Cena testowanej wersji: | 168 879 PLN (brutto) |
Cena testowanego egzemplarza: | około 185 000 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
czarnym tworzywa - Zderzak przedni – w kolorze nadwozia - Zderzak tylny – rura w kolorze czarnym - Krata wlotu powietrza – czarna - Fartuchy przeciwbłotne – z tyłu - Przyciemniane szyby - Obręcze stalowe – 16”x7 z oponami 255/70 R16 - Skrzynia ładunkowa – ściana ochronna kabiny - Skrzynia ładunkowa – zewnętrzne zaczepy mocowania zgodne z normą DIN 75410 - Skrzynia ładunkowa – wewnętrzne zaczepy mocowania zgodne z normą DIN 75410 | - Gniazdko zasilania 12V – z przodu, 2 szt - Konsola centralna – przednia, z podwójna pokrywą, ze schowkiem, wnęką na monety i uchwytem na dwa kubki - Szyby – przednie, sterowane elektrycznie z otwieraniem/zamykaniem za jednym przyciśnięciem i z czujnikiem przeszkody przy zamykaniu po stronie kierowcy - Przednia szyba – elektrycznie ogrzewana - Wykładzina podłogi – winylowa - Kierownica – 4–ramienna, z przyciskiem sygnału dźwiękowego - Przednie fotele – fotel kierowcy z manualną regulacją wysokości, przesuwu, pochylenia, podparcia kręgosłupa, zagłówki z regulowaną wysokością - Lusterka boczne – sterowane elektrycznie i ogrzewane, obudowy w kolorze czarnym - Ogrzewana tylna szyba | - ESP – program elektronicznej stabilizacji toru jazdy z sygnalizacją hamowania awaryjnego (EBL), wspomaganiem nagłego hamowania (EBA), systemem kontroli obciążenia pojazdu (LAC), systemem kontroli zjazdu ze wzniesienia (HDC), wspomaganiem ruszania pod górę (HSA), systemem kontroli kołysania przyczepy (TSA) i systemem kontroli ryzyka wywrócenia pojazdu (ROM) - Poduszki powietrzne – kierowcy i pasażera z przodu - Poduszki boczne - Poduszki powietrzne – poduszka powietrzna na wysokości kolan kierowcy - System wlewu paliwa – Ford Easy Fuel (bez korka, z zabezpieczeniem przed wlaniem niewłaściwego paliwa) - Immobilizer (PATS) – elektroniczny |
gniazdo AUX i USB z odczytem MP3, sterowanie z kierownicy, 2 głośniki - pojedyncza kabina; 4 głośniki - przedłużona i podwójna kabina |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Wykładzina podłogi i boków skrzyni z tworzywa o wysokiej wytrzymałości z gniazdkiem zasilania 12V - Skrzynia ładunkowa – relingi boków skrzyni - Obręcze z lekkiego stopu wykończone obróbką maszynową – 18”x8 z oponami 265/60 R18 - Sportowa nakładka skrzyni – aerodynamiczna, kompozytowa - Stopnie boczne – z tworzywa - Ciemne szyby w tylnej części - Fartuchy przeciwbłotne – z przodu - Krata wlotu powietrza – w stylistyce Wildtrak - Zderzak tylny – stalowy ze stopniem, czarny - Zderzak przedni – w stylistyce Wildtrak - Reling dachowy – w kolorze aluminium - Klamki drzwi i tylnej klapy – w kolorze czarnym - Lusterka boczne – składane elektrycznie, z lampkami oświetlającymi podłoże - Lusterka boczne – sterowane elektrycznie i ogrzewane, obudowy lakierowane z kierunkowskazami - Przednie lampy przeciwmgielne - Reflektory – z automatycznym włączaniem | - Fotele – tapicerka częściowo skórzana Wildtrak - Tylne siedzenie – 3–osobowe z zagłówkami z regulowana wysokością i podłokietnikiem centralnym - Przednie fotele – ogrzewane - Przednie fotele – fotel kierowcy z elektryczną regulacją wysokości, przód–tył, kąta pochylenia oparcia i pochylenia fotela (zawiera regulację podparcia kręgosłupa) - Kierownica – pokryta skórą ze sterowaniem audio i tempomatu - Gałka dźwigni biegów – pokryte skórą z wkładką w kolorze satynowego chromu - Dywaniki podłogowe – dywanowe - Wykładzina podłogi – dywanowa - Szyby – tylne, sterowane elektrycznie z włącznikiem blokady po stronie kierowcy - Lusterko wsteczne – samoczynnie ściemniające się (elektrochromatyczne) - Oświetlenie wnętrza – diodami LED z elementami nastrojowego oświetlenia (w wybranym kolorze z 7. dostępnych) - Konsola centralna – górna, z lampkami do czytania map i miejscem na okulary, lampka oświetlenia wnętrza - Konsola centralna – przednia ze schowkiem chłodzonym - Gniazdko zasilania 12V – z tyłu, 1 szt | narzędziowym - Adaptive Cruise Control - inteligentny tempomat z systemem Pre-Collision Assist (zawiera: Lane Keeping System (system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu), Auto High Beam (system automatycznego sterowania światłami drogowymi), Driver Alert (system monitorowania koncentracji kierowcy), Traffic Sign Recognition (system rozpoznawania znaków drogowych), reflektory automatyczne, automatycznie sterowane wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne) (+ 4428 zł) - Tempomat - Pakiet Off-Road – Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi, stalowe osłony silnika, skrzyni biegów i zbiornika paliwa (+ 2706 zł) - Czujniki ciśnienia w oponach |
- Wycieraczki – automatyczne z czujnikiem deszczu - Kamera cofania (obraz wyświetlany na 8” ekranie systemu SYNC 2) - Czujniki parkowania – tylne - Klimatyzacja – dwustrefowa, z automatyczną regulacją temperatury (DEATC); bezfreonowy czynnik chłodniczy |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 950 km |
Tagi: 2016, 3.2 tdci, 4x4, automat, diesel, double cab, ford, Ford, pickup, pikap, ranger, Test, wideo, wildtrak