Segment E to terytorium niezwykle ważne dla takiego producenta jak Mercedes. I jakież inne auto możnaby podać za wzorowe dla tej klasy jak nie model dzielący z nią nawet wyróżniającą literę?
Nie oznacza to jednak, że E-klasa miała łatwo – to segment, w którym warunki stawiają klienci wymagający, z dość obszernym portfelem, ale także zazwyczaj konserwatywni. Nie ulega wątpliwości, że w tę ostatnią cechę nowa limuzyna ze Stuttgartu wpisuje się idealnie, a zdaniem niektórych nawet zbyt mocno. Nowa E-klasa jednak najbardziej zmieniła się w środku. W pierwszym kontakcie z nowym Mercedesem W213 sprawdzamy, czy ta ukryta rewolucja wystarczy, by prześcignąć najgroźniejszą konkurencję.
Technikalia
Serce: | 220d - wysokoprężny, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | 9-stopniowa, automatyczna 9G-TRONIC |
Napęd: | na tylne koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1950 cm3 |
Moc: | 194 KM (143 kW), przy 3800 obr./min |
Moment obrotowy: | 400 Nm przy 1600-2800 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 240 km/h |
Sprint 0-100km/h | 7,3 s |
Spalanie (dane producenta): | 4,7 / 4,1 / 4,3 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 112 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | wielowahaczowe/wielowahaczowe |
Rozmiar opon | P: 245/40 R19, T: 275/35 R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata |
Jak duże?
Długi? | 4923 mm |
Szeroki? | 2065 mm |
Wysoki? | 1468 mm |
Rozstaw osi: | 2939 mm |
Ile drzwi? | 4 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1680 kg |
Ładowność: | 640 kg |
Bagażnik: | 540 l |
Średnica zawracania: | 11,60 m |
Pojemność baku: | 50 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 190 000 PLN (E 200) |
Cena bazowa testowanego egzemplarza: | 195 500 PLN (E 220d) |
Testowany egzemplarz: | 252 931 PLN |
Tagi: 2016, e-klasa, E220d, mercedes-benz, Mercedes-Benz, pierwszy kontakt, Test, w213, wideo