Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid 116 KM GR Sport – test

To absolutny hit sprzedażowy w Polsce. Toyota Yaris Cross była w zeszłym roku najchętniej kupowanym autem przez klienta indywidualnego. Popularny segment, renoma marki, dopracowana technologia hybrydowa – to wszystko składa się na naprawdę solidne auto.

Dzisiaj prześwietlamy ten model w topowej odmianie GR Sport. I znajdujemy też kilka problemów, które warto rozważyć przed zakupem. Na test zaprasza Maciek.

 



Technikalia

Serce:1.5 Hybrid Dynamic Force - benzynowy wolnossący i elektryczny
Skrzynia biegów:e-CVT - bezstopniowa, automatyczna
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:3, rzędowy
Pojemność:1490 cm3
Moc (systemowa):116 KM (85 kW)
Moment obrotowy:120 Nm przy 3600 - 4800 obr./min
Prędkość maksymalna:170 km/h
Sprint 0-100km/h11,2 s
Spalanie (dane producenta):
4,4 - 5,0 l/100km
średnie
Wydychanie CO2101 - 113 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon215/50 R18
Gwarancjamechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; na układ hybrydowy: 5 lat/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4180 mm
Szeroki?1765 mm
Wysoki?1585 mm
Rozstaw osi:2560 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1160 - 1190 kg
Ładowność:275 - 305 kg
Bagażnik:397 l
Średnica zawracania:10,6 m
Pojemność baku:36 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:92 900 PLN (1.5 Dynamic Force 125 KM 6 M/T Active)
Cena testowanej wersji:135 400 PLN
Cena testowanego egzemplarza:141 900 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?978 km

W życiu prowadził kilkaset aut... i ciągle mu mało.