To absolutny hit sprzedażowy w Polsce. Toyota Yaris Cross była w zeszłym roku najchętniej kupowanym autem przez klienta indywidualnego. Popularny segment, renoma marki, dopracowana technologia hybrydowa – to wszystko składa się na naprawdę solidne auto.
Dzisiaj prześwietlamy ten model w topowej odmianie GR Sport. I znajdujemy też kilka problemów, które warto rozważyć przed zakupem. Na test zaprasza Maciek.
Technikalia
| Serce: | 1.5 Hybrid Dynamic Force - benzynowy wolnossący i elektryczny |
| Skrzynia biegów: | e-CVT - bezstopniowa, automatyczna |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 3, rzędowy |
| Pojemność: | 1490 cm3 |
| Moc (systemowa): | 116 KM (85 kW) |
| Moment obrotowy: | 120 Nm przy 3600 - 4800 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 170 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 11,2 s |
| Spalanie (dane producenta): | 4,4 - 5,0 l/100km średnie |
| Wydychanie CO2 | 101 - 113 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/belka skrętna |
| Rozmiar opon | 215/50 R18 |
| Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; na układ hybrydowy: 5 lat/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4180 mm |
| Szeroki? | 1765 mm |
| Wysoki? | 1585 mm |
| Rozstaw osi: | 2560 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1160 - 1190 kg |
| Ładowność: | 275 - 305 kg |
| Bagażnik: | 397 l |
| Średnica zawracania: | 10,6 m |
| Pojemność baku: | 36 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 92 900 PLN (1.5 Dynamic Force 125 KM 6 M/T Active) |
| Cena testowanej wersji: | 135 400 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | 141 900 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 978 km |






























