Nie bójmy się słów – Subaru stworzyło legendę. Wieloletniego króla rajdowych tras i kultowe auto dla wszystkich tych, którzy kochają szybką, bezkompromisową jazdę. To i wiele innych wzniosłych określeń kryje się za Subaru Imprezą i kluczowymi w tym przypadku literkami WRX STI.
Kolejna odsłona japońskiego wojownika spod znaku plejad porzuca jednak człon „Impreza” i w najmocniejszej wersji legitymuje się po prostu jako WRX STI. Do tego może zostać zamówiona bez charakterystycznego, gigantycznego skrzydła, a na placu boju nie ma już największego wroga – Lancera EVO. Czy ten mityczny status Subaru odzwierciedla się także w najnowszym WRX STI? Odpowiedzi w filmie szuka dla Was Maciek, który stanął oko w oko z 300-konnym Subaru WRX STI.
Technikalia
Serce: | 2.5 - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | manualna, 6-biegowa |
Napęd: | na cztery koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, bokser |
Pojemność: | 2457 cm3 |
Moc: | 300 KM (221 kW), przy 6000 obr./min |
Moment obrotowy: | 407 Nm przy 4000 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 255 km/h |
Sprint 0-100km/h | 5,2 s |
Spalanie (dane producenta): Spalanie (nasza średnia): | 14,0 / 8,4 / 10,4 l/100 km nie pytajcie... Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 242 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/dwuwahaczowe |
Rozmiar opon | 245/40 R18 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4595 mm |
Szeroki? | 1795 mm |
Wysoki? | 1475 mm |
Rozstaw osi: | 2650 mm |
Ile drzwi? | 4 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1500 kg |
Bagażnik: | 460 l |
Średnica zawracania: | 11 m |
Pojemność baku: | 60 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 46 000 euro |
Cena testowanego egzemplarza: | 48 400 euro |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Podwójny układ wydechowy - Felgi aluminiowe 18-calowe - Przednie reflektory LED - Spoiler na bagażniku i nakładki na progi - Układ wydechowy z czterema końcówkami | - Dźwignia hamulca ręcznego i gałka dźwigni biegów obszyte skórą - Elektrycznie regulowane szyby wszystkich drzwi - Fotel kierowcy z regulacją wysokości - Kierownica obszyta skórą - Kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach - Ozdobne nakładki na progi - Podgrzewane fotele przednie - Sterowanie systemem audio z kierownicy - Sportowe fotele przednie - Tapicerka skóra/alcantara - Wejście USB w desce rozdzielczej - ISOFIX | - Hill Start Assist - Zdalnie sterowany centralny zamek - ABS z EBD - Active Torque Vectoring - Aktywny centralny mechanizm różnicowy DCCD - Funkcja Brake Override - Immobilizer - Inteligentny System Ratunkowy - Kolanowa poduszka kierowcy - Kurtyny powietrzne - SI-DRIVE (3 tryby) - VDCS |
- System audio z 6,2-calowym wyświetlaczem, 6 głośnikami i odtwarzaczem CD - System głośnomówiący Bluetooth - Tempomat - Uruchamianie przyciskiem Start/Stop - Wyświetlacz wielofunkcyjny 4,3-calowy i wyświetlacz 3,5-calowy na konsoli centralnej - Keyless Access |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Felgi aluminiowe 18-calowe - Lusterka zewnętrzne w kolorze srebrnym - Automatyczne reflektory przednie | - Lusterko wewnętrzne fotochromatyczne - Dwa wejścia USB i dodatkowe gniazdo audio w desce rozdzielczej - Fotel kierowcy regulowany elektrycznie - Elektrycznie sterowane okno dachowe | - Wycieraczki z czujnikiem deszczu - Kamera cofania |
- Keyless Access |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1762 km |
Tagi: 2015, subaru, Subaru, subaru wrx sti, subaru wrx sti test, Test, wideo, wrx sti
Samochód wygląda naprawdę dobrze. Ahhh i ten silnik – poezja