Toyota już niejednokrotnie udowadniała nam, że potrafić tworzyć prawdziwe bestsellery. Tak się dzieje od wielu lat i w zasadzie większość prób firmy okazuje się udana. Ich polem do popisu od dawna jest segment kompaktów, a jednym z symboli tej klasy była Corolla, w międzyczasie przearanżowana na model Auris.
Ta silna pozycja i dobre wyniki sprzedaży to efekt konserwatywnego podejścia, które z drugiej strony sprawiało, że Toyoty nie były postrzegane jako fajne i emocjonujące samochody. Najnowsza odsłona Aurisa zyskała odważniejsze rysy twarzy i kilka technologicznych nowinek. Czy odrobina nowego ducha w połączeniu z pokaźnym doświadczeniem marki złoży się na jedną z najciekawszych propozycji wśród kompaktów?
W najnowszym teście Project Automotive Toyotę Auris sprawdza Janek, zapraszamy.
Nudne technikalia
Serce: | 1.2 - benzynowy, turbodoładowany, wtrysk bezpośredni |
Skrzynia biegów: | 6-biegowa manualna |
Napęd: | przód |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1197 cm3 |
Moc: | 116 KM (85 kW), przy 5200 obr./min |
Moment obrotowy: | 185 Nm przy 1500-4000 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 190 km/h |
Sprint 0-100km/h | 10,1 s |
Spalanie producent: Spalanie nasze: | 5,5 / 4,1 / 4,6 l/100km 7,0 / 5,5 / 6,3 l/100km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 106 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/dwuwahaczowe |
Rozmiar opon | 225/45 R17 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów |
Jak duże?
Długi? | 4330 mm |
Szeroki? | 1760 mm |
Wysoki? | 1475 mm |
Rozstaw osi: | 2600 mm |
Ile drzwi? | 4 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1190 kg |
Ładowność: | 630 kg |
Bagażnik: | 360 l |
Średnica zawracania: | 10,4 m |
Pojemność baku: | 50 l |
A ile to kosztuje?
Baza: | 59 900 PLN (1.33 Life) |
Cena bazowa naszego egzemplarza: | 78 400 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | około 90 000 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Lakierowane klamki i lusterka zewnętrzne - Kierunkowskazy w lusterkach - Tylny spojler - Antena dachowa typu „płetwa rekina | - Wspomaganie kierownicy i regulacja w dwóch płaszczyznach - Światła z systemem opóźnionego wyłączania „Follow me home” - Komputer pokładowy - Centralny zamek sterowany pilotem - Elektrycznie regulowane szyby przednie - Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa - Dzielona (60/40) oraz składana tylna kanapa - Regulacja wysokości fotela kierowcy - Tapicerka materiałowa - Podłokietnik przedni stały - Przyciski na kierownicy do sterowania wyświetlaczem - Przyciski na kierownicy do sterowania systemem audio - Przyciski na kierownicy do sterowania telefonem | - ABS + EBD + BA - System stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji VSC + TRC - HAC (system wspomagający pokonywanie podjazdów) - ISOFIX na skrajnych tylnych miejscach i wyłącznik poduszki pasażera - Zestaw naprawczy - Światła do jazdy dziennej typu LED - Czujnik ciśnienia w oponach |
- Port USB/Aux-in |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Felgi aluminiowe, opony 225/45/R17 - Chromowana listwa w dolnym przednim grillu - Chromowana listwa w tylnym dyfuzorze - Przyciemniane szyby tylne - Chromowana listwa na dolnej krawędzi okien - Elektrycznie składane lusterka | - Skórzana kierownica - Skórzana gałka dźwigni zmiany biegów - Elektrycznie regulowane szyby tylne - Podłokietnik przedni ruchomy - Regulacja wysokości fotela pasażera - Podłokietnik tylny z miejscami na napoje - Podgrzewane fotele przednie z podparciem lędźwiowym fotela kierowcy | - Automatyczne światła drogowe (AHB) - Czujnik zmierzchu i deszczu - Czujniki parkowania przednie i tylne |
- System multimedialny Toyota Touch 2 z funkcją Bluetooth i kamerą cofania - Radio RDS + CD + MP3 6 głośników |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 198 km |