Podobno obszerny lifting, jakiemu poddany został Mitsubishi Outlander objął 1000 mniejszych lub większych zmian. W notkach prasowych zwykło się określać takie modernizacje jako “coś więcej niż lifting”. I rzeczywiście, japoński SUV otrzymał odświeżoną prezencję i kilka nowych, bądź dopracowanych rozwiązań.
Czy to wystarczy, by rzeczywiście zagrozić liderom segmentu czy ten model Mitsubishi pozostanie jednak w cieniu konkurentów? O tym co potrafi nowy Outlander z dwulitrowym silnikiem, napędem na cztery koła i skrzynią bezstopniową opowiada Janek w naszym najnowszym teście.
Technikalia
Serce: | 2.0 MIVEC - benzynowy, wolnossący |
Skrzynia biegów: | automatyczna, bezstopniowa |
Napęd: | na cztery koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1998 cm3 |
Moc: | 150 KM (110 kW), przy 6000 obr./min |
Moment obrotowy: | 195 Nm przy 4200 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 190 km/h |
Sprint 0-100km/h | 12 s |
Spalanie (dane producenta): Spalanie (nasza średnia): | 7,6 / 5,8 / 6.4 l/100km 11,5 / 7,9 / 9,7 l/100km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 149 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
Rozmiar opon | 225/55 R18 |
Gwarancja | mechaniczna: 5 lata/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4695 mm |
Szeroki? | 1810 mm |
Wysoki? | 1680 mm |
Rozstaw osi: | 2670 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 7 |
Ciężki? | 1490 kg |
Ładowność: | 580 kg |
Bagażnik: | 550 l |
Średnica zawracania: | 10,6 m |
Pojemność baku: | 60 l |
A ile to kosztuje?
Baza: | 95 990 PLN (Invite Plus, 2.0 2WD Auto Stop & Go MT) |
Cena bazowa naszego egzemplarza: | 120 990 PLN (Intense Plus, 2.0 4WD Auto Stop & Go (AS&G) CVT) |
Cena testowanego egzemplarza: | około 124 000 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Światła do jazdy dziennej w technologii LED - Światła tylne w technologii LED - Światła mijania z czujnikiem zmierzchu | - Kierownica z wykończeniem w kolorze czarnym typu piano i skórzanym obszyciem - Gałka dźwigni zmiany biegów obszyta skórą - Regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach - Elektrycznie regulowane szyby boczne (x4) - Centralny podłokietnik z przodu - Centralny podłokietnik z tyłu - Klimatyzacja automatyczna - Sterowanie systemem audio na kierownicy | - Kolanowa poduszka powietrzna dla kierowcy - System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (ASC+TCL) - Układ ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD) - System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA) - Zdalnie sterowany zamek centralny (2 piloty) |
- Radioodtwarzacz 2DIN CD/MP3 + gniazdo USB - 6 głośników |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia - Osłony lusterek bocznych w kolorze nadwozia - Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia - Felgi aluminiowe 18" z oponami 225/55R18 - Przednie reflektory w technologii LED ( światła mijania ) z funkcją autopoziomowania - Spryskiwacze przednich reflektorów | - Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne - Chromowane klamki wewnętrzne - Schowek pod podłogą bagażnika - Roleta przestrzeni bagażowej - Schowek na okulary w podsufitce - Klimatyzacja automatyczna 2-strefowa - III rząd siedzeń | |
- Dostęp bezkluczykowy (KOS) - System audio premium Rockford Fosgate 710W, radioodtwarzacz z dotykowym panelem - 9 głośników |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1513 km |
Tagi: 2016, mitsubishi, Mitsubishi, outlander, Test, wideo