Tak już się utarło, że jeśli poszukujemy samochodu wpisującego się w pojęcie premium najpierw spoglądamy na propozycję tej samej niemieckiej trójki. Audi, BMW i Mercedes dominują w większości segmentów, ale nasz wybór oczywiście nie musi ograniczać się do tego trio zza naszej zachodniej granicy. Alternatyw jest sporo i coraz częściej stają się one ciekawsze od dyktujących warunki konkurentów.
Jeśli szukasz bardziej ekskluzywnego auta klasy średniej to poza standardowymi opcjami takimi jak BMW 3, Audi A4 czy Mercedes klasy C, warto od teraz zainteresować się także propozycją z Japonii. Mowa o Infiniti i modelu Q50, który już na pierwszy rzut oka wydaje się interesującą odskocznią od niemieckiej motoryzacji. Czy przyciągający design i kilka oryginalnych rozwiązań wystarczą, by przekonać do siebie klientów?
Na to pytanie szukamy odpowiedzi w naszym najnowszym teście, gdzie Maciek sprawdza Infiniti Q50 z wysokoprężnym silnikiem 2.2D.
Nudne technikalia
Serce: | 2.2d - wysokoprężny, turbodoładowany, wtrysk bezpośredni Common Rail |
Skrzynia biegów: | 7-biegowa automatyczna |
Napęd: | tył |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 2143 cm3 |
Moc: | 170 KM (125 kW), przy 3200-4000 obr./min |
Moment obrotowy: | 400 Nm przy 1600-2800 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 230 km/h |
Sprint 0-100km/h | 8,5 s |
Spalanie producent: | 5,7 / 4,0 / 4,6 l/100km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 123 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | niezależne dwuwahaczowe/niezależne wielowahaczowe |
Rozmiar opon | 245/40 R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów, perforacyjna: 12 lat, na lakier: 3 lata |
Jak duże?
Długi? | 4800 mm |
Szeroki? | 1820 mm |
Wysoki? | 1445 mm |
Rozstaw osi: | 2850 mm |
Ile drzwi? | 4 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1810 kg |
Ładowność: | 425 kg |
Bagażnik: | 500 l |
Średnica zawracania: | 11,4 m |
Pojemność baku: | 74 l |
A ile to kosztuje?
Baza: | 153 000 PLN (Q50 2.2d MT) |
Cena bazowa naszego egzemplarza: | 225 700 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 233 900 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Światła przeciwmgielne LED - Przednie i tylne światła LED - Podwójne rury wydechowe z chromowaną końcówką | - Kierownica i dźwignia zmiany biegów pokryte skórą - Przedni podłokietnik ze schowkiem - Aluminiowe wykończenie progów - Gniazdo 12V w konsoli centralnej - Elektryczne szyby we wszystkich drzwiach z obsługą z kluczyka - Przycisk zapłonu - Osłony przeciwsłoneczne z przedłużeniami i podświetlanymi lusterkami - system ISOFIX na tylnej kanapie | - System Stop-Start - Aktywna kontrola śladu - Układ ułatwiający ruszanie pod górę - 6 poduszek powierznych - Ogranicznik prędkości - Układ zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania, kontrola trakcji, elektroniczny rozdział siły hamowania - Alarm z immobiliserem |
- Infiniti InTouch - Podwójne ekrany dotykowe - Technologia Bluetooth - System rozpoznawania głosu - System wyłączania oświetlenia z opóźnienie - Infiniti InTuition - Radio AM/FM z odtwarzaczem płyt CD i 6 głośnikami - Gniazda USB i AUX - System aktywnej redukcji hałasu |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Sportowy wygląd przedniego zderzaka - Lakier Moonlight White (+3008 zł) - Okno dachowe otwierane elektrycznie (+3659 zł) | - Aluminiowe nakładki na pedały - Lusterko wsteczne z funkcją automatycznego przyciemniania - Nawiew klimatyzacji na tył - Podgrzewane przednie fotele - Sportowe fotele - Składana i dzielona tylna kanapa z otworem do przewozu nart | |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1508 km |
Tagi: infiniti, infiniti-test, q50, Test, wideo
W teście wcale nie pokazano prawdziwych atutów tego auta, może dynamikę i brzmienie tak, ale nic poza tym. Infiniti Q50 to auto wyjątkowe pod względem możliwości personalizacji ustawień, wyjątkowo bezpieczne i przede wszystkim komfortowe, odpowiednim podsumowaniem do tego testu byłoby pokazanie jak po zakończeniu jazdy odsuwa się fotel kierowcy i unosi kierownica umożliwiając wygodne wysiadanie z auta.
Rzeczywiście Infiniti wymiata ale bardziej podoba mi się ich sportowe coupe http://www.blog.infinitipolska.com.pl/2016/01/13/premiera-infiniti-w-detroit/