MENU
2017-lexus-is300h-f-sport-test-wyroz

Lexus IS 300h F Sport – test

2017-mini-cooper-5d-seven-edition-wyroz

MINI Cooper 5d 1.5 136 KM Seven Edition –...

5 września 2017 Testy, Wideo Autor:

Subaru BRZ 2.0i Sport+ 6AT (2017) – test

To przedstawiciel zapomnianego gatunku. Prosty, niedrogi sportowy samochód. Czy tegoroczny facelifting go jeszcze poprawił?

Wystarczy jedno spojrzenie na odświeżone Subaru BRZ i już wiemy, że mamy do czynienia ze starym, dobrym znajomym. Zajmując pozycję za kierownicą dosłownie wpadamy w nisko umieszczony i świetnie wyprofilowany fotel. Podpiera on ciało w każdym punkcie i jest jednocześnie zaskakująco miękki i wygodny. Nogi mamy wyciągnięte daleko do przodu, a przed nami znajduje się umieszczona niemal pionowo kierownica – w nowym modelu jeszcze mniejsza, od teraz też z przyciskami do sterowania radiem. Nasza ręka samoczynnie szuka przycisku startera i po chwili budzi do życia silnik, a do uszu dociera niepodrabialny gang jednostki typu bokser.

subaru-brz-2017-test-7

To ten sam motor co przed zmianami – nadal ma 200 koni i 215Nm momentu obrotowego. Pozwala na niezłe osiągi: setkę w 7,6 sekundy i rozwinięcie 226km/h. W segmencie opanowanym przez coraz szybsze hot hatche nie są to rzucające na kolana dane, ale w BRZ liczy się co innego – zdolność do pokonywania zakrętów. Aktywujemy nowy tryb Track i zaczynamy zabawę. Pierwszy zakręt Subaru przejeżdża jak przyklejone. W kolejnym pozwalam sobie na trochę więcej, a auto raczy mnie uślizgiem tylnej osi. Wszystko w granicach rozsądku, bo nowa opcja pozwala na nadsterowność, ale jedynie „usypia” system ESP – w sytuacji granicznej elektronika pomoże nam wyprostować samochód. Dla głodnych wrażeń jest też kolejne ustawienie, w którym będziemy już w całości zdani na siebie. Jednak nawet wtedy auto nie przeraża – mechanizm różnicowy typu Torsen, niemal idealny rozkład masy (53:47) i środek ciężkości znajdujący się 42 cm nad ziemią – to wszystko pomaga w kontroli poślizgów. Nie zawodzi też bardzo precyzyjny układ kierowniczy, który pomimo wspomagania elektrycznego stawia znaczny opór i przekazuje masę informacji z kół.

Jazda modelem BRZ jest trochę jak zajęcia praktyczne z sił działających na samochód. To auto pozwala fizycznie czuć przesuwanie się masy zarówno podczas skręcania, jak i przyspieszenia i hamowania. Dzięki świetnemu wyważeniu nie jest to transfer, nad którym nie możemy zapanować, a raczej wskazówka przy szukaniu limitów przyczepności na bocznych drogach. Dołóżmy do tego sztywnie zestrojone zawieszenie i metaliczne brzmienie silnika, który kręci się nawet do 7500 obrotów/min, a otrzymamy samochód, z którego nie chce się wysiadać.

subaru-brz-2017-test-8

W tym morzu pochwał jest jedna rzecz, która mi w tym aucie zupełnie nie pasuje. To automatyczna skrzynia, czyli opcja za którą trzeba dopłacić 6000 zł. Lepiej przeznaczcie te pieniądze na paliwo – przekładnia w trybie automatycznym pracuje wolno, potrafi szarpnąć, nie reaguje też dobrze na kickdown. Sytuację nieco polepsza zablokowanie jej w tryb manualny, bo wtedy nie wrzuci ona sama kolejnego przełożenia, lecz przyjemność z operowania łopatkami jest wątpliwa. Na każdym kroku czuć, że to auto było konstruowane jako lekkie coupe z manualem, a automat został po prostu dołożony do skończonego projektu.

Ciesząc się jazdą i pokonując kolejne kilometry można nie zauważyć, że BRZ przeszedł też inne zmiany. W kabinie znalazł się system inforozrywki z ekranem dotykowym, na tablicy przyrządów pojawił się wyświetlacz, jest też kilka zmian z zewnątrz. To minimalne ulepszenia, które jednak sprawiają, że Subaru jest jeszcze lepsze niż dotychczas.

 


subaru-brz-2017-test-1 subaru-brz-2017-test-2 subaru-brz-2017-test-3 subaru-brz-2017-test-4 subaru-brz-2017-test-5 subaru-brz-2017-test-6 subaru-brz-2017-test-9 subaru-brz-2017-test-10 subaru-brz-2017-test-11 subaru-brz-2017-test-12 subaru-brz-2017-test-13 subaru-brz-2017-test-14 subaru-brz-2017-test-15 subaru-brz-2017-test-16 subaru-brz-2017-test-17 subaru-brz-2017-test-18 subaru-brz-2017-test-19 subaru-brz-2017-test-20 subaru-brz-2017-test-21 subaru-brz-2017-test-22 subaru-brz-2017-test-23 subaru-brz-2017-test-24 subaru-brz-2017-test-25 subaru-brz-2017-test-26 subaru-brz-2017-test-27 subaru-brz-2017-test-28


Technikalia

Serce:2.0i - benzynowy, wolnossący, wtrysk bezpośredni wielopunktowy
Skrzynia biegów:6-biegowa automatyczna
Napęd:na tylne koła
Liczba cylindrów i układ cylindrów:4, bokser
Pojemność:1998 cm3
Moc:200 KM (147 kW) przy 7000 obr./min
Moment obrotowy:205 Nm przy 6400-6600 obr./min
Prędkość maksymalna:210 km/h
Sprint 0-100km/h:8,2 s
Spalanie (dane producenta):
(nasze pomiary):
9,6 / 5,7 / 7,1 l/100 km
10,9 / 7,2 / 9 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2:164 g/km
Hamulce (przód/tył):tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył):kolumny McPhersona/podwójne wahacze poprzeczne
Rozmiar opon:215/45 R17
Gwarancja:mechaniczna: 3 lata, na lakier: 3 lata, perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4240 mm
Szeroki?1775 mm
Wysoki?1320 mm
Rozstaw osi:2570 mm
Ile drzwi?2
Ile miejsc?4
Ciężki?1262 kg
Ładowność:438 kg
Bagażnik:243 l (maksymalnie 330 l)
Średnica zawracania:10,8 m
Pojemność baku:50 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:31 500 € (Sport)
Cena testowanej wersji:32 700 € (Sport+)
Cena testowanego egzemplarza:34 200 €

 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Lusterka zewnętrzne podgrzewane, składane i regulowane elektrycznie
- Przyciemniane szyby
- Reflektory LED przednie i tylne
- Reflektory ze spryskiwaczami (przednie)
- Światła przeciwmgielne przednie
- 17-calowe felgi aluminiowe
- Zderzaki w kolorze nadwozia

Wewnątrz
- Kierownica, dźwignia hamulca ręcznego i skrzyni biegów obszyte skórą
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- Uchwyty na napoje w kieszeniach drzwi
- Oświetlenie przestrzeni bagażowej
- Elektrycznie sterowane szyby przednie
- Regulacja wysokości fotela kierowcy
- Dwupłaszczyznowa regulacja kolumny kierownicy
- System ISOFIX
- Tapicerka materiałowa

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Centralny zamek
- ABS z EBD
- Inteligentny System Ratunkowy
- Asystent ruszania pod górę
- Kolanowa poduszka kierowcy
- Kontrola trakcji i stabilizacji toru jazdy (VSC)

Elektronika i bajery
- System audio z 6,2" kolorowym wyświetlaczem, odtwarzaczem CD, USB i 6 głośnikami
- Wyświetlacz wielofunkcyjny 4,2" na tablicy przyrządów
- Bluetooth
- Gniazda USB i AUX
- Klimatyzacja automatyczna
- Komputer pokładowy
- Tempomat

Co dokupiono do naszego egzemplarza?

Lakier perłowy WR Blue Pearl
550 €

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1688 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,