Elegancki kombiak w wykonaniu Renault? Świetny sposób na odbudowanie reputacji marki po średnio udanej Lagunie II i niedocenianej Lagunie III. Talisman to auto które zachwyca zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, zwłaszcza w najwyższej wersji wyposażenia – Initiale Paris. Czy zatem francuska marka doczekała się klasowego gracza w segmencie D?
Najmocniejszą odmianę Renault Talismana Grandtour przetestował Wiktor.
Technikalia
Serce: Energy TCe 200 - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa EDC, 7-biegowa
Napęd: na przednie koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1618 cm3
Moc: 200 KM (147 kW) przy 6000 obr./min
Moment obrotowy: 260 Nm przy 2500 obr./min
Prędkość maksymalna: 231 km/h
Sprint 0-100km/h (dane producenta):
7,9 s
Spalanie (miasto/trasa/średnie - dane producenta):
Nasza średnia: 7,6/4,8/6,0 l/100km
9,5/6,2/8,0
Wydychanie CO2 132 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon 245/40 R19
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata
Jak duże?
Długi? 4866 mm
Szeroki? 1870 mm
Wysoki? 1465 mm
Rozstaw osi: 2809 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1505 kg
Ładowność: 525 kg
Bagażnik: 572 (max. 1681) l
Średnica zawracania: 11,3 m
Pojemność zbiornika paliwa: 51 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 97 900 PLN (Energy dCi 110 Life)
Cena testowanego egzemplarza: około 158 700 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Światła do jazdy dziennej LED
- Światła tylne LED włączone na stałe
- Światła Follow me home
- Elektrycznie sterowane, składane ręcznie i podgrzewane lusterka boczne
- Relingi dachowe w kolorze matowego chromu
- Stalowe obręcze kół 16" Complea
- Chromowana listwa wokół szyb bocznych
Wewnątrz
- System mocowania fotelików dziecięcych Isofix na tylnych bocznych miejscach
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
- Elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne (impulsowe po stronie kierowcy i pasażera z przodu)
- Fotele przednie z manualną regulacją wysokości
- Tapicerka materiałowa grafitowa z motywem
- Skórzana kierownica z regulacją wysokości i głębokości
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania (AFU)
- System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC)
- System wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
- Czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera)
- Boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, chroniące klatkę piersiową i miednicę
- Poduszki kurtynowe
- Automatyczna blokada drzwi podczas jazdy
- Układ odzyskiwania energii podczas hamowania (Energy Smart Management)
- Automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny
- Regulator - ogranicznik prędkości
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony
Elektronika i bajery
- Komputer pokładowy
- Zespół wskaźników z kolorowym, 7-calowym ekranem TFT
- System uruchamiamia silnika za pomocą kluczyka
- Czujnik światła i deszczu
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
- Radioodtwarzacz cyfrowy (DAB) z wyświetlaczem 4,2", Bluetooth, złączem USB/jack
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Światła przeciwmgłowe
- Światła przednie Full LED Pure Vision
- Zewnętrzne oświetlenie pod lusterkami bocznymi
- Elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne (z pamięcią ustawienia dla Initiale Paris)
- Szyby tylne boczne przyciemniane
- Aluminiowe obręcze kół 19'' Initiale Paris
- Oznakowanie Initiale Paris
- Lakier metalizowany specjalny (+ 3200 zł)
Wewnątrz
- Zagłówki na przednich miejscach typu Relaks, zagłówki na tylnych miejscach z regulacją wysokości, zagłówki tylne na bocznych miejscach z możliwością złożenia
- Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne
- Elektrycznie regulowane szyby tylne ze sterowaniem impulsowym
- Elektrycznie i bezdotykowo otwierana i zamykana klapa bagażnika
- Żaluzje na bocznych szybach z tyłu
- Panoramiczny dach szklany otwierany elektrycznie w części przedniej (+ 3500 zł)
- Fotele przednie z regulacją elektryczną, podgrzewane, z funkcją wentylacji i pamięcią ustawienia po stronie kierowcy
- Przednie fotele podgrzewane
- Tapicerka skórzana Nappa grafitowa dla Initiale Paris
- Oświetlenie ambientowe wnętrza
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Aktywny system wspomagania nagłego hamowania
- System 4 kół skrętnych 4CONTROL
- Układ Electronic Damper Control (elektroniczne regulowana siła tłumienia amortyzatorów)
- Aktywny regulator prędkości
- System kontroli martwego pola (+ 500 zł)
- Funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
- System kontroli pasa ruchu (LWD)
- System ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
- System kontroli bezpiecznej odległości
- System MULTI-SENSE w wersji rozszerzonej dostępny z systemem 4CONTROL
- System wspomagania parkowania tyłem
- System wspomagania parkowania przodem
- Kamera cofania (pakiet)
- System wspomagania parkowania Easy Park Assist (+ 2500 zł)
Elektronika i bajery
- Wyświetlacz Head-Up
- Karta Renault Hands Free z funkcją powitalną
- System mutimedialny R-LINK 2 z dotykowym ekranem 8,7", nagłośnieniem Bose®
Surround i radiem cyfrowym (DAB)
- Odtwarzacz CD
- Złącze 2 USB/ 1 jack/ karta SD z przodu
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1050 km
Tagi: edc , initiale paris , Renault , Renault , renault talisman , renault talisman test , talisman 200 initiale paris , talisman grandtour , talisman test pl , talisman wideo , tce 200