Choć dla wielu określenie „ikona motoryzacji” będzie tutaj mocno na wyrost, to nie da się ukryć, że od lat smart jest jednym z najbardziej charakterystycznych samochodów na rynku i błyskawicznie stał się symbolem idealnego auta miejskiego.
Nietypowa, wręcz minimalistyczna filozofia budzi zainteresowanie i to pomimo swojej wysokiej ceny. Co ma w sobie to auto? Odpowiedzi w teście smarta fortwo cabrio szuka Maciek.
Technikalia
Serce: | benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | automatyczna, 6-stopniowa dwusprzęgłowa twinamic |
Napęd: | na tylne koła |
Liczba i układ cylindrów: | 3, rzędowy |
Pojemność: | 898 cm3 |
Moc: | 90 KM (66 kW) przy 5500 obr./min |
Moment obrotowy: | 135 Nm przy 2500 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 155 km/h |
Sprint 0-100km/h (dane producenta): | 11,7 s |
Spalanie (miasto/trasa/średnie - dane producenta): Nasza średnia: | 4,9/3,8/4,2 l/100 km 7/5,5/6,0 l/100 km |
Wydychanie CO2 | 97 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe/bębnowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/oś De Dion |
Rozmiar opon | przód: 185/50 R16, tył: 205/45 R16 |
Gwarancja | 2 lata |
Jak duże?
Długi? | 2695 mm |
Szeroki? | 1663 mm |
Wysoki? | 1552 mm |
Rozstaw osi: | 1873 mm |
Ile drzwi? | 2 |
Ile miejsc? | 2 |
Ciężki? | 995 kg |
Ładowność: | 230 kg |
Bagażnik: | 260 (max 340) l |
Średnica zawracania: | 6,95 m |
Pojemność zbiornika paliwa: | 28 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 46 600 PLN (fortwo coupe 45 kW) |
Cena testowanego egzemplarza: | około 95 000 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
ze szklaną szybą tylną i podsufitką w kolorze szarym - Panele nadwozia wykończone lakierem uniwersalnym w kolorze czarnym, białym lub czerwonym - Bezpieczny szkielet tridion w kolorze czarnym - Zdejmowane relingi w kolorze szkieletu tridion - Osłony lusterek zewnętrznych groszkowane (w kolorze czarnym) - Osłona chłodnicy groszkowana (w kolorze czarnym) - Stalowe obręcze kół 38,1 cm (15") z kołpakami i oponami 165/65 R15 z przodu i 185/60 R15 z tyłu - Klamki groszkowane (w kolorze czarnym) - Lusterka zewnętrzne ustawiane ręcznie | (czarne), elementy akcentowe w kolorze białym - Tapicerka z tkaniny w kolorze czarnym - 3-ramienna kierownica z klamrą w kolorze czarnym błyszczącym - Fotel pasażera umożliwiający przewożenie długich przedmiotów (oparcie całkowicie składane) - Schowek na relingi w klapie tylnej - Elektryczne podnośniki szyb z komfortowym sterowaniem i ochroną przed zakleszczeniem - Szyba tylna podgrzewana - Gniazdo 12 V z pokrywką na konsoli środkowej - Mocowanie fotelika dziecięcego ISOFIX na fotelu pasażera, z ręcznym wyłączaniem poduszki powietrznej | o zamknięciu i immobilizerem - Automatyczny układ start-stop - ESP® – elektroniczny system stabilizujący tor jazdy - ABS – system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania, z elektronicznym systemem podziału siły hamowania - Asystent bocznego wiatru - Asystent ruszania na wzniesieniu - Układ kontroli ciśnienia w oponach - Tempomat z limiterem (zmienny ogranicznik prędkości jazdy) - Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera - Boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera (zespolone poduszki chroniące głowę i klatkę piersiową) - Poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy - Drive lock – automatyczna blokada drzwi podczas jazdy |
kluczyka z 3 przyciskami - Zintegrowana tablica wskaźników z monochromatycznym wyświetlaczem LCD i komputerem pokładowym |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
silver (metalik) - Panele nadwozia w kolorze black-to-yellow (metalik) - Osłona chłodnicy w kolorze black-to-yellow (metalik) - Pakiet Sleek Style - alufelgi 16" z 8 ramionami w kształcie litery Y, lakierowane w kolorze czarnym (+2 597,54 PLN) - Reflektory przeciwmgielne - Zestaw wskaźników LED i czujników (+2 197,89 PLN) - Układ wydechowy z chromowaną nakładką na końcówkę - Reflektory halogenowe H4 z funkcją „Welcome”, zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej w technice diod LED i światłowodowej oraz światłami tylnymi z diodami LED - Reflektory przeciwmgielne ze światłami doświetlającymi zakręty - Lusterka zewnętrzne regulowane i ogrzewane elektrycznie | - Podgrzewane fotele kierowcy i pasażera - Pakiet schowków (+ 339,68 PLN) - Sportowe pedały ze szczotkowanej stali szlachetnej - Siatka na konsoli środkowej przy nogach pasażera (+ 119,89 PLN) - Fotel kierowcy z regulacją wysokości - Dodatkowy wskaźnik z zegarem kokpitowym i obrotomierzem (+599,43 PLN) | - System nagłaśniający JBL (+2 177,92 PLN) - Czujnik deszczu i oświetlenia |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 651 km |
Tagi: 0.9, 2016, cabrio, fortwo, fortwo cabrio, kabriolet, prime, smart, smart fortwo, smart-test, Test, turbo, wideo