MENU

Nissan LEAF 30 kWh Tekna – test

smart fortwo cabrio 0.9 Turbo prime – test

5 grudnia 2016 Testy, Wideo Autor:

Renault Talisman Grandtour Energy TCe 200 EDC Initiale Paris – test

Elegancki kombiak w wykonaniu Renault? Świetny sposób na odbudowanie reputacji marki po średnio udanej Lagunie II i niedocenianej Lagunie III. Talisman to auto które zachwyca zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, zwłaszcza w najwyższej wersji wyposażenia – Initiale Paris. Czy zatem francuska marka doczekała się klasowego gracza w segmencie D?

Najmocniejszą odmianę Renault Talismana Grandtour przetestował Wiktor.

 


2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-9 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-11 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-10 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-19 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-21 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-22 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-7 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-8 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-6 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-4 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-1 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-2 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-15 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-17 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-18 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-13 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-16 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-12 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-14 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-3


Technikalia

Serce:Energy TCe 200 - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:automatyczna, dwusprzęgłowa EDC, 7-biegowa
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1618 cm3
Moc:200 KM (147 kW) przy 6000 obr./min
Moment obrotowy:260 Nm przy 2500 obr./min
Prędkość maksymalna:231 km/h
Sprint 0-100km/h (dane producenta):
7,9 s
Spalanie (miasto/trasa/średnie - dane producenta):
Nasza średnia:
7,6/4,8/6,0 l/100km
9,5/6,2/8,0
Wydychanie CO2132 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon245/40 R19
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata

Jak duże?

Długi?4866 mm
Szeroki?1870 mm
Wysoki?1465 mm
Rozstaw osi:2809 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1505 kg
Ładowność:525 kg
Bagażnik:572 (max. 1681) l
Średnica zawracania:11,3 m
Pojemność zbiornika paliwa:51 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:97 900 PLN (Energy dCi 110 Life)
Cena testowanego egzemplarza:około 158 700 PLN

 
 
 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Światła do jazdy dziennej LED
- Światła tylne LED włączone na stałe
- Światła Follow me home
- Elektrycznie sterowane, składane ręcznie i podgrzewane lusterka boczne
- Relingi dachowe w kolorze matowego chromu
- Stalowe obręcze kół 16" Complea
- Chromowana listwa wokół szyb bocznych

Wewnątrz
- System mocowania fotelików dziecięcych Isofix na tylnych bocznych miejscach
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
- Elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne (impulsowe po stronie kierowcy i pasażera z przodu)
- Fotele przednie z manualną regulacją wysokości
- Tapicerka materiałowa grafitowa z motywem
- Skórzana kierownica z regulacją wysokości i głębokości

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania (AFU)
- System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC)
- System wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
- Czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera)
- Boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, chroniące klatkę piersiową i miednicę
- Poduszki kurtynowe
- Automatyczna blokada drzwi podczas jazdy
- Układ odzyskiwania energii podczas hamowania (Energy Smart Management)
- Automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny
- Regulator - ogranicznik prędkości
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony

Elektronika i bajery
- Komputer pokładowy
- Zespół wskaźników z kolorowym, 7-calowym ekranem TFT
- System uruchamiamia silnika za pomocą kluczyka
- Czujnik światła i deszczu
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
- Radioodtwarzacz cyfrowy (DAB) z wyświetlaczem 4,2", Bluetooth, złączem USB/jack

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Światła przeciwmgłowe
- Światła przednie Full LED Pure Vision
- Zewnętrzne oświetlenie pod lusterkami bocznymi
- Elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne (z pamięcią ustawienia dla Initiale Paris)
- Szyby tylne boczne przyciemniane
- Aluminiowe obręcze kół 19'' Initiale Paris
- Oznakowanie Initiale Paris
- Lakier metalizowany specjalny (+ 3200 zł)

Wewnątrz
- Zagłówki na przednich miejscach typu Relaks, zagłówki na tylnych miejscach z regulacją wysokości, zagłówki tylne na bocznych miejscach z możliwością złożenia
- Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne
- Elektrycznie regulowane szyby tylne ze sterowaniem impulsowym
- Elektrycznie i bezdotykowo otwierana i zamykana klapa bagażnika
- Żaluzje na bocznych szybach z tyłu
- Panoramiczny dach szklany otwierany elektrycznie w części przedniej (+ 3500 zł)
- Fotele przednie z regulacją elektryczną, podgrzewane, z funkcją wentylacji i pamięcią ustawienia po stronie kierowcy
- Przednie fotele podgrzewane
- Tapicerka skórzana Nappa grafitowa dla Initiale Paris
- Oświetlenie ambientowe wnętrza

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Aktywny system wspomagania nagłego hamowania
- System 4 kół skrętnych 4CONTROL
- Układ Electronic Damper Control (elektroniczne regulowana siła tłumienia amortyzatorów)
- Aktywny regulator prędkości
- System kontroli martwego pola (+ 500 zł)
- Funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
- System kontroli pasa ruchu (LWD)
- System ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
- System kontroli bezpiecznej odległości
- System MULTI-SENSE w wersji rozszerzonej dostępny z systemem 4CONTROL
- System wspomagania parkowania tyłem
- System wspomagania parkowania przodem
- Kamera cofania (pakiet)
- System wspomagania parkowania Easy Park Assist (+ 2500 zł)

Elektronika i bajery
- Wyświetlacz Head-Up
- Karta Renault Hands Free z funkcją powitalną
- System mutimedialny R-LINK 2 z dotykowym ekranem 8,7", nagłośnieniem Bose®
Surround i radiem cyfrowym (DAB)
- Odtwarzacz CD
- Złącze 2 USB/ 1 jack/ karta SD z przodu

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1050 km

Tagi: , , , , , , , , , ,

Comments are closed.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij