Elegancki kombiak w wykonaniu Renault? Świetny sposób na odbudowanie reputacji marki po średnio udanej Lagunie II i niedocenianej Lagunie III. Talisman to auto które zachwyca zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, zwłaszcza w najwyższej wersji wyposażenia – Initiale Paris. Czy zatem francuska marka doczekała się klasowego gracza w segmencie D?
Najmocniejszą odmianę Renault Talismana Grandtour przetestował Wiktor.
Technikalia
Serce: | Energy TCe 200 - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | automatyczna, dwusprzęgłowa EDC, 7-biegowa |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1618 cm3 |
Moc: | 200 KM (147 kW) przy 6000 obr./min |
Moment obrotowy: | 260 Nm przy 2500 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 231 km/h |
Sprint 0-100km/h (dane producenta): | 7,9 s |
Spalanie (miasto/trasa/średnie - dane producenta): Nasza średnia: | 7,6/4,8/6,0 l/100km 9,5/6,2/8,0 |
Wydychanie CO2 | 132 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/belka skrętna |
Rozmiar opon | 245/40 R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata |
Jak duże?
Długi? | 4866 mm |
Szeroki? | 1870 mm |
Wysoki? | 1465 mm |
Rozstaw osi: | 2809 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1505 kg |
Ładowność: | 525 kg |
Bagażnik: | 572 (max. 1681) l |
Średnica zawracania: | 11,3 m |
Pojemność zbiornika paliwa: | 51 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 97 900 PLN (Energy dCi 110 Life) |
Cena testowanego egzemplarza: | około 158 700 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Światła tylne LED włączone na stałe - Światła Follow me home - Elektrycznie sterowane, składane ręcznie i podgrzewane lusterka boczne - Relingi dachowe w kolorze matowego chromu - Stalowe obręcze kół 16" Complea - Chromowana listwa wokół szyb bocznych | - Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych - Elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne (impulsowe po stronie kierowcy i pasażera z przodu) - Fotele przednie z manualną regulacją wysokości - Tapicerka materiałowa grafitowa z motywem - Skórzana kierownica z regulacją wysokości i głębokości | - System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) - System wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA) - Czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera) - Boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, chroniące klatkę piersiową i miednicę - Poduszki kurtynowe - Automatyczna blokada drzwi podczas jazdy - Układ odzyskiwania energii podczas hamowania (Energy Smart Management) - Automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny - Regulator - ogranicznik prędkości - System kontroli ciśnienia w oponach - Zestaw do naprawy uszkodzenia opony |
- Zespół wskaźników z kolorowym, 7-calowym ekranem TFT - System uruchamiamia silnika za pomocą kluczyka - Czujnik światła i deszczu - Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna - Radioodtwarzacz cyfrowy (DAB) z wyświetlaczem 4,2", Bluetooth, złączem USB/jack |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Światła przednie Full LED Pure Vision - Zewnętrzne oświetlenie pod lusterkami bocznymi - Elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne (z pamięcią ustawienia dla Initiale Paris) - Szyby tylne boczne przyciemniane - Aluminiowe obręcze kół 19'' Initiale Paris - Oznakowanie Initiale Paris - Lakier metalizowany specjalny (+ 3200 zł) | - Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne - Elektrycznie regulowane szyby tylne ze sterowaniem impulsowym - Elektrycznie i bezdotykowo otwierana i zamykana klapa bagażnika - Żaluzje na bocznych szybach z tyłu - Panoramiczny dach szklany otwierany elektrycznie w części przedniej (+ 3500 zł) - Fotele przednie z regulacją elektryczną, podgrzewane, z funkcją wentylacji i pamięcią ustawienia po stronie kierowcy - Przednie fotele podgrzewane - Tapicerka skórzana Nappa grafitowa dla Initiale Paris - Oświetlenie ambientowe wnętrza | - System 4 kół skrętnych 4CONTROL - Układ Electronic Damper Control (elektroniczne regulowana siła tłumienia amortyzatorów) - Aktywny regulator prędkości - System kontroli martwego pola (+ 500 zł) - Funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania - System kontroli pasa ruchu (LWD) - System ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych - System kontroli bezpiecznej odległości - System MULTI-SENSE w wersji rozszerzonej dostępny z systemem 4CONTROL - System wspomagania parkowania tyłem - System wspomagania parkowania przodem - Kamera cofania (pakiet) - System wspomagania parkowania Easy Park Assist (+ 2500 zł) |
- Karta Renault Hands Free z funkcją powitalną - System mutimedialny R-LINK 2 z dotykowym ekranem 8,7", nagłośnieniem Bose® Surround i radiem cyfrowym (DAB) - Odtwarzacz CD - Złącze 2 USB/ 1 jack/ karta SD z przodu |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1050 km |
Tagi: edc, initiale paris, Renault, Renault, renault talisman, renault talisman test, talisman 200 initiale paris, talisman grandtour, talisman test pl, talisman wideo, tce 200