MENU
2016-nissan-leaf-test-wyroz

Nissan LEAF 30 kWh Tekna – test

2016-smart-fortwo-cabrio-test-wyroz

smart fortwo cabrio 0.9 Turbo prime – test

5 grudnia 2016 Testy, Wideo Autor:

Renault Talisman Grandtour Energy TCe 200 EDC Initiale Paris – test

Elegancki kombiak w wykonaniu Renault? Świetny sposób na odbudowanie reputacji marki po średnio udanej Lagunie II i niedocenianej Lagunie III. Talisman to auto które zachwyca zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, zwłaszcza w najwyższej wersji wyposażenia – Initiale Paris. Czy zatem francuska marka doczekała się klasowego gracza w segmencie D?

Najmocniejszą odmianę Renault Talismana Grandtour przetestował Wiktor.

 


2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-9 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-11 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-10 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-19 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-21 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-22 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-7 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-8 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-6 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-4 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-1 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-2 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-15 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-17 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-18 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-13 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-16 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-12 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-14 2016-renault-talisman-grandtour-tce-200-initiale-paris-test-3


Technikalia

Serce:Energy TCe 200 - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:automatyczna, dwusprzęgłowa EDC, 7-biegowa
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1618 cm3
Moc:200 KM (147 kW) przy 6000 obr./min
Moment obrotowy:260 Nm przy 2500 obr./min
Prędkość maksymalna:231 km/h
Sprint 0-100km/h (dane producenta):
7,9 s
Spalanie (miasto/trasa/średnie - dane producenta):
Nasza średnia:
7,6/4,8/6,0 l/100km
9,5/6,2/8,0
Wydychanie CO2132 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon245/40 R19
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata

Jak duże?

Długi?4866 mm
Szeroki?1870 mm
Wysoki?1465 mm
Rozstaw osi:2809 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1505 kg
Ładowność:525 kg
Bagażnik:572 (max. 1681) l
Średnica zawracania:11,3 m
Pojemność zbiornika paliwa:51 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:97 900 PLN (Energy dCi 110 Life)
Cena testowanego egzemplarza:około 158 700 PLN

 
 
 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Światła do jazdy dziennej LED
- Światła tylne LED włączone na stałe
- Światła Follow me home
- Elektrycznie sterowane, składane ręcznie i podgrzewane lusterka boczne
- Relingi dachowe w kolorze matowego chromu
- Stalowe obręcze kół 16" Complea
- Chromowana listwa wokół szyb bocznych

Wewnątrz
- System mocowania fotelików dziecięcych Isofix na tylnych bocznych miejscach
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
- Elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne (impulsowe po stronie kierowcy i pasażera z przodu)
- Fotele przednie z manualną regulacją wysokości
- Tapicerka materiałowa grafitowa z motywem
- Skórzana kierownica z regulacją wysokości i głębokości

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania (AFU)
- System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC)
- System wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
- Czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera)
- Boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, chroniące klatkę piersiową i miednicę
- Poduszki kurtynowe
- Automatyczna blokada drzwi podczas jazdy
- Układ odzyskiwania energii podczas hamowania (Energy Smart Management)
- Automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny
- Regulator - ogranicznik prędkości
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony

Elektronika i bajery
- Komputer pokładowy
- Zespół wskaźników z kolorowym, 7-calowym ekranem TFT
- System uruchamiamia silnika za pomocą kluczyka
- Czujnik światła i deszczu
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
- Radioodtwarzacz cyfrowy (DAB) z wyświetlaczem 4,2", Bluetooth, złączem USB/jack

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Światła przeciwmgłowe
- Światła przednie Full LED Pure Vision
- Zewnętrzne oświetlenie pod lusterkami bocznymi
- Elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne (z pamięcią ustawienia dla Initiale Paris)
- Szyby tylne boczne przyciemniane
- Aluminiowe obręcze kół 19'' Initiale Paris
- Oznakowanie Initiale Paris
- Lakier metalizowany specjalny (+ 3200 zł)

Wewnątrz
- Zagłówki na przednich miejscach typu Relaks, zagłówki na tylnych miejscach z regulacją wysokości, zagłówki tylne na bocznych miejscach z możliwością złożenia
- Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne
- Elektrycznie regulowane szyby tylne ze sterowaniem impulsowym
- Elektrycznie i bezdotykowo otwierana i zamykana klapa bagażnika
- Żaluzje na bocznych szybach z tyłu
- Panoramiczny dach szklany otwierany elektrycznie w części przedniej (+ 3500 zł)
- Fotele przednie z regulacją elektryczną, podgrzewane, z funkcją wentylacji i pamięcią ustawienia po stronie kierowcy
- Przednie fotele podgrzewane
- Tapicerka skórzana Nappa grafitowa dla Initiale Paris
- Oświetlenie ambientowe wnętrza

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Aktywny system wspomagania nagłego hamowania
- System 4 kół skrętnych 4CONTROL
- Układ Electronic Damper Control (elektroniczne regulowana siła tłumienia amortyzatorów)
- Aktywny regulator prędkości
- System kontroli martwego pola (+ 500 zł)
- Funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
- System kontroli pasa ruchu (LWD)
- System ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
- System kontroli bezpiecznej odległości
- System MULTI-SENSE w wersji rozszerzonej dostępny z systemem 4CONTROL
- System wspomagania parkowania tyłem
- System wspomagania parkowania przodem
- Kamera cofania (pakiet)
- System wspomagania parkowania Easy Park Assist (+ 2500 zł)

Elektronika i bajery
- Wyświetlacz Head-Up
- Karta Renault Hands Free z funkcją powitalną
- System mutimedialny R-LINK 2 z dotykowym ekranem 8,7", nagłośnieniem Bose®
Surround i radiem cyfrowym (DAB)
- Odtwarzacz CD
- Złącze 2 USB/ 1 jack/ karta SD z przodu

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1050 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , ,