Elegancki kombiak w wykonaniu Renault? Świetny sposób na odbudowanie reputacji marki po średnio udanej Lagunie II i niedocenianej Lagunie III. Talisman to auto które zachwyca zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, zwłaszcza w najwyższej wersji wyposażenia – Initiale Paris. Czy zatem francuska marka doczekała się klasowego gracza w segmencie D?
Najmocniejszą odmianę Renault Talismana Grandtour przetestował Wiktor.
Technikalia
| Serce: | Energy TCe 200 - benzynowy, turbodoładowany |
| Skrzynia biegów: | automatyczna, dwusprzęgłowa EDC, 7-biegowa |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1618 cm3 |
| Moc: | 200 KM (147 kW) przy 6000 obr./min |
| Moment obrotowy: | 260 Nm przy 2500 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 231 km/h |
| Sprint 0-100km/h (dane producenta): | 7,9 s |
| Spalanie (miasto/trasa/średnie - dane producenta): Nasza średnia: | 7,6/4,8/6,0 l/100km 9,5/6,2/8,0 |
| Wydychanie CO2 | 132 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/belka skrętna |
| Rozmiar opon | 245/40 R19 |
| Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata |
Jak duże?
| Długi? | 4866 mm |
| Szeroki? | 1870 mm |
| Wysoki? | 1465 mm |
| Rozstaw osi: | 2809 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1505 kg |
| Ładowność: | 525 kg |
| Bagażnik: | 572 (max. 1681) l |
| Średnica zawracania: | 11,3 m |
| Pojemność zbiornika paliwa: | 51 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 97 900 PLN (Energy dCi 110 Life) |
| Cena testowanego egzemplarza: | około 158 700 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1050 km |
























