Nissan Qashqai mógłby posłużyć za wizytówkę aktualnych rynkowych trendów. To znak czasów, w których droższe, podniesione kompakty sprzedają się o niebo lepiej niż podobnej wielkości klasyczne odpowiedniki, a w mieście wstyd pojawić się bez co najmniej 15-centrymetrowego prześwitu.
O co tyle zachodu? Czy ten model słusznie był dwunastym najchętniej kupowanym autem w Polsce? Nissana Qashqaia z dieslem i napędem na obie osie dla Project Automotive przetestował Janek.
Technikalia
Serce: | 1.6 dCi - wysokoprężny, turbodoładowany, wtrysk bezpośredni Common Rail |
Skrzynia biegów: | manualna, 6-biegowa |
Napęd: | na cztery koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1598 cm3 |
Moc: | 130 KM (96 kW), przy 4000 obr./min |
Moment obrotowy: | 320 Nm przy 1750 obr/min |
Prędkość maksymalna: | 190 km/h |
Sprint 0-100km/h | 10,5 s |
Spalanie (dane producenta): Spalanie (nasza średnia): | 5,6 / 4,5 / 4,9 l/100 km 5,8 / 4,9 / 5,4 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 129 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/belka skrętna |
Rozmiar opon | 225/45 R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4377 mm |
Szeroki? | 1806 mm |
Wysoki? | 1595 mm |
Rozstaw osi: | 2646 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1535 kg |
Ładowność: | 495 kg |
Bagażnik: | 401 l (maksymalnie 1585 l) |
Średnica zawracania: | 10,6 m |
Pojemność baku: | 55 l |
A ile to kosztuje?
Baza: | 72 900 PLN (Visa, DIG-T 115) |
Cena bazowa naszego egzemplarza: | 121 700 PLN (Tekna, dCi 130 All Mode 4x4-i) |
Cena testowanego egzemplarza: | około 126 000 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- 16-calowe felgi stalowe - Chromowane obwódki szyb - Klamki i zderzaki w kolorze nadwozia - Lusterka zewnętrzne podgrzewane i regulowane elektrycznie | - Koło zapasowe - Elektrycznie regulowane szyby - Podłokietnik - Dzielona tylna kanapa w stosunku 60/40 - Regulacja wysokości fotela kierowcy - Gniazdo 12V | - Układ wspomagania hamowania - ESP - System wspomagania ruszania pod górę - System aktywnej kontroli zawieszenia - 6 poduszek powietrznych - System Start/Stop - Immobilizer - Centralny zamek z pilotem - Elektryczny hamulec postojowy - Wspomaganie kierownicy z możliwością wyboru trybu pracy |
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości - System Audio z radiem CD, MP3, AUX, USB i iPod - 4 głośniki - Komputer pokładowy z 5" ekranem - Sterowanie systemem audio na kierownicy |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Podgrzewana przednia szyba - Przyciemniane szyby - Okno dachowe (+2700 zł) - Srebrne relingi dachowe - 19-calowe felgi aluminiowe - Przednie reflektory full LED | - Podgrzewane fotele przednie - Częściowo skórzane siedzenia - Regulowane oparcie odcinka lędźwiowego dla kierowcy i pasażera - Elektrycznie regulowany fotel kierowcy - Regulacja wysokości fotela pasażera - Podłokietnik w tylnej kanapie - Kierownica i dźwignia skrzyni biegów pokryte skórą | - Safety Shield: Inteligentny asystent parkowania, Ostrzeżenie o obiektach w martwym polu, Ostrzeżenie o poruszających się obiektach, ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy |
- System kamer 360 - 6 głośników - System I-key z przyciskiem Start/Stop - Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 997 km |
Tagi: Nissan, nissan, Nissan Qashqai, qashqai, qashqai 1.6 dCi, qashqai 4x4, tekna