MENU

Lexus LS 600h L – test

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron – pierwszy kontakt

13 lipca 2017 Testy, Wideo Autor:

Peugeot 308 1.2 PureTech 130 KM EAT6 Allure – test

Choć Peugeot 308 jest z nami na rynku już od dobrych paru lat, a wielu już prawie zapomniało o tytule Car of the Year z 2014 roku, to pozostaje wciąż całkiem popularną propozycją. Na rynku pojawiła się właśnie dyskretnie odświeżona wersja, ale my spotkaliśmy się ponownie z odmianą przed liftingiem.

Tym razem na tapecie mamy wersję hatchback z dobrym wyposażeniem, ale zaledwie trzema cylindrami pod maską. Czy warto zainteresować się właśnie taką konfiguracją francuskiego kompakta? Zapoznał się z nią Janek.

 


peugeot-308-1-2-puretech-08 peugeot-308-1-2-puretech-11 peugeot-308-1-2-puretech-01 peugeot-308-1-2-puretech-10 peugeot-308-1-2-puretech-07 peugeot-308-1-2-puretech-25 peugeot-308-1-2-puretech-16 peugeot-308-1-2-puretech-15_2 peugeot-308-1-2-puretech-05 peugeot-308-1-2-puretech-14 peugeot-308-1-2-puretech-13 peugeot-308-1-2-puretech-12 peugeot-308-1-2-puretech-09 peugeot-308-1-2-puretech-20 peugeot-308-1-2-puretech-28 peugeot-308-1-2-puretech-29 peugeot-308-1-2-puretech-26 peugeot-308-1-2-puretech-27 peugeot-308-1-2-puretech-34 peugeot-308-1-2-puretech-35 peugeot-308-1-2-puretech-33 peugeot-308-1-2-puretech-30 peugeot-308-1-2-puretech-31 peugeot-308-1-2-puretech-32


Technikalia

Serce:1.2 PureTech 130 - benzynowy, turbodoładowany, wtrysk bezpośredni
Skrzynia biegów:EAT6 - automatyczna, 6-biegowa
Napęd:na przednie koła
Liczba cylindrów i układ cylindrów:3, rzędowy
Pojemność:1199 cm3
Moc:130 KM (96 kW) przy 5500 obr./min
Moment obrotowy:230 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna:200 km/h
Sprint 0-100km/h:9,8 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia:
5,9 / 4,3 / 4,9 l/100 km
7,5 / 5,0 / 6,5 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2:112 g/km
Hamulce (przód/tył):tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył):kolumny MacPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon:225/40 R18
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4253 mm
Szeroki?1804 mm
Wysoki?1457 mm
Rozstaw osi:2620 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1270 kg
Ładowność:450 kg
Bagażnik:398 (max 1206) l
Średnica zawracania:10,8 m
Pojemność baku:53 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:59 900 PLN (1.2 PureTech 82 KM Access)
Cena testowanej wersji:86 600 PLN
Cena testowanego egzemplarza:około 90 000 PLN

 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Reflektory przednie halogenowe + światła do jazdy dziennej LED
- Lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie + zintegrowane migacze
- Szyby barwione
- Klamki zewnętrzne i lusterka boczne w kolorze czarnym
- Przedni zderzak z chromowanym obramowaniem atrapy chłodnicy
- Lakier niemetalizowany
- Felgi stalowe 15" z kołpakami Ambre i opony 195/65 R15

Wewnątrz
- Regulacja kolumny kierownicy manualna w dwóch płaszczyznach
- Elektrycznie sterowane szyby boczne przednie (sterowanie sekwencyjne z blokadą
przycięcia)
- Fotele przednie:
– manualna regulacja wzdłużna foteli
– manualna regulacja pochylenia oparć foteli
– manualna regulacja wysokości foteli
- Zagłówki przednich foteli z regulacją wysokości położenia
- Tylna kanapa ze składanym i dzielonym asymetrycznie oparciem
- Zagłówki w drugim rzędzie siedzeń (x3) z regulacją wysokości
- Uchwyty (x4) do mocowania bagażu w bagażniku
- Kierownica 3-ramienna z tworzywa sztucznego
- Klamki wewnętrzne satynowe
- Tablica zegarów:
– cyferblaty z białym podświetleniem i czerwonymi wskazówkami
– satynowe wykończenie zegarów
– monochromatyczny wyświetlacz numeryczny
– wskaźnik zmiany biegów GSI
- Tapicerka siedzeń tkaninowa

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego (AFU)
- ESP – system stabilizacji toru jazdy
- ASR – system kontroli trakcji
- REF – elektroniczny rozdzielacz siły hamowania oś przednia/tylna
- Poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera (pasażera z możliwością dezaktywacji)
- Poduszki boczne w pierwszym rzędzie foteli
- Poduszki kurtynowe dla pierwszego i drugiego rzędu foteli
- Pasy bezpieczeństwa w pierwszym rzędzie z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia
- Pasy bezpieczeństwa w drugim rzędzie (3-punktowe dla wszystkich siedzeń)
- Mocowania fotelika dziecięcego Isofix (x2) w drugim rzędzie siedzeń
- System tylnego oświetlenia z funkcją ostrzegania innych użytkowników drogi przy
nagłym hamowaniu pojazdu
- Centralny zamek sterowany pilotem:
– jeden pilot zdalnego sterowania
– blokowanie drzwi podczas ruszania
- Immobiliser
- Wspomaganie kierownicy elektryczne
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Czujnik spadku ciśnienia w oponach
- Koło zapasowe stalowe dojazdowe

Elektronika i bajery
- Gniazdo 12V w dolnej części deski rozdzielczej przy dźwigni zmiany biegów
- Klimatyzacja manualna jednostrefowa:
– filtr przeciwpyłkowy
– klimatyzowany schowek przed pasażerem
- Komputer pokładowy
- WIP Sound:
– radio CD z MP3 + 6 głośników (4 przednie + 2 tylne)
– gniazdo AUX
– monochromatyczny wyświetlacz numeryczny A+
– sterowanie z kolumny kierownicy

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Felgi aluminiowe 16" Topaz i opony 205/55 R16
- Chromowane listwy okienne
- Przedni zderzak z chromowanym wykończeniem atrapy chłodnicy
- Klamki zewnętrzne i lusterka boczne w kolorze nadwozia
- Lusterka boczne składane elektrycznie z oświetleniem podłoża przy drzwiach auta
- Reflektory przednie przeciwmgłowe
- Reflektory przednie Full LED:
– światła do jazdy dziennej, pozycyjne, mijania i drogowe w technologii LED
– automatyczna regulacja położenia świateł

Wewnątrz
- Kierownica 3-ramienna skórzana z lakierowanym wykończeniem
- Podłokietnik tylnej kanapy:
– 2 uchwyty na napoje
– otwór do przewożenia długich przedmiotów
- Fotele przednie sportowe:
– manualna regulacja wzdłużna foteli
– manualna regulacja pochylenia oparć foteli
– manualna regulacja wysokości foteli
– manualna regulacja lędźwiowa fotela kierowcy
– kieszeń na mapę w oparciach foteli
- Oświetlenie wnętrza (dla Active i Style z opcją Szklany dach panoramiczny Cielo):
– 1 lampka LED główna + 2 lampki LED do czytania w konsoli sufitowej z przodu
– 1 lampka LED główna + 2 lampki LED do czytania w konsoli sufitowej w drugim rzędzie foteli
– podświetlenie miejsca na nogi z przodu (Allure)
– oświetlenie bagażnika
- Podłokietnik centralny z przodu + schowek
- Elektrycznie sterowane szyby boczne tylne:
– sterowanie sekwencyjne z blokadą przycięcia wszystkich szyb
– domykanie okien przy zamykaniu samochodu
– elektryczna blokada otwarcia tylnych drzwi i okien przez dzieci

Bezpieczeństwo i prowadzenie
Pakiet Widoczność:
– automatyczny włącznik reflektorów
– wycieraczki z czujnikiem deszczu
– lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- Czujniki parkowania przód + tył + Reflektory przednie przeciwmgłowe
- Hill Assist – system wspomagający pokonywanie podjazdów
- Hamulec postojowy elektryczny (FSE)

Elektronika i bajery
- Multimedialny Ekran Dotykowy:
– kolorowy dotykowy ekran LCD 9,7" (wyświetlacz 7")
– radio z MP3 + 6 głośników (4 przednie + 2 tylne)
– gniazdo USB i AUX
– sterowanie z kierownicy
– zestaw głośnomówiący Bluetooth
– funkcja przesyłania muzyki Streaming Audio
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa:
– sterowanie poprzez Multimedialny Ekran Dotykowy
– funkcje Soft Auto, Auto, Fast Auto
– filtr przeciwpyłkowy z węglem aktywnym
– klimatyzowany schowek przed pasażerem

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1054 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , , , ,

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij