MENU

Toyota RAV4 2.0 D-4D Prestige – pierwszy kontakt

Lexus RC 200t F Sport – test

16 marca 2016 Testy, Wideo Autor:

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI 120 KM Active – test

To już dwa lata od kiedy Peugeot 308 został wybrany samochodem roku. To tytuł prestiżowy, choć niekoniecznie aż tak wiążący w kwestii naszego postrzegania motoryzacji – wszak raczej mało kto z nas potrafi wymienić zwycięzców COTY z poprzednich lat. Takie wyróżnienia przyznawane są jednak nie bez powodu, ale jak francuski kompakt wypada na tle konkurencji w roku 2016?

Do testu przypadł nam Peugeot 308 w rodzinnej odmianie SW z oszczędnym silnikiem wysokoprężnym 1.6 BlueHdi. Auto skonfigurowane w wersji Active przetestował dla Was Janek.

 


2015-peugeot-308-sw-bluehdi-01 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-02 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-03 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-04 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-05 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-06 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-07 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-08 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-09 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-10 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-11 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-12 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-13 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-14 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-15 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-16 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-17 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-18 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-19 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-20 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-21 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-22 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-23 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-24


Technikalia

Serce:1.6 BlueHDi - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów:6-stopniowa, manualna
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1560 cm3
Moc:120 KM (88 kW), przy 3500 obr./min
Moment obrotowy:300 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna:195 km/h
Sprint 0-100km/h9.9 s
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia):
4,5 / 3,3 / 3.8 l/100 km
5.5 / 3.8 / 4.5 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO299 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon205/55 R16
Gwarancjamechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów

Jak duże?

Długi?4585 mm
Szeroki?1563 mm
Wysoki?1472 mm
Rozstaw osi:2730 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1380 kg
Ładowność:490 kg
Bagażnik:556 l (maksymalnie 1371 l)
Średnica zawracania:10,8 m
Pojemność baku:53 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:70 500 PLN (Access 1.2 Puretech 110)
Cena bazowa testowanego egzemplarza:87 400 PLN
Testowany egzemplarz:około 98 200 PLN

 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Reflektory przednie halogenowe + światła do jazdy dziennej LED
- Szyby barwione
- Klamki zewnętrzne i lusterka boczne w kolorze czarnym
- Przedni zderzak z chromowanym obramowaniem atrapy chłodnicy
- Lakier niemetalizowany
- Felgi stalowe 15" z kołpakami Ambre i opony 195/65 R15
- Lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie + zintegrowane migacze

Wewnątrz
- Pasy bezpieczeństwa w pierwszym rzędzie z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia
- Pasy bezpieczeństwa w drugim rzędzie (3-punktowe dla wszystkich siedzeń)
- Mocowania fotelika dziecięcego Isofix (x2) w drugim rzędzie siedzeń
- Mechaniczna blokada otwarcia tylnych drzwi przez dzieci
- Regulacja kolumny kierownicy manualna w dwóch płaszczyznach
- Elektrycznie sterowane szyby boczne przednie (sterowanie sekwencyjne z blokadą przycięcia)
- Gniazdo 12V w dolnej części deski rozdzielczej przy dźwigni zmiany biegów
- Uchwyty na napoje w konsoli środkowej
- Kieszenie w drzwiach bocznych z przodu i z tyłu
- Osłony przeciwsłoneczne z lusterkami dla kierowcy i pasażera
- Klimatyzacja manualna jednostrefowa
- Zagłówki przednich foteli z regulacją wysokości położenia
- Tylna kanapa ze składanym i dzielonym asymetrycznie oparciem
- Zagłówki w drugim rzędzie siedzeń (x3) z regulacją wysokości
- Roleta przestrzeni bagażowej
- Składanie oparcia tylnej kanapy z bagażnika
- Uchwyty (x4) do mocowania bagażu w bagażniku
- Kierownica 3-ramienna z tworzywa sztucznego
- Klamki wewnętrzne satynowe
- Tapicerka siedzeń tkaninowa

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego (AFU)
- ESP - system stabilizacji toru jazdy
- ASR - system kontroli trakcji
- REF - elektroniczny rozdzielacz siły hamowania oś przednia/tylna
- System tylnego oświetlenia z funkcją ostrzegania innych użytkowników drogi przy nagłym hamowaniu pojazdu
- Centralny zamek sterowany pilotem
- Immobiliser
- Wspomaganie kierownicy elektryczne
- Poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera (pasażera z możliwością dezaktywacji)
- Poduszki boczne w pierwszym rzędzie foteli
- Poduszki kurtynowe dla pierwszego i drugiego rzędu foteli
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości

Elektronika i bajery
- Komputer pokładowy
- Radio CD z MP3 + 6 głośników (4 przód + 2 tył)

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Przedni zderzak z chromowanymi obramowaniem atrapy chłodnicy i wykończeniem świateł do jazdy dziennej

Wewnątrz
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- Szklany dach panoramiczny Cielo
- Podłokietnik centralny z przodu + schowek
- Osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami dla kierowcy i pasażera
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Czujniki parkowania tył
- Wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Automatyczny włącznik reflektorów

Elektronika i bajery
- Multimedialny Ekran Dotykowy
- Nawigacja satelitarna

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1061 km

Tagi: , , , , , , , ,

Comments are closed.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij