MENU
toyota-rav-4-test-wyroz1

Toyota RAV4 2.0 D-4D Prestige – pierwszy kontakt

2016-lexus-rc-200t-test-wyroz

Lexus RC 200t F Sport – test

16 marca 2016 Testy, Wideo Autor:

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI 120 KM Active – test

To już dwa lata od kiedy Peugeot 308 został wybrany samochodem roku. To tytuł prestiżowy, choć niekoniecznie aż tak wiążący w kwestii naszego postrzegania motoryzacji – wszak raczej mało kto z nas potrafi wymienić zwycięzców COTY z poprzednich lat. Takie wyróżnienia przyznawane są jednak nie bez powodu, ale jak francuski kompakt wypada na tle konkurencji w roku 2016?

Do testu przypadł nam Peugeot 308 w rodzinnej odmianie SW z oszczędnym silnikiem wysokoprężnym 1.6 BlueHdi. Auto skonfigurowane w wersji Active przetestował dla Was Janek.

 


2015-peugeot-308-sw-bluehdi-01 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-02 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-03 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-04 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-05 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-06 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-07 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-08 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-09 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-10 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-11 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-12 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-13 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-14 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-15 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-16 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-17 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-18 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-19 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-20 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-21 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-22 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-23 2015-peugeot-308-sw-bluehdi-24


Technikalia

Serce:1.6 BlueHDi - wyspokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów:6-stopniowa, manualna
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1560 cm3
Moc:120 KM (88 kW), przy 3500 obr./min
Moment obrotowy:300 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna:195 km/h
Sprint 0-100km/h9.9 s
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia):
4,5 / 3,3 / 3.8 l/100 km
5.5 / 3.8 / 4.5 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO299 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon205/55 R16
Gwarancjamechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów

Jak duże?

Długi?4585 mm
Szeroki?1563 mm
Wysoki?1472 mm
Rozstaw osi:2730 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1380 kg
Ładowność:490 kg
Bagażnik:556 l (maksymalnie 1371 l)
Średnica zawracania:10,8 m
Pojemność baku:53 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:70 500 PLN (Access 1.2 Puretech 110)
Cena bazowa testowanego egzemplarza:87 400 PLN
Testowany egzemplarz:około 98 200 PLN

 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Reflektory przednie halogenowe + światła do jazdy dziennej LED
- Szyby barwione
- Klamki zewnętrzne i lusterka boczne w kolorze czarnym
- Przedni zderzak z chromowanym obramowaniem atrapy chłodnicy
- Lakier niemetalizowany
- Felgi stalowe 15" z kołpakami Ambre i opony 195/65 R15
- Lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie + zintegrowane migacze

Wewnątrz
- Pasy bezpieczeństwa w pierwszym rzędzie z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia
- Pasy bezpieczeństwa w drugim rzędzie (3-punktowe dla wszystkich siedzeń)
- Mocowania fotelika dziecięcego Isofix (x2) w drugim rzędzie siedzeń
- Mechaniczna blokada otwarcia tylnych drzwi przez dzieci
- Regulacja kolumny kierownicy manualna w dwóch płaszczyznach
- Elektrycznie sterowane szyby boczne przednie (sterowanie sekwencyjne z blokadą przycięcia)
- Gniazdo 12V w dolnej części deski rozdzielczej przy dźwigni zmiany biegów
- Uchwyty na napoje w konsoli środkowej
- Kieszenie w drzwiach bocznych z przodu i z tyłu
- Osłony przeciwsłoneczne z lusterkami dla kierowcy i pasażera
- Klimatyzacja manualna jednostrefowa
- Zagłówki przednich foteli z regulacją wysokości położenia
- Tylna kanapa ze składanym i dzielonym asymetrycznie oparciem
- Zagłówki w drugim rzędzie siedzeń (x3) z regulacją wysokości
- Roleta przestrzeni bagażowej
- Składanie oparcia tylnej kanapy z bagażnika
- Uchwyty (x4) do mocowania bagażu w bagażniku
- Kierownica 3-ramienna z tworzywa sztucznego
- Klamki wewnętrzne satynowe
- Tapicerka siedzeń tkaninowa

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego (AFU)
- ESP - system stabilizacji toru jazdy
- ASR - system kontroli trakcji
- REF - elektroniczny rozdzielacz siły hamowania oś przednia/tylna
- System tylnego oświetlenia z funkcją ostrzegania innych użytkowników drogi przy nagłym hamowaniu pojazdu
- Centralny zamek sterowany pilotem
- Immobiliser
- Wspomaganie kierownicy elektryczne
- Poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera (pasażera z możliwością dezaktywacji)
- Poduszki boczne w pierwszym rzędzie foteli
- Poduszki kurtynowe dla pierwszego i drugiego rzędu foteli
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości

Elektronika i bajery
- Komputer pokładowy
- Radio CD z MP3 + 6 głośników (4 przód + 2 tył)

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Przedni zderzak z chromowanymi obramowaniem atrapy chłodnicy i wykończeniem świateł do jazdy dziennej

Wewnątrz
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- Szklany dach panoramiczny Cielo
- Podłokietnik centralny z przodu + schowek
- Osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami dla kierowcy i pasażera
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Czujniki parkowania tył
- Wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Automatyczny włącznik reflektorów

Elektronika i bajery
- Multimedialny Ekran Dotykowy
- Nawigacja satelitarna

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1061 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , ,