To już dwa lata od kiedy Peugeot 308 został wybrany samochodem roku. To tytuł prestiżowy, choć niekoniecznie aż tak wiążący w kwestii naszego postrzegania motoryzacji – wszak raczej mało kto z nas potrafi wymienić zwycięzców COTY z poprzednich lat. Takie wyróżnienia przyznawane są jednak nie bez powodu, ale jak francuski kompakt wypada na tle konkurencji w roku 2016?
Do testu przypadł nam Peugeot 308 w rodzinnej odmianie SW z oszczędnym silnikiem wysokoprężnym 1.6 BlueHdi. Auto skonfigurowane w wersji Active przetestował dla Was Janek.
Technikalia
Serce: | 1.6 BlueHDi - wysokoprężny, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | 6-stopniowa, manualna |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1560 cm3 |
Moc: | 120 KM (88 kW), przy 3500 obr./min |
Moment obrotowy: | 300 Nm przy 1750 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 195 km/h |
Sprint 0-100km/h | 9.9 s |
Spalanie (dane producenta): Spalanie (nasza średnia): | 4,5 / 3,3 / 3.8 l/100 km 5.5 / 3.8 / 4.5 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 99 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/belka skrętna |
Rozmiar opon | 205/55 R16 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów |
Jak duże?
Długi? | 4585 mm |
Szeroki? | 1563 mm |
Wysoki? | 1472 mm |
Rozstaw osi: | 2730 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1380 kg |
Ładowność: | 490 kg |
Bagażnik: | 556 l (maksymalnie 1371 l) |
Średnica zawracania: | 10,8 m |
Pojemność baku: | 53 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 70 500 PLN (Access 1.2 Puretech 110) |
Cena bazowa testowanego egzemplarza: | 87 400 PLN |
Testowany egzemplarz: | około 98 200 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Szyby barwione - Klamki zewnętrzne i lusterka boczne w kolorze czarnym - Przedni zderzak z chromowanym obramowaniem atrapy chłodnicy - Lakier niemetalizowany - Felgi stalowe 15" z kołpakami Ambre i opony 195/65 R15 - Lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie + zintegrowane migacze | - Pasy bezpieczeństwa w drugim rzędzie (3-punktowe dla wszystkich siedzeń) - Mocowania fotelika dziecięcego Isofix (x2) w drugim rzędzie siedzeń - Mechaniczna blokada otwarcia tylnych drzwi przez dzieci - Regulacja kolumny kierownicy manualna w dwóch płaszczyznach - Elektrycznie sterowane szyby boczne przednie (sterowanie sekwencyjne z blokadą przycięcia) - Gniazdo 12V w dolnej części deski rozdzielczej przy dźwigni zmiany biegów - Uchwyty na napoje w konsoli środkowej - Kieszenie w drzwiach bocznych z przodu i z tyłu - Osłony przeciwsłoneczne z lusterkami dla kierowcy i pasażera - Klimatyzacja manualna jednostrefowa - Zagłówki przednich foteli z regulacją wysokości położenia - Tylna kanapa ze składanym i dzielonym asymetrycznie oparciem - Zagłówki w drugim rzędzie siedzeń (x3) z regulacją wysokości - Roleta przestrzeni bagażowej - Składanie oparcia tylnej kanapy z bagażnika - Uchwyty (x4) do mocowania bagażu w bagażniku - Kierownica 3-ramienna z tworzywa sztucznego - Klamki wewnętrzne satynowe - Tapicerka siedzeń tkaninowa | - ESP - system stabilizacji toru jazdy - ASR - system kontroli trakcji - REF - elektroniczny rozdzielacz siły hamowania oś przednia/tylna - System tylnego oświetlenia z funkcją ostrzegania innych użytkowników drogi przy nagłym hamowaniu pojazdu - Centralny zamek sterowany pilotem - Immobiliser - Wspomaganie kierownicy elektryczne - Poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera (pasażera z możliwością dezaktywacji) - Poduszki boczne w pierwszym rzędzie foteli - Poduszki kurtynowe dla pierwszego i drugiego rzędu foteli - Tempomat z ogranicznikiem prędkości |
- Radio CD z MP3 + 6 głośników (4 przód + 2 tył) |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Szklany dach panoramiczny Cielo - Podłokietnik centralny z przodu + schowek - Osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami dla kierowcy i pasażera - Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne | - Wycieraczki z czujnikiem deszczu - Automatyczny włącznik reflektorów |
|
- Nawigacja satelitarna |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1061 km |
Tagi: 2016, 308, bluehdi, diesel, peugeot, Peugeot, sw, Test, wideo