Mitsubishi Outlander to nasz dobry znajomy – spotkaliśmy się już z nim podczas prezentacji, a także przy okazji testu wersji benzynowej. Dowiedzieliśmy się już o nim naprawdę wiele, przeanalizowaliśmy większość z tysiąca zmian przeprowadzonych podczas liftingu, ale jest jeszcze jedna sprawa, nad którą warto się pochylić.
Jaka konfiguracja pasuje lepiej do dużego SUVa? Czy silnik wysokoprężny to bardziej sensowny wybór? Marcin sprawdza dla Was Outlandera – tym razem z jednostką 2.2 DID.
Technikalia
Serce: | 2.2 DI-D - wysokoprężny, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | automatyczna |
Napęd: | na cztery koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 2268 cm3 |
Moc: | 150 KM (110 kW) przy 3500 obr./min |
Moment obrotowy: | 380 Nm przy 1750-2500 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 190 km/h |
Sprint 0-100km/h | 11,6 s |
Spalanie (dane producenta): Spalanie (nasza średnia): | 6,9 / 5,2 / 5,8 l/100km 10,0 / 7,0 / 8,5 l/100km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 154 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
Rozmiar opon | 225/55 R18 |
Gwarancja | mechaniczna: 5 lata/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4695 mm |
Szeroki? | 1810 mm |
Wysoki? | 1680 mm |
Rozstaw osi: | 2670 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 7 |
Ciężki? | 1610 kg |
Ładowność: | 650 kg |
Bagażnik: | 550 l |
Średnica zawracania: | 10,6 m |
Pojemność baku: | 60 l |
A ile to kosztuje?
Baza: | 95 990 PLN (Invite Plus, 2.0 2WD Auto Stop & Go MT) |
Cena testowanego egzemplarza: | 155 990 PLN (2.2 Intense Plus AT 4WD) |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Światła do jazdy dziennej w technologii LED - Światła tylne w technologii LED - Światła mijania z czujnikiem zmierzchu | - Kierownica z wykończeniem w kolorze czarnym typu piano i skórzanym obszyciem - Gałka dźwigni zmiany biegów obszyta skórą - Regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach - Elektrycznie regulowane szyby boczne (x4) - Centralny podłokietnik z przodu - Centralny podłokietnik z tyłu - Klimatyzacja automatyczna - Sterowanie systemem audio na kierownicy | - Kolanowa poduszka powietrzna dla kierowcy - System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (ASC+TCL) - Układ ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD) - System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA) - Zdalnie sterowany zamek centralny (2 piloty) |
- Radioodtwarzacz 2DIN CD/MP3 + gniazdo USB - 6 głośników |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia - Osłony lusterek bocznych w kolorze nadwozia - Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia - Felgi aluminiowe 18" z oponami 225/55R18 - Przednie reflektory w technologii LED ( światła mijania ) z funkcją autopoziomowania - Spryskiwacze przednich reflektorów | - Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne - Chromowane klamki wewnętrzne - Schowek pod podłogą bagażnika - Roleta przestrzeni bagażowej - Schowek na okulary w podsufitce - Klimatyzacja automatyczna 2-strefowa - III rząd siedzeń | |
- Dostęp bezkluczykowy (KOS) - System audio premium Rockford Fosgate 710W, radioodtwarzacz z dotykowym panelem - 9 głośników |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1684 km |
Tagi: 2.2, 2016, 4wd, at, did, diesel, intense plus, Mitsubishi, mitsubishi, outlander, Test, wideo