Ciekawe jest to, że największy udział w rynku pikapów mają marki japońskie. Wszak nie jest to typ auta, który kojarzyłby się nam z tym krajem. Tu raczej myślami wędrujemy w stronę Stanów Zjednoczonych, a w przypadku Kraju Kwitnącej Wiśni – zdecydowanie innych samochodów. Pikap to jednak specyficzny gatunek, a jednym z modeli odpowiedzialnych za ten stan rzeczy jest Nissan Navara.
W kolejnym odcinku szukamy powodów, dla których to właśnie ten przedstawiciel tego segmentu cieszy się popularnością. Okazuje się, że w przypadku niedawno wprowadzonej nowej generacji odpowiedź jest dość złożona. Wyjaśni Wam to Wiktor w teście Nissana Navary NP300 z mocniejszym wariantem silnika 2.3 dCi.
Technikalia
Serce: | 2.3 dCi 190 - wysokoprężny, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | manualna, 6-biegowa |
Napęd: | na cztery koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 2298 cm3 |
Moc: | 190 KM (140 kW) przy 3750 obr./min |
Moment obrotowy: | 450 Nm przy 1500-2500 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 184 km/h |
Sprint 0-100km/h | 10,8 s |
Spalanie (dane producenta): | 6,9 / 6,0 / 6,3 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 167 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | wielowahaczowe, kolumnowe/wielowahaczowe, sprężynowe |
Rozmiar opon | 265/60 R18 |
Gwarancja | mechaniczna: 5 lat/160 000 km; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata |
Jak duże?
Długi? | 5330 mm |
Szeroki? | 1850 mm |
Wysoki? | 1840 mm |
Rozstaw osi: | 3150 mm |
Ile drzwi? | 4 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 2012 kg |
Ładowność: | 1023 kg |
Bagażnik: | - |
Średnica zawracania: | 12,4 m |
Pojemność baku: | 73 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 120 730 PLN (King Cab VISIA dCi 160 6M/T) |
Cena testowanej wersji: | 154 020 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 170 024 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Lampa stop w technologii LED - Lusterka zewnętrzne, klamki drzwi oraz przedni zderzak w kolorze czarnym (KC i CC) - Zderzak przedni w kolorze nadwozia (Dual Cab) - Tylny spoiler (metalowy, zintegrowany) - Zderzak tylny w kolorze czarnym, typu rurowego - Osłony przeciwbłotne - Światła do jazdy dziennej | - 3 tylne zagłówki (tylko Dual Cab) - 5-drążkowe tylne zawieszenie (tylko Dual Cab) - Elektrycznie regulowane szyby boczne z przodu - Nawiew drugiego rzędu siedzeń - Podnoszone tylne siedzenia - Podłokietnik przedni - Możliwość demontażu tylnych siedzeń (tylko King Cab) - Regulowane elektrycznie lusterka zewnętrzne - Regulowany w 4 kierunkach fotel przedni pasażera - Regulowany w 6 kierunkach fotel kierowcy - System mocowania fotelików ISOFIX (skrajne fotele drugiego rzędu - tylko Dual Cab) - Tylna lampka - Uchwyty haczykowe dla zabezpieczenia ładunku | - Monitor kamery cofania z regulacją natężenia światła - ABS, EBD, system kontroli trakcji (VDC) - Asystent zjazdu ze wzniesienia - Elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (ELSD) - Koło zapasowe - Poduszki powietrzne: kierowcy, pasażera, boczne, kurtynowe, poduszka kolanowa kierowcy - Rama ochronna - Spryskiwacze lamp przednich (tylko Dual Cab) - System automatycznego hamowania awaryjnego (tylko Dual Cab) - System wspomagania ruszania pod górę - Wyłącznik przedniej poduszki pasażera |
- Elektromagnetyczna blokada klapki wlewu paliwa |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Chromowane lusterka zewnętrzne i atrapa chłodnicy - Chromowane nakrętki kół - Chromowane zewnętrzne i wewnętrzne klamki drzwi - Chromowany próg tylnego zderzaka - Dodatkowy stopień ułatwiający wsiadanie - Sygnalizacja skrętu i zmiany pasa LED - Przednie lampy przeciwmgłowe z chromowanymi obwódkami - Przednie reflektory w technologii LED - Przyciemniane szyby - Relingi dachowe - Szyba przednia przyciemniana w górnej części - Podświetlane progi | - Podgrzewane przednie siedzenia - Skórzana gałka dźwigni zmiany biegów - Skórzana kierownica - Automatyczna dwustrefowa klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym - Automatyczne poziomowanie przednich świateł - Automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne - C-channel system - uniwersalny system mocowania ładunku - Elektrycznie regulowane szyby z tyłu (tylko Dual Cab) - Energooszczędne lampy przednie oraz kabinowe - Fotel kierowcy regulowany w 8-kierunkach - Podświetlane lusterko w osłonie przeciwsłonecznej pasażera - Schowek na okulary | |
- Elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne | - System parkowania tyłem - Blokada tylnego dyferencjału - 18" standardowe felgi ze stopów metali lekkich - Lakier żółty (EAU) |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1128 km |
Tagi: 2.3 dci, 2017, 4x4, film, galeria, manual, navara, navara 2017, navara np300, navara np300 test, Nissan, nissan, nissan navara, nissan navara dane techniczne, nissan navara np300, nissan navara np300 test, nissan navara opinia, nissan navara prezentacja, nissan navara recenzja, nissan navara review, nissan navara zdjęcia, nissan polska, pickup, pikap, tekna, wideo