MENU
2016-volvo-v40-t4-test-2

Volvo V40 T4 190 KM Momentum – test

2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-wyroz

Volkswagen Golf Alltrack 1.8 TSI 180 KM – test

27 lutego 2017 Testy, Wideo Autor:

Lexus RC 300h F Sport – test

Lexus już nieraz pokazał nam, że potrafi łamać schematy. Opiera się silnikom wysokoprężnym, a do swoich samochodów wstawia staroświecie, wolnossące V8. Taka konfiguracja pasuje jak ulał do szykownego coupe, ale mamy też propozycję o zupełnie innym charakterze.

To piękne i stylowe auto nazywa się RC 300h i pod maską kryje… napęd hybrydowy. Czy filozofia sportowego coupe może iść w parze z ekologią? To nietypowe połączenie na własnej skórze sprawdził Janek.

 


2016-lexus-rc-300h-test-1 2016-lexus-rc-300h-test-2 2016-lexus-rc-300h-test-3 2016-lexus-rc-300h-test-4 2016-lexus-rc-300h-test-5 2016-lexus-rc-300h-test-6 2016-lexus-rc-300h-test-7 2016-lexus-rc-300h-test-8 2016-lexus-rc-300h-test-9 2016-lexus-rc-300h-test-10 2016-lexus-rc-300h-test-11 2016-lexus-rc-300h-test-12 2016-lexus-rc-300h-test-13 2016-lexus-rc-300h-test-14 2016-lexus-rc-300h-test-15 2016-lexus-rc-300h-test-16 2016-lexus-rc-300h-test-17 2016-lexus-rc-300h-test-18 2016-lexus-rc-300h-test-19 2016-lexus-rc-300h-test-20 2016-lexus-rc-300h-test-21 2016-lexus-rc-300h-test-22 2016-lexus-rc-300h-test-23 2016-lexus-rc-300h-test-24 2016-lexus-rc-300h-test-25 2016-lexus-rc-300h-test-26 2016-lexus-rc-300h-test-27 2016-lexus-rc-300h-test-28 2016-lexus-rc-300h-test-29 2016-lexus-rc-300h-test-30 2016-lexus-rc-300h-test-31 2016-lexus-rc-300h-test-32


Technikalia

Serce:2.5 - benzynowy + elektryczny
Skrzynia biegów:bezstopniowa, automatyczna
Napęd:na tylne koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:2494 cm3
Moc:benzyna: 181 KM (133 kW) przy 6000 obr./min, elektryczny: 143 KM (105 kW), razem: 223 KM (164 kW)
Moment obrotowy:benzyna: 221 Nm przy 4200-5400 obr./min, elektryczny: 300 Nm
Prędkość maksymalna:190 km/h
Sprint 0-100km/h8,6 s
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia):
4,9 / 4,9 / 4,9 l/100 km
7,5 / 6,0 / 6,7 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2116 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył)dwuwahaczowe/wielowahaczowe
Rozmiar oponprzód: 235/40 R19
tył: 265/35 R19
Gwarancjamechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata.

Jak duże?

Długi?4695 mm
Szeroki?1840 mm
Wysoki?1395 mm
Rozstaw osi:2730 mm
Ile drzwi?2
Ile miejsc?4
Ciężki?1775 kg
Ładowność:470 kg
Bagażnik:374 litrów
Średnica zawracania:10,8 m
Pojemność baku:66 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:189 900 PLN (RC 200t Elegance)
Cena bazowa testowanego egzemplarza:242 900 PLN (RC 300h Elegance)
Testowany egzemplarz:290 100 PLN

 
 
 
 
 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Lusterka zewnętrze elektrycznie składane i podgrzewane
- Powłoka lakieru chroniąca przed drobnymi zarysowaniami
- Przednie reflektory LED ze standardowymi kierunkowskazami
- Światła do jazdy dziennej LED
- Światła do jazdy dziennej LED
- Wysokociśnieniowe spryskiwacze reflektorów
- Dwutonowe obręcze kół ze stopów lekkich 18", 235/45 R18

Wewnątrz
- 3-ramienna, skórzana kierownica z łopatkami do zmiany biegów
- Elektryczna regulacja przednich foteli
- Fotele przednie podgrzewane
- Kierownica regulowana ręcznie w wielu płaszczyznach
- Nakładki pedałów klasyczne
- Nakładki progowe z aluminium
- Oświetlenie wnętrza w technologii LED, włączane dotykowo
- Podnóżek
- Podparcie lędźwiowe regulowane w 2 kierunkach (kierowca)
- Składane oparcia tylnej kanapy (dzielone w stosunku 60:40)
- Skórzana dźwignia zmiany biegów
- System ułatwionego wsiadania i wysiadania z pojazdu
- Wykończenia Piano Black

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Aktywne światła stop
- Elektroniczny system rozdziału siły hamowania
- Selektor trybów jazdy: 3 tryby
- System kontroli trakcji
- System przeciwdziałający blokowaniu się kół przy hamowaniu
- System stabilizacji toru jazdy
- System wspomagania hamowania awaryjnego
- Układ wspomagania ruszania na wzniesieniu
- Aktywna pokrywa silnika
- Tempomat (Cruise Control)
- Zestaw naprawczy do kół
- Hamulce tarczowe (wentylowane) wszystkich kół
- Zaawansowany system antykradzieżowy (alarm z syreną, czujnik wtargnięcia, czujnik stłuczenia szyb, czujnik przechyłu)

Elektronika i bajery
- 2 złącza USB i 1 AUX z VTR
- Bluetooth
- Wskaźnik jazdy ekonomicznej
- Wyświetlacz multimedialny 7''
- Zaawansowany system audio Pioneer: radio AM/FM, odtwarzacz CD, 6 głośników
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z dotykową regulacją i z systemem S-Flow

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Emblematy F Sport
- Kierunkowskazy LED
-Lusterka zewnętrze fotochromatyczne z pamięcią, elektrycznie składane i podgrzewane z systemem BSM i RCTA
- Trójprojektorowe przednie reflektory LED
- Obręcze kół ze stopów lekkich 19" F Sport (przód 235/40 R19; tył 265/35 R19)

Wewnątrz
- 3-ramienna, skórzana kierownica F Sport z łopatkami do zmiany biegów
- Aluminiowe nakładki pedałów
- Elektryczna regulacja przednich foteli (8 kierunków) + pamięć kierowcy
- Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy
- Fotele przednie regulowane elektrycznie (8 kierunków) z pamięcią fotela kierowcy
- Fotele sportowe F Sport
- Nakładki progowe F Sport
- Podnóżek F Sport
- Przednie fotele wentylowane i ogrzewane
- Tapicerka ze skóry naturalnej
- Wykończenia metaliczne

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Aktywne zawieszenie o zmiennej charakterystyce (AVS)
- Selektor trybów jazdy: 4 tryby

Elektronika i bajery
- Kamera cofania (obraz na wyświetlaczu 7")

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1395 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , , , ,