Lexus już nieraz pokazał nam, że potrafi łamać schematy. Opiera się silnikom wysokoprężnym, a do swoich samochodów wstawia staroświecie, wolnossące V8. Taka konfiguracja pasuje jak ulał do szykownego coupe, ale mamy też propozycję o zupełnie innym charakterze.
To piękne i stylowe auto nazywa się RC 300h i pod maską kryje… napęd hybrydowy. Czy filozofia sportowego coupe może iść w parze z ekologią? To nietypowe połączenie na własnej skórze sprawdził Janek.
Technikalia
Serce: | 2.5 - benzynowy + elektryczny |
Skrzynia biegów: | bezstopniowa, automatyczna |
Napęd: | na tylne koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 2494 cm3 |
Moc: | benzyna: 181 KM (133 kW) przy 6000 obr./min, elektryczny: 143 KM (105 kW), razem: 223 KM (164 kW) |
Moment obrotowy: | benzyna: 221 Nm przy 4200-5400 obr./min, elektryczny: 300 Nm |
Prędkość maksymalna: | 190 km/h |
Sprint 0-100km/h | 8,6 s |
Spalanie (dane producenta): Spalanie (nasza średnia): | 4,9 / 4,9 / 4,9 l/100 km 7,5 / 6,0 / 6,7 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 116 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | dwuwahaczowe/wielowahaczowe |
Rozmiar opon | przód: 235/40 R19 tył: 265/35 R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata. |
Jak duże?
Długi? | 4695 mm |
Szeroki? | 1840 mm |
Wysoki? | 1395 mm |
Rozstaw osi: | 2730 mm |
Ile drzwi? | 2 |
Ile miejsc? | 4 |
Ciężki? | 1775 kg |
Ładowność: | 470 kg |
Bagażnik: | 374 litrów |
Średnica zawracania: | 10,8 m |
Pojemność baku: | 66 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 189 900 PLN (RC 200t Elegance) |
Cena bazowa testowanego egzemplarza: | 242 900 PLN (RC 300h Elegance) |
Testowany egzemplarz: | 290 100 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Powłoka lakieru chroniąca przed drobnymi zarysowaniami - Przednie reflektory LED ze standardowymi kierunkowskazami - Światła do jazdy dziennej LED - Światła do jazdy dziennej LED - Wysokociśnieniowe spryskiwacze reflektorów - Dwutonowe obręcze kół ze stopów lekkich 18", 235/45 R18 | - Elektryczna regulacja przednich foteli - Fotele przednie podgrzewane - Kierownica regulowana ręcznie w wielu płaszczyznach - Nakładki pedałów klasyczne - Nakładki progowe z aluminium - Oświetlenie wnętrza w technologii LED, włączane dotykowo - Podnóżek - Podparcie lędźwiowe regulowane w 2 kierunkach (kierowca) - Składane oparcia tylnej kanapy (dzielone w stosunku 60:40) - Skórzana dźwignia zmiany biegów - System ułatwionego wsiadania i wysiadania z pojazdu - Wykończenia Piano Black | - Elektroniczny system rozdziału siły hamowania - Selektor trybów jazdy: 3 tryby - System kontroli trakcji - System przeciwdziałający blokowaniu się kół przy hamowaniu - System stabilizacji toru jazdy - System wspomagania hamowania awaryjnego - Układ wspomagania ruszania na wzniesieniu - Aktywna pokrywa silnika - Tempomat (Cruise Control) - Zestaw naprawczy do kół - Hamulce tarczowe (wentylowane) wszystkich kół - Zaawansowany system antykradzieżowy (alarm z syreną, czujnik wtargnięcia, czujnik stłuczenia szyb, czujnik przechyłu) |
- Bluetooth - Wskaźnik jazdy ekonomicznej - Wyświetlacz multimedialny 7'' - Zaawansowany system audio Pioneer: radio AM/FM, odtwarzacz CD, 6 głośników - Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z dotykową regulacją i z systemem S-Flow |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Kierunkowskazy LED -Lusterka zewnętrze fotochromatyczne z pamięcią, elektrycznie składane i podgrzewane z systemem BSM i RCTA - Trójprojektorowe przednie reflektory LED - Obręcze kół ze stopów lekkich 19" F Sport (przód 235/40 R19; tył 265/35 R19) | - Aluminiowe nakładki pedałów - Elektryczna regulacja przednich foteli (8 kierunków) + pamięć kierowcy - Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy - Fotele przednie regulowane elektrycznie (8 kierunków) z pamięcią fotela kierowcy - Fotele sportowe F Sport - Nakładki progowe F Sport - Podnóżek F Sport - Przednie fotele wentylowane i ogrzewane - Tapicerka ze skóry naturalnej - Wykończenia metaliczne | - Selektor trybów jazdy: 4 tryby |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1395 km |
Tagi: 2016, f sport, hybrid, hybryda, lex, lexus, Lexus, lexus rc, rc, rc 300h, rc300h, Test, wideo