W Project Automotive nareszcie wchodzimy na najwyższy szczebel – poziom zarezerwowany dla najważniejszych i najbogatszych. Segment luksusowych limuzyn, w którym oczekiwania są bardzo wysokie, a auta zdają się być pozbawione wad, poza oczywiście metką z ceną. To niekoniecznie musi kojarzyć się z propozycjami z Kraju Kwitnącej Wiśni.
Nie oznacza to jednak, że Japończycy nie mają w zanadrzu groźnej alternatywy dla niemieckich dominatorów. Na szczycie oferty Lexusa znajduje się bowiem model LS, który spokojnie możemy nazwać najważniejszym w historii tej marki – to od niego wszystko się zaczęło. W swoim ostatnim wydaniu (nowy pojawi się na rynku dopiero później) wciąż ma w sobie wiele wyjątkowych cech, zwłaszcza w hybrydowej wersji LS 600h L, którą miał przyjemność przetestować dla Was Maciek, z drobną pomocą Wiktora.
Technikalia
Serce: | 600H - benzynowy, wolnossący + elektryczny |
Skrzynia biegów: | E-CVT - automatyczna, bezstopniowa |
Napęd: | na cztery |
Liczba cylindrów i układ cylindrów: | 8, widlasty |
Pojemność: | 4969 cm3 |
Moc: | 445 KM (327 kW) przy 6400 obr./min |
Moment obrotowy: | 520 Nm przy 4000 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 250 km/h |
Sprint 0-100km/h: | 6,1 s |
Spalanie (dane producenta): | 10,5 / 7,5 / 8,6 l/100km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2: | 208 g/km |
Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane |
Struktura zawieszenia (przód/tył): | wielowahaczowe/wielowahaczowe |
Rozmiar opon: | 245/45 R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata. |
Jak duże?
Długi? | 5210 mm |
Szeroki? | 1875 mm |
Wysoki? | 1475 mm |
Rozstaw osi: | 3090 mm |
Ile drzwi? | 4 |
Ile miejsc? | 4 |
Ciężki? | 2320 kg |
Ładowność: | 465 kg |
Bagażnik: | 370 l |
Średnica zawracania: | 11,8 m |
Pojemność baku: | 84 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 545 500 PLN (LS 600h, Elite) |
Cena testowanej wersji: | 633 500 PLN (LS 600h L, Elite) |
Cena testowanego egzemplarza: | około 750 000 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Reflektory przednie w technologii LED z systemem AFS - Światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED - Pionowe światła przeciwmgielne przednie wykonane w technologii LED - Tylne lampy zespolone wykonane w technologii LED - Lusterka boczne fotochromatyczne, elektrycznie składane i podgrzewane, zespolone z lampami kierunkowskazów - Lakier odporny na drobne zarysowania - Wielowarstwowe (laminowane) szyby boczne oraz szyba przednia i szyby drzwi przednich z powłoką hydrofobową odprowadzającą wodę | - 3-ramienna skórzano-drewniana kierownica z panelem sterującym systemem audio, telefonem, wyświetlaczem oraz sterowaniem głosowym - Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy z pamięcią ustawień i systemem ułatwionego wsiadania i wysiadania - System Inteligentny kluczyk: otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza - Elektryczna regulacja fotela kierowcy: 16 kierunków regulacji (w tym odcinka lędźwiowego i biodrowego - Elektryczna regulacja fotela pasażera: 12 kierunków regulacji (w tym odcinka lędźwiowego) - Pamięci ustawienia fotela kierowcy, kierownicy, lusterek i wysokości przednich pasów bezpieczeństwa - Pamięci ustawienia fotela pasażera i wysokości mocowania pasa bezpieczeństwa - Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego i biodrowego foteli przednich: kierowcy (4 kierunki) i pasażera (2 kierunki) - Elektryczna regulacja przednich zagłówków (z pamięcią zagłówka kierowcy) i pasów bezpieczeństwa - Podgrzewane i wentylowane przednie fotele - Podgrzewanie tylnych siedzeń - Konfiguracja z trzema miejscami dla pasażerów z tyłu - Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne - Dwie popielniczki w tylnej części kabiny pojazdu - Roleta przeciwsłoneczna szyby tylnej regulowana elektrycznie - Elektryczne zamykanie pokrywy bagażnika - Automatyczne domykanie drzwi - Dodatkowe wejście USB i AUX do obsługi zewnętrznych urządzeń audio - Tapicerka skórzana foteli i podłokietnika - Zegar analogowy z korekcją czasu przez GPS - Elementy ozdobne drewniane - Dywaniki - Dodatkowe drewniane elementy wykończeniowe tylnej części konsoli centralnej - System oświetlenia ułatwiający wsiadanie z funkcją Follow Me Home - Zaawansowany system oświetlenia wnętrza kabiny w technologii LED - 3-punktowe pasy bezpieczeństwa dla każdego miejsca siedzącego - Aktywne zagłówki przednich foteli - Zaczepy do mocowania fotelika dziecięcego w systemie ISOFIX | - E-CVT przekładnia planetarna z sekwencyjnym trybem pracy - Selektor trybu jazdy: 5 trybów jazdy - Zawieszenie pneumatyczne - Układ korekcji sztywności zawieszenia AVS - Tempomat (cruise control) - Wycieraczki szyby przedniej z czujnikiem deszczu i regulacją prędkości pracy - Czujniki parkowania (6 umieszczonych z przodu i 4 z tyłu) - Pełnowymiarowe koło zapasowe - Wyłącznik czasowy ogrzewania tylnej szyby - System antypoślizgowy (ABS) - System kontroli trakcji (TRC) z odłączanym system stabilizacji toru jazdy (VSC) - Światła awaryjnego hamowania (EBS) - System elektronicznej kontroli hamulców (ECB) z systemem elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD) - Elektronicznie sterowany hamulec postojowy (EPB) - Układ hamulcowy Brembo (przód: 19”, tył: 17”) - System kontroli ciśnienia powietrza w oponach (TPWS) z informacją o ciśnieniu w każdym kole - Zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM) - Elektryczne wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości jazdy (EPS) z systemem zmiennych przełożeń układu kierowniczego (VGRS) - Adaptacyjny system świateł drogowych (AHS) - Dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (przednie) - Poduszka powietrzna pasażera przedniego fotela z możliwością deaktywacji - Przednie boczne poduszki powietrzne - Boczne kurtyny powietrzne na całej długości wnętrza pojazdu - Poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy i pasażera - Sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa - Centralny zamek z podwójną blokadą i automatycznym zamykaniem pojazdu po rozpoczęciu jazdy - System antykradzieżowy z syreną, czujnikiem wtargnięcia i czujnikiem przechyłu - Immobilizer |
- System audio Mark Levinson z systemem Surround (7.1): radio, DAB, RDS, DVD, 19 głośników - System nawigacji satelitarnej GPS z mapami na twardym dysku HDD, z Asystentem parkowania (monitor + kamera) oraz systemem Bluetooth TM - Ekran komputera pokładowego 5,8” na tablicy przyrządów - Ekran multimedialny o przekątnej 12,3” z interfejsem Remote Touch |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Nawiewy klimatyzacji w podsufitce - 3-ramienna, skórzano-drewniana kierownica z panelem sterującym oraz częścią środkową wykończoną skórą - Elektryczna regulacja fotela pasażera: 14 kierunków regulacji (w tym odcinka lędźwiowego i podparcia łydek) - Elektryczna regulacja tylnych siedzeń z pamięcią ustawień - Komfortowe zagłówki tylne z elektryczną regulacją i pamięcią ustawień - Wentylacja tylnych foteli - Fotele tylne z funkcją regulacji podparcia i masażu odcinka lędźwiowego - Tapicerka skórzana foteli i podłokietnika o podwyższonym standardzie - skóra półanilinowa - Podsufitka, daszki przeciwsłoneczne i słupki wewnętrzne wykonane z Alcantary - Dodatkowe drewniane elementy wykończeniowe tylnej części konsoli centralne | ||
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 2471 km |
Tagi: 2017, awd, cvt, elite, hybryda, lexus, Lexus, lexus ls, limuzyna, long, ls, ls 600h, ls 600h l, ls600h, Test, wideo