MENU

Renault Scenic Energy TCe 130 BOSE – test

Peugeot 308 1.2 PureTech 130 KM EAT6 Allure –...

3 lipca 2017 Testy, Wideo Autor:

Lexus LS 600h L – test

W Project Automotive nareszcie wchodzimy na najwyższy szczebel – poziom zarezerwowany dla najważniejszych i najbogatszych. Segment luksusowych limuzyn, w którym oczekiwania są bardzo wysokie, a auta zdają się być pozbawione wad, poza oczywiście metką z ceną. To niekoniecznie musi kojarzyć się z propozycjami z Kraju Kwitnącej Wiśni.

Nie oznacza to jednak, że Japończycy nie mają w zanadrzu groźnej alternatywy dla niemieckich dominatorów. Na szczycie oferty Lexusa znajduje się bowiem model LS, który spokojnie możemy nazwać najważniejszym w historii tej marki – to od niego wszystko się zaczęło. W swoim ostatnim wydaniu (nowy pojawi się na rynku dopiero później) wciąż ma w sobie wiele wyjątkowych cech, zwłaszcza w hybrydowej wersji LS 600h L, którą miał przyjemność przetestować dla Was Maciek, z drobną pomocą Wiktora.

 


lexus-ls600hl-maciek-4 lexus-ls600hl-maciek-5 lexus-ls600hl-maciek-2 lexus-ls600hl-maciek-1 lexus-ls600hl-maciek-26 lexus-ls600hl-maciek-27 lexus-ls600hl-maciek-24 lexus-ls600hl-maciek-25 lexus-ls600hl-maciek-22 lexus-ls600hl-maciek-23 lexus-ls600hl-maciek-21 lexus-ls600hl-maciek-20 lexus-ls600hl-maciek-12 lexus-ls600hl-maciek-10 lexus-ls600hl-maciek-15 lexus-ls600hl-maciek-18 lexus-ls600hl-maciek-14 lexus-ls600hl-maciek-11 lexus-ls600hl-maciek-6 lexus-ls600hl-maciek-16 lexus-ls600hl-maciek-8 lexus-ls600hl-maciek-7 lexus-ls600hl-maciek-9 lexus-ls600hl-maciek-19


Technikalia

Serce:600H - benzynowy, wolnossący + elektryczny
Skrzynia biegów:E-CVT - automatyczna, bezstopniowa
Napęd:na cztery
Liczba cylindrów i układ cylindrów:8, widlasty
Pojemność:4969 cm3
Moc:445 KM (327 kW) przy 6400 obr./min
Moment obrotowy:520 Nm przy 4000 obr./min
Prędkość maksymalna:250 km/h
Sprint 0-100km/h:6,1 s
Spalanie (dane producenta):
10,5 / 7,5 / 8,6 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2:208 g/km
Hamulce (przód/tył):tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył):wielowahaczowe/wielowahaczowe
Rozmiar opon:245/45 R19
Gwarancjamechaniczna: 3 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata.

Jak duże?

Długi?5210 mm
Szeroki?1875 mm
Wysoki?1475 mm
Rozstaw osi:3090 mm
Ile drzwi?4
Ile miejsc?4
Ciężki?2320 kg
Ładowność:465 kg
Bagażnik:370 l
Średnica zawracania:11,8 m
Pojemność baku:84 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:545 500 PLN (LS 600h, Elite)
Cena testowanej wersji:633 500 PLN (LS 600h L, Elite)
Cena testowanego egzemplarza:około 750 000 PLN

 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- 19-calowe, 15-ramienne obręcze kół z lekkiego stopu (245/45 R19)
- Reflektory przednie w technologii LED z systemem AFS
- Światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED
- Pionowe światła przeciwmgielne przednie wykonane w technologii LED
- Tylne lampy zespolone wykonane w technologii LED
- Lusterka boczne fotochromatyczne, elektrycznie składane i podgrzewane, zespolone z lampami kierunkowskazów
- Lakier odporny na drobne zarysowania
- Wielowarstwowe (laminowane) szyby boczne oraz szyba przednia i szyby drzwi przednich z powłoką hydrofobową odprowadzającą wodę

Wewnątrz
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym i generatorem jonów nanoe
- 3-ramienna skórzano-drewniana kierownica z panelem sterującym systemem audio, telefonem, wyświetlaczem oraz sterowaniem głosowym
- Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy z pamięcią ustawień i systemem ułatwionego wsiadania i wysiadania
- System Inteligentny kluczyk: otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza
- Elektryczna regulacja fotela kierowcy: 16 kierunków regulacji (w tym odcinka lędźwiowego i biodrowego
- Elektryczna regulacja fotela pasażera: 12 kierunków regulacji (w tym odcinka lędźwiowego)
- Pamięci ustawienia fotela kierowcy, kierownicy, lusterek i wysokości przednich pasów bezpieczeństwa
- Pamięci ustawienia fotela pasażera i wysokości mocowania pasa bezpieczeństwa
- Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego i biodrowego foteli przednich: kierowcy (4 kierunki) i pasażera (2 kierunki)
- Elektryczna regulacja przednich zagłówków (z pamięcią zagłówka kierowcy) i pasów bezpieczeństwa
- Podgrzewane i wentylowane przednie fotele
- Podgrzewanie tylnych siedzeń
- Konfiguracja z trzema miejscami dla pasażerów z tyłu
- Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne
- Dwie popielniczki w tylnej części kabiny pojazdu
- Roleta przeciwsłoneczna szyby tylnej regulowana elektrycznie
- Elektryczne zamykanie pokrywy bagażnika
- Automatyczne domykanie drzwi
- Dodatkowe wejście USB i AUX do obsługi zewnętrznych urządzeń audio
- Tapicerka skórzana foteli i podłokietnika
- Zegar analogowy z korekcją czasu przez GPS
- Elementy ozdobne drewniane
- Dywaniki
- Dodatkowe drewniane elementy wykończeniowe tylnej części konsoli centralnej
- System oświetlenia ułatwiający wsiadanie z funkcją Follow Me Home
- Zaawansowany system oświetlenia wnętrza kabiny w technologii LED
- 3-punktowe pasy bezpieczeństwa dla każdego miejsca siedzącego
- Aktywne zagłówki przednich foteli
- Zaczepy do mocowania fotelika dziecięcego w systemie ISOFIX

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Stały napęd na wszystkie koła AWD
- E-CVT przekładnia planetarna z sekwencyjnym trybem pracy
- Selektor trybu jazdy: 5 trybów jazdy
- Zawieszenie pneumatyczne
- Układ korekcji sztywności zawieszenia AVS
- Tempomat (cruise control)
- Wycieraczki szyby przedniej z czujnikiem deszczu i regulacją prędkości pracy
- Czujniki parkowania (6 umieszczonych z przodu i 4 z tyłu)
- Pełnowymiarowe koło zapasowe
- Wyłącznik czasowy ogrzewania tylnej szyby
- System antypoślizgowy (ABS)
- System kontroli trakcji (TRC) z odłączanym system stabilizacji toru jazdy (VSC)
- Światła awaryjnego hamowania (EBS)
- System elektronicznej kontroli hamulców (ECB) z systemem elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD)
- Elektronicznie sterowany hamulec postojowy (EPB)
- Układ hamulcowy Brembo (przód: 19”, tył: 17”)
- System kontroli ciśnienia powietrza w oponach (TPWS) z informacją o ciśnieniu w każdym kole
- Zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM)
- Elektryczne wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości jazdy (EPS) z systemem zmiennych przełożeń układu kierowniczego (VGRS)
- Adaptacyjny system świateł drogowych (AHS)
- Dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (przednie)
- Poduszka powietrzna pasażera przedniego fotela z możliwością deaktywacji
- Przednie boczne poduszki powietrzne
- Boczne kurtyny powietrzne na całej długości wnętrza pojazdu
- Poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy i pasażera
- Sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa
- Centralny zamek z podwójną blokadą i automatycznym zamykaniem pojazdu po rozpoczęciu jazdy
- System antykradzieżowy z syreną, czujnikiem wtargnięcia i czujnikiem przechyłu
- Immobilizer

Elektronika i bajery
- System głosowego sterowania systemami audio i nawigacji
- System audio Mark Levinson z systemem Surround (7.1): radio, DAB, RDS, DVD, 19 głośników
- System nawigacji satelitarnej GPS z mapami na twardym dysku HDD, z Asystentem parkowania (monitor + kamera) oraz systemem Bluetooth TM
- Ekran komputera pokładowego 5,8” na tablicy przyrządów
- Ekran multimedialny o przekątnej 12,3” z interfejsem Remote Touch

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
-

Wewnątrz
- Czterostrefowa automatyczna klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym i generatorem jonów nanoe oraz asystentem Climate Concierge
- Nawiewy klimatyzacji w podsufitce
- 3-ramienna, skórzano-drewniana kierownica z panelem sterującym oraz częścią środkową wykończoną skórą
- Elektryczna regulacja fotela pasażera: 14 kierunków regulacji (w tym odcinka lędźwiowego i podparcia łydek)
- Elektryczna regulacja tylnych siedzeń z pamięcią ustawień
- Komfortowe zagłówki tylne z elektryczną regulacją i pamięcią ustawień
- Wentylacja tylnych foteli
- Fotele tylne z funkcją regulacji podparcia i masażu odcinka lędźwiowego
- Tapicerka skórzana foteli i podłokietnika o podwyższonym standardzie - skóra półanilinowa
- Podsufitka, daszki przeciwsłoneczne i słupki wewnętrzne wykonane z Alcantary
- Dodatkowe drewniane elementy wykończeniowe tylnej części konsoli centralne

Bezpieczeństwo i prowadzenie
-

Elektronika i bajery
-

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?2471 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , ,

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij