MENU

Fiat Tipo Station Wagon – Money talks

Lexus LS 600h L – test

27 czerwca 2017 Testy, Wideo Autor:

Renault Scenic Energy TCe 130 BOSE – test

Scenic był jednym z pierwszych minivanów i zapoczątkował boom na małe rodzinne autka. Dziś mamy do czynienia z czwartą generacją tego modelu, która pojawia się w zupełnie innych okolicznościach niż kiedyś. Teraz tego typu auta są w odwrocie, a ich pozycje zajmują różnego rodzaju crossovery.

Pierwszy Scenic był też tak naprawdę wersją nadwoziową Megane. Od pewnego czasu funkcjonuje już jako osobny model, ale nigdy tak naprawdę nie oddzielił się od kompaktowego brata. Wydaje się, że to jednak w najnowszym wydaniu powiązania z bardziej popularnym Renault są mocniej eksponowane. Jakie asy w rękawie ma więc francuski minivan? Z nowym Renault Scenic blisko zapoznał się Marcin.

 


2017-renault-scenic-12tce-5 2017-renault-scenic-12tce-15 2017-renault-scenic-12tce-1 2017-renault-scenic-12tce-16 2017-renault-scenic-12tce-8 2017-renault-scenic-12tce-11 2017-renault-scenic-12tce-10 2017-renault-scenic-12tce-2 2017-renault-scenic-12tce-13 2017-renault-scenic-12tce-4 2017-renault-scenic-12tce-12 2017-renault-scenic-12tce-7 2017-renault-scenic-12tce-3 2017-renault-scenic-12tce-17 2017-renault-scenic-12tce-20 2017-renault-scenic-12tce-19 2017-renault-scenic-12tce-24 2017-renault-scenic-12tce-27 2017-renault-scenic-12tce-23 2017-renault-scenic-12tce-22 2017-renault-scenic-12tce-21 2017-renault-scenic-12tce-38 2017-renault-scenic-12tce-39 2017-renault-scenic-12tce-35 2017-renault-scenic-12tce-36 2017-renault-scenic-12tce-29 2017-renault-scenic-12tce-30 2017-renault-scenic-12tce-31 2017-renault-scenic-12tce-28 2017-renault-scenic-12tce-34 2017-renault-scenic-12tce-40 2017-renault-scenic-12tce-18


Technikalia

Serce:1.2 TCe 130 - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:manualna, 6-cio biegowa
Napęd:na przednie koła
Liczba cylindrów i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1197 cm3
Moc:130 KM (95 kW) przy 5500 obr./min
Moment obrotowy:205 Nm przy 2000 obr./min
Prędkość maksymalna:190 km/h
Sprint 0-100km/h:11,4 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia:
7,2 / 5,0 / 5,8 l/100km
10,0 / 7,0 / 8,5 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2:129 g/km
Hamulce (przód/tył):tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył):kolumny MacPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon:195/55 R20
Gwarancjamechaniczna: 2 lata
perforacyjna: 12 lat
na lakier: 3 lata

Jak duże?

Długi?4406 mm
Szeroki?1866 mm
Wysoki?1653 mm
Rozstaw osi:2734 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1530 kg
Ładowność:593 kg
Bagażnik:572 l
Średnica zawracania:11,4 m
Pojemność baku:52 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:76 000 PLN (1.2 TCe 115, LIFE)
Cena testowanej wersji:98 900 PLN (1.2 TCe 130, BOSE®)
Cena testowanego egzemplarza:około 118 000 PLN

 
 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Zewnętrzne klamki drzwi i obudowy lusterek
bocznych w kolorze nadwozia
- Boczne listwy ochronne drzwi w kolorze czarnym
- Światła do jazdy dziennej LED Edge Light
- Tylne światła LED 3D Edge Light
- Stalowe obręcze kół 20’’

Wewnątrz
- 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na przednich miejscach i w 2. rzędzie
- Czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu (możliwość ręcznej dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu)
- Boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową i miednicę osób siedzących na przednich miejscach
- Poduszki kurtynowe
- Zagłówki na przednich miejscach i w 2. rzędzie
- System mocowania fotelika dla dziecka Isofix
na fotelu pasażera z przodu i na bocznych miejscach w 2. rzędzie
- System uruchamiania silnika za pomocą kluczyka
- Klimatyzacja manualna
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane, składane ręcznie i podgrzewane
- Szyby przednie i tylne elektrycznie podnoszone
- Tapicerka materiałowa
- Kierownica z regulacją wysokości i głębokości, pokryta skórą
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Przesuwana tylna kanapa w układzie 1/3-2/3
- Schowki w podłodze (2 z przodu, 2 z tyłu)
- 1 gniazdo 12V + 1 gniazdo USB + 1 gniazdo jack
z przodu

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS + system wspomagania nagłego hamowania AFU
- System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC)
- System wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
- Aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Regulator-ogranicznik prędkości
- Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego
- Centralny zamek drzwi
- Automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony

Elektronika i bajery
- Radioodtwarzacz z Bluetooth®, wyświetlacz monochromatyczny 4,2’

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Ozdobna chromowana listwa w górnej części
szyb bocznych
- Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia, z wstawką w kolorze chromu
- Boczne listwy ochronne drzwi w kolorze
czarnym, z wstawką w kolorze chromu
- Światła przeciwmgłowe
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 20"
- Chromowane elementy ozdobne osłony chłodnicy
- Ozdobna chromowana listwa na klapie bagażnika
- Światła przednie Full LED Pure Vision
- Szyby tylne przyciemniane

Wewnątrz
- Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa, boczne nawiewy na tylne miejsca
- Wycieraczki przedniej szyby o zmiennej częstotliwości pracy, czujnik deszczu i światła
- Zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 7-calowym ekranem TFT
- Przesuwana tylna kanapa w układzie 1/3-2/3,
z podłokietnikiem
- Kieszenie w oparciach przednich foteli
- Szuflada pod fotelem kierowcy
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
- 1 gniazdo 12V w bagażniku
- Przesuwana centralna konsola Easy Life
- Stoliki Easy Life wbudowane w oparcia foteli
przednich
- Fotel pasażera z przodu z regulacją wysokości
i podparcia lędźwiowego, oparcie składane
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane oraz podgrzewane
- Żaluzje przeciwsłoneczne w 2. rzędzie
- Nakładki na progi drzwi przednich z oznakowaniem SCENIC
- 2 gniazda USB + 1 gniazdo jack z przodu
- 2 gniazda USB (wyłącznie do ładowania urządzeń multimedialnych) + 1 gniazdo jack w tylnej części centralnej konsoli
- 1 gniazdo 12V z tyłu
- Zagłówki z regulacją komfortową na przednich miejscach i w 2. rzędzie
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- Lusterko umożliwiające kontakt wzrokowy z dziećmi siedzącymi na tylnych miejscach
- Fotel kierowcy z regulacją długości siedziska,
elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego i funkcją masażu
- Kierownica pokryta skórą typu Nappa
- Nakładki na progi drzwi przednich z oznakowaniem BOSE®
- 2 gniazda USB + 1 gniazdo jack + 1 czytnik kart SD z przodu
- Oznakowanie zewnętrzne BOSE

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- System wykrywania zmęczenia kierowcy (FDW)
- System ostrzegania o nadmiernej prędkości, z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP/TSR)
- System kontroli pasa ruchu (LDW)
- System wspomagania parkowania przód/tył

Elektronika i bajery
- Karta Renault Hands Free
- System multimedialny R-LINK 2 z ekranem dotykowym 8,7", nawigacją, mapą Europy w wersji rozszerzonej, systemem Bose® Surround Sound
- System MULTI-SENSE
- System zmiany konfiguracji wnętrza One Touch

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1182 km

Tagi: , , , , , , , , , , , , ,

Comments are closed.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij